dan ga ik een half jaar met jou aan de gang........ en dan gaat dit je niet meer gebeuren

het ligt niet aan het paard
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

KiWiKo schreef:Lieke breng die shet een week bij mij......... en dan is het klaar........
dan ga ik een half jaar met jou aan de gang........ en dan gaat dit je niet meer gebeuren
het ligt niet aan het paard

Booooo schreef:Je zegt dat hij longeren niet kent, en dat hij bang was toen je met de zweep aankwam. Misschien zonder zweep proberen een idee?![]()
Steek er wat meer aandacht in, leer hem longeren, ga er wat vrijheidsdressuur mee doen zodat hij leert naar jou te luisteren. Maak afentoe is een wandelingetje etc.

KiWiKo schreef:ach kom nou toch op zeg![]()
we hebben het hier over een sjet......... het meest simpele paard wat er is.......
een schet spiegelt, bij een shet krijg je wat je geeft....... een shet is simpel........ en slim...... geef jij de mogelijheid dan pakt die deze op zeker!!
een shet is veel makkelijker in de omgang dan een geraffineerd paard![]()
![]()
Shetten zijn slim, eigenwijs en je moet een redelijke dosis paardentaal begrijpen om met deze wezens om te gaan.......... want het zijn keiharde werkers die zuinig op zichzelf zijn.......
die laten zich geen onzin aanmeten........
en daarom zijn ze zo simpel om mee te werken
- Aileen - mijn man - Jody.
Bij mij is het gewoon zo dat Muntje zijn aandacht niet wilde delen en betrokken wilde zijn. Klinkt dom maar ik legde een borstel op muntje rug en zo hielp hij mee en dan riep ik hem ed. heel handig en de pony voelt zich betrokken .suusiejj schreef:Booooo schreef:Je zegt dat hij longeren niet kent, en dat hij bang was toen je met de zweep aankwam. Misschien zonder zweep proberen een idee?![]()
Steek er wat meer aandacht in, leer hem longeren, ga er wat vrijheidsdressuur mee doen zodat hij leert naar jou te luisteren. Maak afentoe is een wandelingetje etc.
Mwah volgens mij schrikt hij haar af, maakt er gebruik van enzo dus echt de baas over hem zijn lukt niet dus ik denk vrijheidsdressuur en longeren dat dat hem ook amper via haar te leren valt..
Wandelingetje misschien maar moet ze wel zeker over zijn , en geen twijfel/onzekerheid , dat voelt ie en geheid dat ie gaat stinkmodder
, maar sommige opmerkingen hier hadden ook wel anders gebracht kunnen worden! 
(hij heeft ook wel es een beste hijs terug gehad
) 

.Ans schreef:Ow wat zijn we weer hard tegen hard hier.......
Titel had idd subtieler gekund, paarden zijn verre van dom, maar sommige opmerkingen hier hadden ook wel anders gebracht kunnen worden!
Ik heb dit ook eens meegemaakt, had 2 kleine welshjes en stond shetteke van iemand anders bij in het stukkie land.
Altijd als ik 1 van mijn pony's wilde pakken viel de shet mij gewoon echt aan en ramde op mij in(hij heeft ook wel es een beste hijs terug gehad
)
Je hebt gewoon situaties waarbij sommige combinaties niet kunnen, nu was dat in mijn geval wel ietsje erger en shetteke kwam dagelijks door handen door eigenaar. (dus geen aandacht tekort oid)
Probeer de shet ook vast te zetten als je je paard gevangen hebt, of misschien eerst de shet vangen en aandacht geven?
Misschien met wat brokkies of lekkers oid..
Misschien helpt het, is het proberen waard.
Zo krijgt hij het gevoel misschien dat ie ook belangrijk is ipv een lastpak
Kan eerder genoemd zijn, maar heb tussenliggende pagina's niet gelezen.

je zal zien dat de shetlanders elkaar gaan opzoeken.
Lieke_M schreef:Ben vorige week nog met hem op de baan geweest, want ze moesten naar een andere wei, 1.5 km langs een 70-weg (waar ze 90 rijden). Dat ging, maar ik moet hem echt constant lopen kalmeren en hij loopt constant te dribbelen.
Dus nee ik ben echt niet bang van hem, hij is gewoon zo razend snel in zijn reactie en ja in zekere zin me te slim af.
Veel aan de hand oefenen enzo. 
) offtopic is.
(of ik moet kippig wezen), het mag gezellig zijn toch? en het was ONtopic, maar goed.