Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:@wildrose.
tja daar heb je gelijk in maar wij laten hengsten catereren om "dit" van het instinct in te dempen.
) Verder heeft hij niet veel hengsten gedrag. Met rijden is ie super braaf, mijn redelijk onervaren vriend (waar ie in principe ook van is
) rijdt er zo mee weg. En wanneer de dames niet hengstig zijn kijkt ie er niet naar om. Vanmiddag stond ie in de wei met een waarschijnlijk hengstige pony en daar keek ie niet naar om, maar wel naar de andere 2 dames wanneer ze in hun periode zijn. Ik heb m wel zien poepen over de mest van de andere paarden, maar verder heeft ie nog geen andere paarden of zo aan gevallen of hard zijn best gedaan om de leider van de groep te worden. Dus in principe is het (nu nog) alleen het dekken. Ik hoop natuurlijk dat het daarbij blijft.
en die van mij doet nog meer rare of hele gemene dingen.
)
Alle paarden zijn tenslotte verschillend en al is de een nog zo hengst terwijl ie ruin is dan kan de ander net een dood vogeltje zijn, ieder zijn eigen persoonlijkheid zullen we maar zeggen
Ik heb geen oud inentingsboekje, maar wel staat er in zijn papieren idd precies wanneer ie geent is ed. dat zou natuurlijk nog wel een optie zijn om te die dierenarts eens te bellen!! Zo kan ik er idd misschien wel achter komen of er een " echte' castratie heeft plaats gevonden! Dank u dank u
Maggie_Eddy schreef:de oude eigenaren hebben hem ook als ruin gehad, en hij heeft daar maar even gestaan omdat zij een soort van handelaren zijn. Daarbij kwam nog dat het herfst was en hij niet met merries buiten heeft gestaan daar (die waren er simpelzat niet) Verder heeft hij niet veel hengsten gedrag. Met rijden is ie super braaf, mijn redelijk onervaren vriend (waar ie in principe ook van is
) rijdt er zo mee weg. En wanneer de dames niet hengstig zijn kijkt ie er niet naar om. Vanmiddag stond ie in de wei met een waarschijnlijk hengstige pony en daar keek ie niet naar om, maar wel naar de andere 2 dames wanneer ze in hun periode zijn. Ik heb m wel zien poepen over de mest van de andere paarden, maar verder heeft ie nog geen andere paarden of zo aan gevallen of hard zijn best gedaan om de leider van de groep te worden. Dus in principe is het (nu nog) alleen het dekken. Ik hoop natuurlijk dat het daarbij blijft.
botjes schreef:Het wordt pas vervelend als de ruin de slet van stal bespringt in een buitenbak...met een publiek van voornamelijk jonge kinderen met hun ouders....
Diablo schreef:botjes schreef:Het wordt pas vervelend als de ruin de slet van stal bespringt in een buitenbak...met een publiek van voornamelijk jonge kinderen met hun ouders....
Wat vind je daar vervelend aan dan? Mijn merries zijn ook gewoon gedekt in het bijzijn van mijn (jonge) kinderen. Die heb ik uitgelegd hoe of wat en ze vinden het echt heel normaal.
prints schreef:laris je geeft aan dat sebas geen hengsten gedrag vertoond buiten het dekken en het mesten..
maar zoals jij en ladybo weten heeft hij mij van de week aangevallen(toen k de merrie uit de weide moest halen. en dat was ondermeer een rede om dit topic te openen...
Diablo schreef:maar laat je je kinderen in de buurt van die hengst?
als staleigenaar is het wel mijn verantwoording als ik kinderen de wei/stal in laat gaan terijl er een ruin met een hoogwaardigheids probleempje in de wei staat
Maggie_Eddy schreef:@ikke: ja je eigen ruimte verdedigen, prima, maar om dat nu grof geweld te noemen.. Ja ik zal zeker mezelf verdedigen, maar wel dan wel normaal, zolang de boodschap maar duidelijk is.
Maggie_Eddy schreef:@ikke: ja je eigen ruimte verdedigen, prima, maar om dat nu grof geweld te noemen.. Ja ik zal zeker mezelf verdedigen, maar wel dan wel normaal, zolang de boodschap maar duidelijk is.
Maggie_Eddy schreef:ok, dan had ik het verkeerd opgepakt in eerste instantieZo bekijk ik het ook, had m anders begrepen in je andere post, excuus!
![]()
En allicht, als het paard je geen andere keuze laat zul je soms niet anders moeten idd, al heb ik dat gelukkig nog niet mee hoeven maken!