shadomagic schreef:Tuurlijk ligt de grootste verantwoordelijkheid bij mijn ouders.
Mijn ouders vinden alleen dat ik ook wel eens iets kan kopen.
Ik koop bv de borstels en halsters enzo.
Daarom krijg ik ook geen kerst en sinterklaas cadeautjes omdat wij de paarden hebbem.
Ik heb wel het geluk dat ik nog 2 zussen heb die helpen, maar 1 word volgende week geopereerd en de ander zit in haar puberteit en is hartstikke lui.
Ik vind het niet erg dat ze hun mening zeggen, maar let er wel op hoe je het zegt.
De meningen die ik nu gelezen heb komen allemaal afkrakend over waardoor ik helemaal dichtsla.
Ben toch blij dat ik eerlijk ben over hoe ik mijn paarden verzorg en niet ga liegen zodat mensen geen commentaar op mij geven
Als ik het goed begrijp heb JIJ de meeste verantwoordelijkheid over je 10 paarden. Dat betekent dat JIJ moet zorgen dat ze een paardwaardig leven kunnen leiden. En dat is niet de hele dag in de stal staan met hoopje hooi en een overbuurman om naar te kijken..
Je bent niet in staat om voor 10 dieren te zorgen, ik heb het soms al lastig met 3. Ik ga ook niet elke dag naar mn beessies, maar ze staan op de wei en kunnen best voor zichzelf zorgen (even ter info, er is iemand die ze natuurlijk water en eten geeft).
Je bent niet in staat om voor 10 paarden te zorgen, dus is het JOUW verantwoordelijkheid dat je paarden toch tenminste gelukkig zijn. Want nee, ze zijn niet gelukkig. Jij bent gelukkig, omdat je hen graag ziet. En daarom is het mijn mening en nog van wat anderen dat je er toch zeker de helft verkoopt.
edit ; typo
Laatst bijgewerkt door Hananas op 18-11-08 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt