Dringent hulp gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dringent hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:45

Als iemand anders met hem loopt, doet hij het dan ook?
Heeft ie sowieso wel respect voor jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:46

Leen even een stun-gun en zet die op zijn bekkie als hij het weer doet, ik denk dat ie zich dan wel een maand bedenkt, of langer.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:46

Ik denk dat het moeilijk af te leren is omdat hij het altijd doet. Het is gewoon een aanwensel net als luchtzuigen. En ik denk niet dat slaan helpt omdat je dat al geprobeert hebt. (Wel een goede tik uitdelen desnoods met een vuist op zijn neus). Maar slaan is ook aandacht dus misschien moet je hem gaan belonen als hij het niet doet.

Crash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 20:48

nielsd schreef:
Als iemand anders met hem loopt, doet hij het dan ook?
Heeft ie sowieso wel respect voor jou?

Hij flikt het echt bij IEDEREEN ... en voor mensen die hem niet kennen kan dit echt zoooo gevaarlijk zijn Verdrietig

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:48

Crash schreef:
Henkjan schreef:
Een niet pennyvriendelijke mannier, maar probeer is naar z'n stal te gaan met een gekookte aardappel (dus meteen na het koken) op een spons op je arm te leggen en je shirt er weer overheen. En laat hem daar in bijten, dan zijn ze er meteen vanaf. Knipoog

De aardappel ga ik maar niet proberen ... Die eet hij waarschijnlijk gewoon op Koe
En van water is hij absoluut niet bang, als hij water ziet doet hij er alles aan om er bij te komen,
lekker in te gaan rollen, spetteren, bij het wassen vind hij het dan ook geweldig om hij kop onder de kraan te steken Duivel

na een hap in een kokendhete aardappel is de lol er wel goed af denk ik

Crash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 20:49

Lynske78 schreef:
Ik denk dat het moeilijk af te leren is omdat hij het altijd doet. Het is gewoon een aanwensel net als luchtzuigen. En ik denk niet dat slaan helpt omdat je dat al geprobeert hebt. (Wel een goede tik uitdelen desnoods met een vuist op zijn neus). Maar slaan is ook aandacht dus misschien moet je hem gaan belonen als hij het niet doet.

Dit lijkt me een goede oplossing, enkel, met een aai is hij niet gelukkig en met een voedselbeloning, ... die moet ik naar hem toe gooien, anders ben ik geen vinger maar een arm kwijt ...

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:59

eerst maar grondwerken,
dat hij goed leert wat goed en slecht is.
want elke keer een end hout pakken als hij daar niet
eens op reageerd denk ik niet dat het zin heeft.
succes

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:03

ok is die van jou toevallig een broer van de mijne of zijn vader ofzo .
snoepjes of iets dergelijks geven lukt bij de mijne dus ook niet heel mijn handen verdwijnen zijn mond in hij kan niet overweg met die lippen van hem en heb al paar keer blauwe vingers aan overgehouden .
hij krijgt tegenwoordig zijn beloning in een emmer of voerbak .
mijne wil ook met alles helpen ben ik iets aan het doen komt ie weer aan met zijn zoeloe lippen .
halster aandoen is steevast eerst alle onderdelen in zijn mond voordat ik dat ding omheb om gek van te worden .
meelopen aan touw is uiteinde of net na de sluiting touw vasthouden in zijn mond .
heb bij die van mij nog hoop dat het puberen is want heb ook alles al geprobeerd .
zelfs die hete aardappel op advies van een vriendin van mij maar helaas was dat ding al zover afgekoeld voordat ik bij de wei was dat ie hem dus gewoon opat . Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:04

Een lel stroom doet ook wonderen!!!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:07

dan zal het meer moeten zijn als dat er op de stroomdraad op de wei staat want ook dat vind ie niet erg .

het enige wat die van mij wel erg vind is knuffelen dan peerd ie hem maarja om dat nu als straf te gaan gebruiken gaat ook wat ver .
knuffelen vind ie maar niks vind ie zichzelf echt te stoer voor .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:07

suleilitha schreef:

Dat zat ik ook al te denken. Punt is ,denk ik, alleen hoe je dat bij je paard krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:09

Stroomstokje, is wel ergens te lenen.

atlar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:20

[quote="Crash"]Hallo beste bokkers,
sorry meis helaas moet ik de rest toch ook wel gelijk geven dat je waarschijnlijk toch iets consecenter en harder zult moeten straffen, maar mocht dat toch niet effectief genoeg zijn kun je ook probereb hem iets voor te houden wat heel vies smaakt, bijvoorbeeld goed doordrenkt met azijn of iets anders wat hij echt heel vies vind en als hij dat een flink aantal keer in zijn mond heeft gehad krijgt hij waarschijnlijk ook steeds minder bijt zin. maar geloof van een goede tik op het juiste moment dus direct als hij het gedaan heeft ,wordt hij echt niet zomaar schuw hoor. succes. gr atlar

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:24

suleilitha schreef:

Das wel een Goeie! Wie weet schrikt hij echt erg dat ie 't niet meer flikt:D

jwbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:26

terugbijten in oor of neus

Crash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 21:33

Hum ... hij heeft de weide MET stroom al een aantal keren gesloopt.
Stroom, geeft hij geen kik om ... Koe

Boeh ... denk dat ik toch wel zere handen ga krijgen van al dat meppen Schijnheilig

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:45

Kun je ipv hem te bijten niet nijpen? Praktischer voor jou en zou hetzelfde effect moeten hebben

Crash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 21:48

Binoche schreef:
Kun je ipv hem te bijten niet nijpen? Praktischer voor jou en zou hetzelfde effect moeten hebben

Heb al fameus in zijn lip 'gepitst' ... helaas ...

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:55

Hmm die van mij pakt wel alles wat ie te pakken krijgt in zn mond. Bijten heeft ie 1x gedaan 17 jaar geleden. Heb hem werkelijk de box rond getrapt, had een paar klompen aan die hard aan komen. Heeft het ook nooit meer gedaan.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:05

als een stroom prikker geen indruk maakt zou ik me toch echt zorgen gaan maken,dan is je paard buitenaarts haha,geloof me dat als je hem eens prikt met zo n stroomprikker hij echt wel even met de voetjes van de vloer zal komen hoor.maar om zo ver te moeten gaan zou ik het toch eerst proberen om het anders aan te pakken,die van jou is waarschijnlijk hard leers,maar bij mij heeft geen 1 paard mij 2 keer gebeten,dat ze een keer vervelend zijn vind ik best,maar bijten is bij mij uit ten boze.als je met hem bezig bent,zorg dan dat je een stuk hout bij je hebt,als hij jou bijt,dan sla je hem een keer of 3 zo hard dat de stukken van het hout afvliegen,oooohhhh wat klink ik nu als een beul haha (en zal me vast niet in dank worden afgenomen hier) maar ik weet zeker dat als je het goed doet hij het nooit meer zal tragten om je nog eens te bijten.
bij ons op de manege is een meisje haar vinger kwijt geraakt door een paard dat ook zijn tanden niet kon thuis houden,sinds ik er werk doet hij het niet meer.en vooral om dat je naar een stal gaat waar mensen komen MOET hij dit afleren!!!,je wilt het echt niet op je geweten hebben dat jou paard iemand verwond.
en een beet doet erg zeer,ik ben 8 jaar geleden gebeten door een paard in mijn boven been,heel mijn huid en spieren waren kapot.DAAROM ben ik zo fel op paarden die bijten.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:14

Tsja.. mijn reactie was eerst ook een tik verkopen, maar dat heb je al gedaan. Die verhalen hierzo met een stok slaan etc, stroom van alles. Dat zou ik zelf niet in mijn hoofd halen.

Ik denk toch dat ik een dierenarts zou raadplegen en misschien aan de tandarts vragen of hij misschien weet waarom?!

Als je al zoveel geprobeerd hebt en het helpt niet. Raad pleef een DA.

Succes en sterkte ermee. Ben benieuwd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:26

ik heb even in je profiel gespiekt en ik zie dat je hem ook kunstjes hebt geleerd?

heb je hem daarbij ook beloond met voer??

bijterige paarden moet je nooooooit uit de hand voeren.
dat is regel 1!!!

dus vanaf nu stoppen met lekkers uit de hand te voeren, ook niet als je kunstjes met hem doet...zo leert hij namelijk dat de hand lekker kan zijn en hij moet het nu gaan afleren om te bedelen om eten..
ook stalgenoten enzo mogen hem niet meer uit de hand voeren..
als je wat lekkers voor hem hebt dan leg je het op de grond of in zijn voerbak..

wat je kunt proberen is om hem iets in zijn mond te geven op het moment dat hij bijt

ben je met hem bezig en hij word weer bijterig dan duw je hem een borstel zijn mond in...
zo'n plasticen is echt een heel fraai ding,die vinden ze vaak niet zo leuk Haha!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:33

laat hem maar in een citroen happen, dan is het snel klaar

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:33

Ik ken iemand die bij een bijtende, agressieve merrie een cap aan een stokje/zweepje heeft gebonden en zodra ze ging bijten/trappen een ongelofelijk harde lel gegeven met het geval.. Merrie heeft nooit meer wat geflikt en was daarna het liefste dier op deez' goddelijk aard..
En echt niemand durfde ooit bij het beest in de buurt te komen dus het zal indruk hebben gemaakt.

Misschien dat tegen zijn hoofd knallen niet werkt, maar anders kun je eens met hem aan het werk gaan in de bak.. Je maakt een longeerlijn vast en zodra hij bijt geef je hem een lel op zijn achterste en laat je hem rennen. Zodra het dier is afgekoeld en weer rustig is, dus stopt met rennen, probeer je weer wat met m te knuffelen/aaien of iets in die richting. Bijt hij weer, zelfde verhaal!
Doe het eens op die manier want dit is ook hoe paarden het met elkaar regelen in de natuur, ze straffen nóóit vanaf de voorkant maar jagen het andere paard altijd vooruit, wanneer je een dominant paard zijn oren in zijn nek ziet leggen en hij staat boven het andere dier in de rangorde, dan zal het andere dier wegrennen. Dat is een teken van overgave.
Wanneer het andere dier terugbijt, zal er net zolang gevochten worden tot een van de twee zich overgeeft en wegrent..

Je paard wil dus gewoon de baas zijn, en gezien je dat niet wilt, zul je hem flink aan moeten pakken.. Grondwerken is in zo'n geval het duidelijkst..

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:34

keihard paardje zo te lezen. Mijn hengstveulen wilde ook eens happen maar toen die het alleen al probeerde heb ik hem toch wel even een klap verkocht. Sindsdien geen last meer van.

Iemand op stal had ook een bijtgraag paard en die heeft hard in zijn oor terug gebeten. Dat paard bijt ook niet meer.

Al geprobeerd om hem in iets te laten bijten met een hele vieze smaak?