Serieus probleem! Paard stampt op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Serieus probleem! Paard stampt op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:07

Ik geloof ook niet in zogenaamde paardenfluisteraars en heb ze ook niet nodig. Het is net als een dieet, het enige wat er slank van wordt is je portemonnee. Iemand die normaal oog voor paarden heeft, kan je ook wel vertellen wat er aan scheelt, alleen inderdaad in een minder romantische versie. Ik zie ook wel als een paard zich verveelt en kan ook concluderen dat een paard mogelijk last van de benen heeft gehad, als hij protesteert als ik ze aanraak....
Ik denk dat je met gewone nuchtere omgang met dit paard een heel eind komt maar kan wel waarderen dat je er zo je best voor doet!!!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 23:57

Ten eerste heb ik het niet zelf betaald, de eigenaren hebben dat besloten en wie ben ik om ze daarvan af te houden. Maar het was wel bijzonder om mee te maken, aangezien ik er hetzelfde over dacht als jullie. Maar als je de reactie van het paard had gezien, is er toch wel enigzins twijfel bij mij. Ook had ze een aantal dingen verteld die inderdaad kloppen, wat ze neit had kunnen weten, en waarnaar ze ook niet had geraden ofzo. Maar zo heeft ieder zijn ding he.

En het is niet mijn portemonnee, ik had het niet gedaan, maar als zij dat willen. Bewijst toch wel dat ze er veel voor over hebben toch? En het grappige is, dat hij niet zodanig protesteert als wij zijn benen aanraakte, maar veel heftiger toen zij de benen aanraakte. Hij trapte gewoon naar haar, hij heeft (buiten zijn stalgewoontes natuurlijk) nog nooit getrapt en zeker niet naar een persoon! Dus of hij heeft een hekel aan haar, of zoals zij zei, de herinneringen kwamen boven en hij vond het eng.

Maar we doen alles wat we kunnen, en ik ben blij dat de eigenaren de hoop nog niet op willen geven nu.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:26

Maar heeft de fluisteraarster ook praktische tips gegeven over hoe je hem kan helpen?

Moet eerlijk zeggen dat zulke verhalen mijn haren omhoog doen gaan... een paard dat bang is om te verhuizen en daarom extra zijn best doet met rijden en longeren....

Maar goed, eigen keuze.

Eerlijk gezegd zou ik zelf eerder kiezen voor een gedragstherapeut als je er toch geld aan wilt uitgeven. Die komt kijken naar het paard, de omstandigheden en hoe met het dier omgegaan wordt, en kan als het goed is daar veel verbetering geven.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 12:00

Dat is ook een idee ja. De fluisteraar is kennis van eigenaren, dus doet het bijna voor niks heb ik begrepen later. Maar ze komt nog een keer terug, dan kan ze meer tips en informatie geven, omdat het nu te heftig was nog voor hem.

Weet je, ik geloof er ook niet in, maar het paard is nu al stukken rustiger op stal! Hij schraapt niet meer op de poetsplaats en hij staat stil. In de stal stampt hij ook (nog) niet en de laatste keer lag hij zelfs in zijn stal, wat we hem nog nooit hebben zien doen. Hij lijkt een stuk rustiger. Maar ik heb geen idee hoelang dat nog zal duren. Ik geniet er maar van zolang het kan.

En trouwens, fluisteraar was keuze van eigenaar, waarom zou ik er tegenin gaan, is niet mijn paard, en ook niet mijn portemonnee, maar bedankt voor je reactie.

arun

Re: Serieus probleem! Paard stampt op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:42

Als voor niks is dan heb niets te verliezen :)