xx_ladyilse schreef:Maartje1990 schreef:jemig.. je zit toch niet écht te overwegen om schrikdraad in de stal van je paard te doen?
Nee ik ga allemaal ballonnetjes ophangen en als ze daar dan tegenaan trapt schrikt ze
ik heb dit 1 week gedaan (een draadje aan de buitenkant boven de deur) bij een pension pony die telkens op de deur ging staan en benen over de deur stijgerde. hij zag het draadje en haalde het niet in zijn hoofd om te drammen, at gewoon zijn ochtend eten binnen. Goed ik had zo'n pony niet op stal gezet maar het is niet mijn pony.
Je zou nog kunnen denken aan voer verstoppen of door stro strooien, hebben ze wat te doen. Maar dit is allemaal korte termijn en probleem verleggen. Ik straf schoppen en vervelend stalgedrag altijd af. Ik snap waarom ze het doen, maar ze mogen het niet, een flinke brul of eventueel een pas achteruit sturen (boos) is genoeg ik laat ze dan even 5 min nadenken en kom ze dan even knuffelen. Nu zijn er ook hopeloze gevallen, maar die zet ik dus gewoon liever niet op stal
Misschien kun je hier wat mee:
-Heeft je paard een maatje?
-Doet je paard wat met de jolybal en de liksteen?
-Is het een soort gewoonte geworden (misschien gewoonte doorbreken)?
-Hoe is de conditie van je paard?
-Krijgt je paard voldoende beweging?
-Heeft het sociaal contact?
-kan het naar buiten kijken?
-Misschien lichtje of radio aan laten?
-Blijf zelf niet in het negatieve hangen maar probeer het positieve te belonen.
-Wil je paard jou iets vertellen (wat is jou karakter, laatste tijd iets ergs meegemaakt etc)
-etc etc

Ze staan achter mijn huis. Maar die van mij doet het overdag ook. En heeft dus gister ook een plank eruit gemept! ook een sterke houtsoort waar cement in verwerkt zit. Ik ga je oplossing toch proberen. Mijn stallen zijn ook echt heel groot in princiepe kunnen er 2 paarden in staan dus ze hoeft de stal niet te raken.