Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Echwel schreef:KiWiKo schreef:ik persoonlijk geef altijd een paard een dag of twee wendagen....... voordat ik daadwerkelijk aan het werk ga met het dier
Maar na een maand wil je wel dat hij zich als een paard gedraagt nietwaar?
Swift schreef:Ik had het er laatst nog met een vriendin over dat parelli soms echt te ver gaat in het willen controleren van gedrag, daar krijg je inderdaad paarden van die niet meer zelf intiatief nemen maar bij alles wachten op een comando...
Ik rij mijn paardje trouwens ook bitloos, ga zoveel mogelijk 'natural' (stom woord maar bij gebrek aan beter) met hem om en doe grondwerk. Maar dit alles wel met goede les en gezond verstand en op mijn manier. Het is dus helemaal niet zo dat ik iets tegen deze manier van omgang heb maar ik vind het soms te ver gaan, ik ken paarden die helemaal volgens parelli worden afgericht, die kan ik niet fatsoenlijk achterwaarts krijgen want of je schouders staan verkeerd of je hebt het touw in de verkeerde hand... Tegen die van mij zeg ik 'terug' of ik wijs naar z'n borst en hij gaat, veel makkelijker toch?
Silly1972 schreef:Ik geloof er niet zo in, maar kwaad kan het niet dus probeer dit eens [EA-CO] Waardevolle readings , misschien heb je er wat aan
siskeh schreef:Silly1972 schreef:Ik geloof er niet zo in, maar kwaad kan het niet dus probeer dit eens [EA-CO] Waardevolle readings , misschien heb je er wat aan
een reading is niets mis mee, maar persoonlijk zo ik dan voor een profesioneel en volwassen persoon kiezen.
als er écht wat mis is geestelijk met dit paard, kan een jonge goede reader daar hoogstwaarschijnlijk niet mee omgaan...
KiWiKo schreef:kapotgeparelliet!!!
wat dacht je ervan om dat dier gewoon lekker een zomer lang in een vriendelijke kudde te gooien...... zodat hij weer wat zelfvertrouwen krijgt en hij wat meer durft te vertellen wat hij nou eigenlijk vind?
zou de merrie even weghouden van deze arme drommel
, maar ik zou dit paard bij een relatief kleine rustige en zachtaardige kudde zetten, zodat hij kan leren hoe hij zich moet gedragen als paard. Eenzame opsluiting heeft denk ik voor een groot deel voor het bestaande probleem gezorgd. Misschien duurt het lang, maar het kan, mits de praaden die in de kudde staan hem niet verwonden, geen kwaad.
.nu_of_nooit schreef:als je dat allemaal zo leest lijkt het paard wel geestelijk gehandicapt, zou dit ook bij paarden voorkomen???
misschien autistich of zo??
zeker als je zeker weet dat er geen lichamelijke oorzaken kunnen zijn

Je kan hem ook in een groepje van drie paardjes plaatsen(wel rustige paardjes) en dan iedere dag met alle beestjes samen een leuk spelletje doen ,misschien ziet ie dan wel het leuke ervan in!
Cassidy schreef:Als ik de beschrijving zo hoor, is dit een binnenvetter. Een sprint en een bok vind ik in dat geval al heel wat, maar ik vraag me af of je echt ooit dat extroverte paard te zien gaat krijgen wat jullie blijkbaar allemaal gewend zijn?
even lichtjes op de achterbeentjes