Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

x_manon_x schreef:Met leeftijdgenootjes, ehm nou een paard die naast hem staat is 4 verder staat en naast die 4 jarige nog een tinker die al wel wat ouder is.
.) suleilitha schreef:Manon, bijten is hengstengedrag en heeft te maken met dominantie, verder denk ik dat je nog te veel vraagt. Een dier van nog geen twee jaar kan zich nog maar enkele minuten concentreren. Het is beter om zo'n jonkie nog maar lekker in een kudde los te laten in het land en er vooral niet te veel aan te zitten. Ze voeden elkaar wel op. En op de momenten dat je er wel mee bezig bent, duidelijk zijn en vooral consequent blijven.

). Het kan simpelweg als een van de vorm van communiceren gebruikt worden. Kijk maar eens hoe vaak paarden elkaar bijten zonder dat daar agressie bij komt. Het is meer iets van aandacht trekken zo van "hé, hé, let eens op mij" en ja daar kán dominantie achter zitten "let op mij want ik ben de baas", maar doet hoeft dus niet.
miss_nadine schreef:Ik ken het paard waar het over gaat (is namelijk van mijn schoonouders) en wil je echt vragen geduld met wessel te hebben. Wessel is niet goed opgevoed en het zal veel tijd kosten om er wat van te maken maar ik weet zeker dat er wat leuks van te maken is. Probeer hem ten eerste veel los te gooien, hij komt nu gewoon te weinig buiten (ze zijn voor de zomer al op zoek naar een wei), hij moet gewoon zijn energie kwijt kunnen wat nu totaal niet lukt.
Is er een ander paard waar hij mee los kan? De keren dat ik hem heb gedaan verveelde hij zich namelijk erg, een kameraad kan dit al verbeteren. Anders moet je me maar een pb sturen dan wil ik je wel een keer komen helpen. Verder kan je nico ook gewoon vragen je te helpen hoor, dat doet hij zeker. Hij heeft gewoon nog niet voldoende kennis om een jong paard op te voeden maar is wel bereid het te leren en te helpen.
Ze zijn indd opzoek naar een plekje in de wei voor van de zomer (daar staat dan trouwens wel andere paarden + leeftijdsgenoten van Wes). Ehm een ander paard waar hij los mee kan moet ik nog eventjes zoeken, maar komt wel 
) 
Yamcha schreef:Ik vind het bericht van Nadine ook helemaal niet boos klinken, hoor, Manon
Volgens mij wil ze je helpen

Je zag echt dattie het allemaal heel interessant vond. Hij heeft wel 2 bokjes gehad maargoed. Daarna toen ik nog een paar rondjes om stal ging lopen was tie echt super braaf
Ik ga het zo vaak mogelijk doen.
x_manon_x schreef:Het is me gelukt! Wessel is vanmiddag met een andere poownie los in de bak gegaan. Hij vond het echt leukJe zag echt dattie het allemaal heel interessant vond. Hij heeft wel 2 bokjes gehad maargoed. Daarna toen ik nog een paar rondjes om stal ging lopen was tie echt super braaf
.
).
Maarja!