maar ik hang nooit om hun nek.. daar heb ik zelf geen behoefte meer aan sinds mijn 12e
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hem kun je ook heerlijk omhelzen en hij klemt zich ook heerlijk tegen je aan. Ook komt hij gezellig tegen je aan leunen, zodat je lekker op zijn schoft kunt krabbelen.. Uiteraard geef ik de grenzen aan van wat hij mag, en ook hij geeft aan als het voldoende is.
. ellepel schreef:waarom mag je je dier niet knuffelen?
moet iedereen toch lekker zelf weten wat ze fijn vinden...
ik ben 36 en echt al veel te oud ,maar ik hang echt regelmatig om de hals van mijn pony![]()
is toch lief,en hij vind t ook niet erg hoor.
maar ja als je niet zo van knuffelen houdt................tja dan houd het op he
Jammer, maar helaas. Ik hou niet minder van haar dan hoor
Als ik toe ben aan een knuffel, ga ik wel naar haar stalgenootje
.
meestal doet hij nog even lekker met me mee als ik hem helemaal plat knuffel, dan legt hij z'n hoofd en hals op mijn schouder of gaat lekker aan me knabbelen, vooral mijn haar is favoriet
. Inoterry schreef:Je mag de mijne wel komen knuffelen hoor Innepin.
Innepin schreef:Ik wou dat ik mijn paard kón knuffelen![]()
Helaas is ze een echte blijf-van-mijn-lijf merrie. Een klopje op haar hals mag, poetsen mag, maar verder houdt het jammer genoeg op.

Ik vind het heerlijk om met haar te staan kroelen en zij ook. Maar ik zal haar nooit helemaal vast houden om haar hoofdje om ''leuk'' te poseren voor de foto. :S
Maar ik hang graag even op hem, of geef hem een zoen, gewoon even genieten.
Innepin schreef:Ik wou dat ik mijn paard kón knuffelen![]()
Helaas is ze een echte blijf-van-mijn-lijf merrie. Een klopje op haar hals mag, poetsen mag, maar verder houdt het jammer genoeg op.

Jaimyliefje schreef:dood- en of plarknuffelen. Geen gezelligere manier om vermoord of verplet te worden..
Het knuffelen van een dier is toch gewoon normaal of zie ik dat dan weer verkeerd? Na het rijden sta ik ook wel gewoon met m'n ponybeest te knuffelen, vind het gewoon normaal, in mijn ogen is het een gebaar dat je om je diertje geeft en knuffelen is een beloning voor na het ''harde'' werken
Zo denk ik erover dees_daan schreef:Jaimyliefje schreef:dood- en of plarknuffelen. Geen gezelligere manier om vermoord of verplet te worden..
vind het knap als je een paard kan vermoorden door te knuffelen!
snap dus iet waar ts zich precies aan stoort RianneH schreef:Nou, had ik vanochtend nog een heel bericht getyped, is mn internet er toch net voor het plaatsen vanaf gevallen![]()
Ik heb het idee dat een groot aantal mensen mij verkeerd begrijpt. Ik bedoel niet het 'gewoon' knuffelen, kroelen, vertroetelen enz. maar het overdreven in de houdgreep en fijngedrukte knuffelen. Daar wordt ik moe van en ik geloof niet dat er een paard bestaat die dat prettig vind. Dat die zn hoofd niet terug trekt, tja, die beesten zijn veelste vergevingsgezind.
En idd, ene paard houdt meer van knuffelen en dat geldt natuurlijk ook voor mensen. Ik ben zelf niet zo'n knuffel, maar heb wel bijna een uur gekroeld vandaag in het land met de paardjes. Maar geen moment stevig vast gehouden.
Over een band met je paard. Kom op zeg, dat een band zich ontwikkeld of beter wordt door (dood)knuffelen, dat is onzin. Misschien anders, misschien alleen voor jou anders, maar beter? Ontwikkelen van een band kan imo zelfs als je alleen maar op een paard rijdt, maar dat hangt ook volledig van de rijkunsten van de ruiter af.
Over de betutteling. Natuurlijk bedoel ik niet meteen iedereen met setjes of iedereen zonder setjes. Op dat moment kon ik niet op een beter omschrijving komen. Ik bedoel mensen die hun paard constant wassen (anders wordt die vies), waarvan de paarden naar babyshampoo ruiken, alles tot in de puntjes gestyled is, lastig omschrijven, maar de paarden die bijna een poppetje zijn geworden ipv dieren die graag in zand rollen.
En als laatste, tja, waar maak ik me druk om? Tja, het is geen ramp. Maar goed, ik vind het bijna vervelend en vroeg me af of meer mensen zich er druk over maken. En als het jou niet uit maakt, waarom maak je je dan druk over een topic?
lekker slim als je het paard niet eens kent. toen ik 13 was deed ik dat echt niet als ik het paard niet kende. is eigenlijk het zelfde als een vreemde op straat zich ineens aan je vastklamt....maar goed hij vond het wel prima dat ze dat deed, hij is iig erg lief voor kinderen.
...ik heb een bontje btw.