Paard is 'boos' op me

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Paard is 'boos' op me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:59

Dorienn schreef:
Sorry hoor ts; klinkt hard, maar als je geen tijd, geen plaats en geen geld hebt voor 10 paarden, doe er dan een paar van de hand. Er zijn genoeg leuke mensen die een eigen paard zoeken..
Denk in de eerste plaats aan het paard, dan pas aan jezelf Lachen ik weet dat je je best doet voor de beessies, maar kom op, denk zelf eens na. Je paarden staan het grootste deel van de dag op stal! En je jonkie dan, paarden van die leeftijd horen buiten te staan, met soortgenoten. Dat vind ik overigens gelden voor paarden van alle leeftijden..

Wilde net zeggen, alle paarden horen buiten te staan vind ik. Sowieso een paar uur per dag en dan nog het liefste 24/7 zoals mijn paarden Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:59

Ik vind het niet hard klinken hoor, wat mij betreft kan het nog veel harder (maar dat doe ik maar niet, denk niet dat de mods dat waarderen Clown )!

Feit is wel dat de dieren er de dupe van worden.
Ts heeft geen geld voor zoveel paarden te onderhouden, dus dan maar ophokken..
Ts zou verdomme zelf eens 24 uur in een hok van 2x2 opgesloten moeten zitten.. zonder bezigheden!
Kijken hoe chagerijnig ze ervan wordt..

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:00

Er si nog helemaal geen brandweer verhaal uitgelegd, dat zal ik maar is doen.
Wij hebben dus een 20 jaar oude KWPN merrie.
Ze is voor dat wij haar hadden heel erg verwaarloosd geweest.
Ze stond op een kale wei met een veulen en kreeg niks bij gevoerd. Het veulen heeft haar leeggezogen en is dus graatmager.
Bij ons op stal had ze koliek gekregen (onbekende redenen) waardoor ze is gaan rollen en is blijven liggen, maar omdat ze zolang op dezelfde kant is blijven liggen, voelde ze niks meer in haar achterbeen. Gevolg: ze kan niet meer opstaan.
DA gebeld, haar overeind proberen te krijgen, maar het lukte niet dus de brandweer gebeld.
Paard stond op wei.
Paar weken daarna kwam de hoefsmid en de dag erna de tandarts.
Wij haar op stal laten staan.
Nu gebeurde dus weer precies hetzelfde, alleen had ze geen koliek.
Dus weer de brandweer en DA gebeld.
Nu krijgt ze mineralen en spul voor haar spieren en staat ze dus op wei.

Als ze bij onze kennissen geen plaats meer hebben, dan hebben wij een probleem.
Maar voor deze winter konden ze er nog zeker staan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:01

2x per week 15 minuutjes longeren en een stukje wandelen op het erf?....en de rest van de tijd op stal op rubberen matten?
De bofkont!!!
Ben je aan het solliciteren naar een berg stalondeugden?
Behalve "boos"zijn,kan ik er nog wel een paar noemen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:02

Pffffffffffffft, gek he dat zo'n dier ziek wordt als het er nooit uitkomt!!! En dat het twee keer gebeurt vind ik helemaal schandalig.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:03

ik denk dat de grootste verantwoordelijkheid bij de ouders van de ts ligt,en niet bij haar.zij kan zelf op deze leeftijd geen 10paarden onderhouden,zelfs ik niet met mijn 31 jaar Knipoog ik denk dat ze nu wel weet hoe men hier over denkt. Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:03

ik heb nog nooit de brandweer hoeven halen voor een vastligger..........

en ik moet eerlijk zeggen dat ik me zorgen maak om de paarden........

Iemand die denkt dat een paard boos is omdat die op rubbermatten staat is nog even niet een paardenmens....... maw moet nog heel veel leren, iemand die een jonkie op stal houd, moet nog heel veel leren en iemand die een vastligger niet loskrijgt...........

sorrie, vind het al met al een sneu verhaal

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:05

Sodeletuut schreef:
Dorienn schreef:
Sorry hoor ts; klinkt hard, maar als je geen tijd, geen plaats en geen geld hebt voor 10 paarden, doe er dan een paar van de hand. Er zijn genoeg leuke mensen die een eigen paard zoeken..
Denk in de eerste plaats aan het paard, dan pas aan jezelf Lachen ik weet dat je je best doet voor de beessies, maar kom op, denk zelf eens na. Je paarden staan het grootste deel van de dag op stal! En je jonkie dan, paarden van die leeftijd horen buiten te staan, met soortgenoten. Dat vind ik overigens gelden voor paarden van alle leeftijden..

Wilde net zeggen, alle paarden horen buiten te staan vind ik. Sowieso een paar uur per dag en dan nog het liefste 24/7 zoals mijn paarden Lachen

mijn staan ook 24/7 in de wei, soms 's nachts binnen want eentje heeft rain rot dus als het gaat regenen zet ik hem een nachtje op stal, maar met zoveel hooi dat het niet meer normaal is Bloos

TS; als je écht je paarden wil houden, dan zou ik in jou situatie wat penny's optrommelen die je mee kunnen helpen. Liever penny's dan de hele dag in de stal...
En ook meisjes die niets van paarden weten kan je 'opleiden'.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:07

Tuurlijk ligt de grootste verantwoordelijkheid bij mijn ouders.
Mijn ouders vinden alleen dat ik ook wel eens iets kan kopen.
Ik koop bv de borstels en halsters enzo.
Daarom krijg ik ook geen kerst en sinterklaas cadeautjes omdat wij de paarden hebbem.
Ik heb wel het geluk dat ik nog 2 zussen heb die helpen, maar 1 word volgende week geopereerd en de ander zit in haar puberteit en is hartstikke lui.

Ik vind het niet erg dat ze hun mening zeggen, maar let er wel op hoe je het zegt.
De meningen die ik nu gelezen heb komen allemaal afkrakend over waardoor ik helemaal dichtsla.
Ben toch blij dat ik eerlijk ben over hoe ik mijn paarden verzorg en niet ga liegen zodat mensen geen commentaar op mij geven

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:08

zeg dan gewoon dat je de helft verkopen wil........... sorrie ik snap er niks van............ noem mij maar gek

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:10

Hoelang heb jij al ervaring met paarden?
Blijkbaar al jaren.
Hallo, ik ben nog maar 16. Ik leer nog iedere dag bij!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:12

Het is goed dat je zegt hoe de situatie is, maar dan moet je iig wel wat met het commentaar doen Knipoog

Sowieso zijn er genoég meisjes die zoo ontzettend graag een verzorgpony willen. Ik bedoel, zet op marktplaats, speurders etc. een advertentie en hang er ook nog eentje in de supermarkt en reker er maar op dat je binnen de kortste keren hordes meisjes op je stoep hebt staan Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:12

ts...wat vind je van de reacties hier?vind je niet dat de meesten gelijk hebben?

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:13

shadomagic schreef:
Hoelang heb jij al ervaring met paarden?
Blijkbaar al jaren.
Hallo, ik ben nog maar 16. Ik leer nog iedere dag bij!

Trek het je niet aan.
Je bent nooit te oud of te jong om te leren. Ein de paarden wereld zijn er mensen die denken dat altijd ALLES (beter) weten.
Meisje doe lekker met je paardjes wat jij het beste voor ze vind!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:14

shadomagic schreef:
Daarom krijg ik ook geen kerst en sinterklaas cadeautjes omdat wij de paarden hebbem.
Ik heb wel het geluk dat ik nog 2 zussen heb die helpen, maar 1 word volgende week geopereerd en de ander zit in haar puberteit en is hartstikke lui.

Ik vind het niet erg dat ze hun mening zeggen, maar let er wel op hoe je het zegt.
De meningen die ik nu gelezen heb komen allemaal afkrakend over waardoor ik helemaal dichtsla.
Ben toch blij dat ik eerlijk ben over hoe ik mijn paarden verzorg en niet ga liegen zodat mensen geen commentaar op mij geven

Als ik het goed begrijp heb JIJ de meeste verantwoordelijkheid over je 10 paarden. Dat betekent dat JIJ moet zorgen dat ze een paardwaardig leven kunnen leiden. En dat is niet de hele dag in de stal staan met hoopje hooi en een overbuurman om naar te kijken..
Je bent niet in staat om voor 10 dieren te zorgen, ik heb het soms al lastig met 3. Ik ga ook niet elke dag naar mn beessies, maar ze staan op de wei en kunnen best voor zichzelf zorgen (even ter info, er is iemand die ze natuurlijk water en eten geeft).
Je bent niet in staat om voor 10 paarden te zorgen, dus is het JOUW verantwoordelijkheid dat je paarden toch tenminste gelukkig zijn. Want nee, ze zijn niet gelukkig. Jij bent gelukkig, omdat je hen graag ziet. En daarom is het mijn mening en nog van wat anderen dat je er toch zeker de helft verkoopt.

edit ; typo Bloos
Laatst bijgewerkt door Hananas op 18-11-08 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt

amazone77

geerke schreef:
ts...wat vind je van de reacties hier?vind je niet dat de meesten gelijk hebben?

misschien weet ze niet beter,en doen haar ouders het zo al jaren.

SuperSmurf

shadomagic schreef:
Er is niet veel verandert.
Sinds eind oktober staat ze wel weer op stal, maar toen was alles gewoon normaal.
Ze staan bij ons de hele dag op stal omdat onze weiden pas geslepen zijn en door vele regen de weiden ook nog is helemaal blubber zijn.
Ze wordt wel 2x per week 15 minuutjes gelongeerd voor haar beweging en iedere dag even mee over het erf gewandelt en soms even mee het bos in.
Meer kan ik niet doen.
We hebben al een paard met een blesuure op sal staan omdat die gestruikelt was in de blubber en we willen niet nog een paard met een blessure

Ik zou ook sachi worden als ik de hele dag op stal moest staan en ik maar 2 x per week 15 minuten gelongeerd zou worden. Sorry. Ik zou mijn paard toch echt niet alleen maar binnen houden omdat ze anders misschien een blessure kan krijgen. Een paard hoort niet op stal, klaar. In ieder geval niet 24 uur per dag. Ik zou dáár proberen wat aan te doen. Desnoods zet je ze overdag in de bak of zo.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:16

Tuurlijk vind ik het fijn dat mensen mij tips geven enzo en ik weet ook dat ze gelijk hebben.

Maar in mijn situatie zul je het wel begrijpen waarom ik zo reageer en waarom mijn paard op stal staat.
Ik sta iedere ochtend om 6 uur op en ga pas tegen 11 uur naar bed.
Meestal moet ik dan nog aan mijn huiswerk beginnen.
Voor de rest zit ik 9 van de 10 keer achter bij mijn paarden.
ik haal ze zoveel mogelijk uit de stal, poets ze zoveel mogelijk ik geef ze alle aandacht die ik ze kan geven en heb het gevoel (en vooral door de reacties hier) dat ik nog niet hard genoeg mijn best doe.
Ik ben oververmoeid, maar vertik het om mijn paarden in de steek te laten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:17

verkoop de helft dan!!!!

sorrie............... maar het is gewoonweg TE veel Lachen

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:18

Is het dan ook de keuze van je ouders geweest om zoveel paarden aan te schaffen? Dat is best vreemd als er dan vervolgens geen geld aan uitgegeven kan/mag worden.. Niemand hier heeft natuurlijk zicht op de financien maar je kunt je misschien voorstellen dat er een hoop bokkers gaan "steigeren" Knipoog van dit soort verhalen!
Paarden hoeven niet persé bergen met euro's te kosten maar als je er voor kiest een dier aan te schaffen dien je het beestje ook te voorzien van alles wat het nodig heeft.. Als ik men paarden zo lang binnen zo hebben staan zou ik echt een stal vol chagerijnen hebben..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:19

als ik er 10 op stal had staan moest ik mezelf helemaal de tyfus werken, en dan zat ik niet eens op school............ is niet te doen in je eentje........... en dan moet je dus gaan schiften

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:20

Zoek gewoon een verzorger voor je paardje en het grootste probleem is opgelost denk ik!
Heeft het wel contact met andere paarden?
Want dat vind ik wel één van de belangrijkste dingen.
Ik vind ook dat er toch echt wat paarden verkocht moeten.
Ik snap wel , dat dat héél moeilijk is, want je wilt eigenlijk niet zonder hen.
maar als je ze verkoopt krijgen ze een fijn leventje, dat gun je ze toch?

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:20

Dorienn schreef:
shadomagic schreef:

Als ik het goed begrijp heb JIJ de meeste verantwoordelijkheid over je 10 paarden. Dat betekent dat JIJ moet zorgen dat ze een paardwaardig leven kunnen leiden. En dat is niet de hele dag in de stal staan met hoopje hooi en een overbuurman om naar te kijken..
Je bent niet in staat om voor 10 dieren te zorgen, ik heb het soms al lastig met 3. Ik ga ook niet elke dag naar mn beessies, maar ze staan op de wei en kunnen best voor zichzelf zorgen (even ter info, er is iemand die ze natuurlijk water en eten geeft).
Je bent niet in staat om voor 10 paarden te zorgen, dus is het JOUW verantwoordelijkheid dat je paarden toch tenminste gelukkig zijn. Want nee, ze zijn niet gelukkig. Jij bent gelukkig, omdat je hen graag ziet. En daarom is het mijn mening en nog van wat anderen dat je er toch zeker de helft verkoopt.

edit ; typo Bloos

Wie heeft er gezegt dat mijn paarden ongelukkig zijn?
Dat kan jij toch niet zeggen? Je hebt ze toch niet gezien.
Mijn paarden zijn aan hun gedrag te zien hartstikke gelukkig.
Behalve dan mijn paint merrie, maar ik ga kijken of er na het weekend iets verandert

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:21

Als ik er 10 had, zouden ze nu al lang weg zijn...
Heb gewoon de tijd er niet voor en de zin ook niet. Dan moet je je helemaal afjagen, en dan kan je nog niet met elk paard elke dag fatsoenlijk bezig zijn, en dat verdienen ze niet..

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:23

Je school lijd er misschien ook nog wel onder,
ik snap je wel dat je je paarden niet in de steek wil laten.
Maar ik denk niet dat je het zo lang vol houd!