Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Yinnar schreef:Orlando_ schreef:Okee dat is me een verhaal zeg.. begin het nu een beetje te begrijpen.
Maar is castreren geen optie? edit: oeps overheen gelezen
En hoe vaak moet hij aan de hand lopen? Kan ie niet 24/7 blijven staan?
Denken wij telkens hetzelfde ofzo??

Breghje schreef:Ik heb het hele verhaal op mijn gemakje gelezen, en vind het een beetje dubbel. Geweldig dat je je dier een kans wil geven en het niet erg vind dat hij gewoon mag grasmaaieren, maar het agressieve baart me toch wel zorgen. Als hij nu al amper te hanteren is hoe gaat dat later als ie groter, zwaarder en dus ook stukken sterker is? Nu al een hengstenbit (begrijpelijk gezien de situatie) maar wat dan nog later? Doordat er nu met bit gered moet worden zullen misschien zijn mondhoeken ongevoeliger gaan worden waardoor je met steeds scherpere oplossingen moet komen. Is 24/7 in de wei met die kudde voor hem een optie? Dan hoeft ie niet meer over straat, je kan toch lekker met hem tutten en frutten en hij heeft het niet meer spannend wat me voor jou eigen veiligheid ook wel handig lijkt.
Ik heb ook een aggressieve ruin, een shetje weliswaar maar daar zit me al een kracht in dat wil je echt niet weten. Ik vond inslapen ook geen optie en hij staat nu ook al 5 jaar lekker in het land te grasmaaieren. Dus vandaar ook mijn vraag of 24/7 weide geen optie is. Mijn shetje is in de loop der jaren wel rustiger geworden dus wie weet geldt dat ook voor To.
Heel veel succes in elk geval met hem!
Yinnar schreef:Orlando_ schreef:Okee dat is me een verhaal zeg.. begin het nu een beetje te begrijpen.
Maar is castreren geen optie? edit: oeps overheen gelezen
En hoe vaak moet hij aan de hand lopen? Kan ie niet 24/7 blijven staan?
Denken wij telkens hetzelfde ofzo??

Breghje schreef:Ik heb het hele verhaal op mijn gemakje gelezen, en vind het een beetje dubbel. Geweldig dat je je dier een kans wil geven en het niet erg vind dat hij gewoon mag grasmaaieren, maar het agressieve baart me toch wel zorgen. Als hij nu al amper te hanteren is hoe gaat dat later als ie groter, zwaarder en dus ook stukken sterker is? Nu al een hengstenbit (begrijpelijk gezien de situatie) maar wat dan nog later? Doordat er nu met bit gered moet worden zullen misschien zijn mondhoeken ongevoeliger gaan worden waardoor je met steeds scherpere oplossingen moet komen. Is 24/7 in de wei met die kudde voor hem een optie? Dan hoeft ie niet meer over straat, je kan toch lekker met hem tutten en frutten en hij heeft het niet meer spannend wat me voor jou eigen veiligheid ook wel handig lijkt.Yinnar schreef:Ik heb ook een aggressieve ruin, een shetje weliswaar maar daar zit me al een kracht in dat wil je echt niet weten. Ik vond inslapen ook geen optie en hij staat nu ook al 5 jaar lekker in het land te grasmaaieren. Dus vandaar ook mijn vraag of 24/7 weide geen optie is. Mijn shetje is in de loop der jaren wel rustiger geworden dus wie weet geldt dat ook voor To.Breghje schreef:Heel veel succes in elk geval met hem!
Yinnar schreef:Oké duidelijk! Fantastisch dat jullie hem een kans gaven. Is 24/7 weidegang niet mogelijk begrijp ik?
Sorry dat ik zo koppig was maar ik krijg er steeds zo'n brok in m'n keel van... en weet ook niet hoe zo'n forum precies werkt...
[/quote]
haha
Hengstenbit is dus ook tijdelijk en daarna hoeft het (nooit) meer Miesje1985 schreef:Yinnar schreef:Oké duidelijk! Fantastisch dat jullie hem een kans gaven. Is 24/7 weidegang niet mogelijk begrijp ik?
Nog niet, als hij bijgekomen is van de operatie wel. Maar dan komt ie in een natuurgebied te staan en niet in een saai weiland. Ook samen met de oudere paarden dus ook gezellig. Ik moet hem nu iedere dag even uit het weiland halen om medicijnen te geven en even te controleren (wond op hoofd v.d. operatie)
Tjee, ben blij dat ik nu wel wordt begrepen!Sorry dat ik zo koppig was maar ik krijg er steeds zo'n brok in m'n keel van... en weet ook niet hoe zo'n forum precies werkt...
Weet niet welke ik kan verwijderen en welke niet..Ben echt een beetje (boel) sloom hierin maar ik ga m'n best doen
Breghje schreef:Ik heb het hele verhaal op mijn gemakje gelezen, en vind het een beetje dubbel. Geweldig dat je je dier een kans wil geven en het niet erg vind dat hij gewoon mag grasmaaieren, maar het agressieve baart me toch wel zorgen. Als hij nu al amper te hanteren is hoe gaat dat later als ie groter, zwaarder en dus ook stukken sterker is? Nu al een hengstenbit (begrijpelijk gezien de situatie) maar wat dan nog later? Doordat er nu met bit gered moet worden zullen misschien zijn mondhoeken ongevoeliger gaan worden waardoor je met steeds scherpere oplossingen moet komen. Is 24/7 in de wei met die kudde voor hem een optie? Dan hoeft ie niet meer over straat, je kan toch lekker met hem tutten en frutten en hij heeft het niet meer spannend wat me voor jou eigen veiligheid ook wel handig lijkt.

Miesje1985 schreef:Yinnar schreef:Oké duidelijk! Fantastisch dat jullie hem een kans gaven. Is 24/7 weidegang niet mogelijk begrijp ik?
Nog niet, als hij bijgekomen is van de operatie wel. Maar dan komt ie in een natuurgebied te staan en niet in een saai weiland. Ook samen met de oudere paarden dus ook gezellig. Ik moet hem nu iedere dag even uit het weiland halen om medicijnen te geven en even te controleren (wond op hoofd v.d. operatie)
Tjee, ben blij dat ik nu wel wordt begrepen!Sorry dat ik zo koppig was maar ik krijg er steeds zo'n brok in m'n keel van... en weet ook niet hoe zo'n forum precies werkt...
Miesje1985 schreef:Yep mijn hengst is ook op het land verdoofd en volgende maand laat ik mijn andere hengstje castreren op het weiland onder plaatselijke verdoving. Dus het kan wel! Maar misschien heeft het iets te maken met zijn hersenen.
haha
Hengstenbit is dus ook tijdelijk en daarna hoeft het (nooit) meer[/quote]
Yinnar schreef:Breghje...ik heb een beetje moeite met die quotesWeet niet welke ik kan verwijderen en welke niet..Ben echt een beetje (boel) sloom hierin maar ik ga m'n best doen
Ik heb het ook met pijn en moeite onder de knie gekregen, kwestie van veel kwotes verkloten en daarvan leren. En dan nog mislukt het geregeld bij me hoor.

Miesje1985 schreef:Breghje schreef:Ik heb het hele verhaal op mijn gemakje gelezen, en vind het een beetje dubbel. Geweldig dat je je dier een kans wil geven en het niet erg vind dat hij gewoon mag grasmaaieren, maar het agressieve baart me toch wel zorgen. Als hij nu al amper te hanteren is hoe gaat dat later als ie groter, zwaarder en dus ook stukken sterker is? Nu al een hengstenbit (begrijpelijk gezien de situatie) maar wat dan nog later? Doordat er nu met bit gered moet worden zullen misschien zijn mondhoeken ongevoeliger gaan worden waardoor je met steeds scherpere oplossingen moet komen. Is 24/7 in de wei met die kudde voor hem een optie? Dan hoeft ie niet meer over straat, je kan toch lekker met hem tutten en frutten en hij heeft het niet meer spannend wat me voor jou eigen veiligheid ook wel handig lijkt.
Hij is inderdaad wat aan de agressieve kant, maar ik behandel hem heel kalm en dan wordt het rustig in zijn hoofd. Ook kan ik redelijk zingen (ahum!) en daar wordt hij rustig van. Het is alleen als ik hem moet verplaatsen naar het weiland of andersom, dan maakt hij zich verschrikkelijk druk en ik wil niet dat ie zo onder een auto komt..
Sorry dat ik zo koppig was maar ik krijg er steeds zo'n brok in m'n keel van... en weet ook niet hoe zo'n forum precies werkt...
[/quote]