Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lielle schreef:Als je paard op de teugels staat, zijn die echt zo kapot, daar kan zijn mond echt wel tegen. Met twee handen aan de teugels heb je gewoon veel te meer te vertellen, dan alleen met 1 hand vasthouden.
brigitta1987 schreef:Ik zoek ook geen enge situaties op hoor, maar er kan altijd wat gebeuren dus daarom houd ik me liever aan de veiligste methode
Maar als ik het hoofdstel omdoe met opzadelen heeft ze dus wel het hoofdstel om
En dan vlak voor het opstijgen heeft ze dus bijv. niet meer het halster om dr nek. opisop_shop schreef:brigitta1987 schreef:Ik zoek ook geen enge situaties op hoor, maar er kan altijd wat gebeuren dus daarom houd ik me liever aan de veiligste methode
Waarom is dat dan de meest veilige methode?
Zoals ik zelf al zei'; je hebt de teugels dan met twee handen vast, dat lijkt mij veiliger dan met 1 hand?
Bovendien heb je nog wat speling qua lengte. Wat als je paard omhoog komt, dan heb je niets meer in je handen bij methode 2, bij methode 1 heb je dan nog het uiteinde

opisop_shop schreef:brigitta1987 schreef:Ik zoek ook geen enge situaties op hoor, maar er kan altijd wat gebeuren dus daarom houd ik me liever aan de veiligste methode
Waarom is dat dan de meest veilige methode?
Zoals ik zelf al zei'; je hebt de teugels dan met twee handen vast, dat lijkt mij veiliger dan met 1 hand?
Bovendien heb je nog wat speling qua lengte. Wat als je paard omhoog komt, dan heb je niets meer in je handen bij methode 2, bij methode 1 heb je dan nog het uiteinde