Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zaina

Re: Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:53

tja mijn ene haf vind knuffelen heel gezellig en de andere houdt er niet van.
maar ik hang nooit om hun nek.. daar heb ik zelf geen behoefte meer aan sinds mijn 12e Knipoog

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:00

Mijn arabier is zo erg, dat als je niet knuffelt, hij je gewoon blijft achtervolgen en je aandacht blijft vragen, en hij is ook nooit uitgeknuffeld....
Mijn Shet komt haar aai en knuffel halen en soms sla ik mijn armen om haar heen, en als het haar teveel is loopt ze weg en dan hou ik haar echt niet tegen!
Haar veulen is een kroelkont Haha! Hem kun je ook heerlijk omhelzen en hij klemt zich ook heerlijk tegen je aan. Ook komt hij gezellig tegen je aan leunen, zodat je lekker op zijn schoft kunt krabbelen.. Uiteraard geef ik de grenzen aan van wat hij mag, en ook hij geeft aan als het voldoende is.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:14

Mijn paard is een echte knuffelkont, hij vind het helemaal geweldig.
Wie ben ik om hem dat geluk te ontzeggen Haha! .

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:16

ellepel schreef:
waarom mag je je dier niet knuffelen?

moet iedereen toch lekker zelf weten wat ze fijn vinden...
ik ben 36 en echt al veel te oud ,maar ik hang echt regelmatig om de hals van mijn pony Haha!
is toch lief,en hij vind t ook niet erg hoor.

maar ja als je niet zo van knuffelen houdt................tja dan houd het op he

Helemaal mee eens. Zo af en toe even lekker knuffelen... Als het paard dat goed vind en er geen problemen eme heeft of misschien juist lekker vind, wat is het probleem.
Ik moet het niet proberen bij mijn merrie, die begint dan in haar borst te happen, dat zegt al genoeg. Die is niet zo van het handtastelijke Knipoog Tong uitsteken Jammer, maar helaas. Ik hou niet minder van haar dan hoor Knipoog Als ik toe ben aan een knuffel, ga ik wel naar haar stalgenootje Clown

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:18

Ik wou dat ik mijn paard kón knuffelen Haha!

Helaas is ze een echte blijf-van-mijn-lijf merrie. Een klopje op haar hals mag, poetsen mag, maar verder houdt het jammer genoeg op.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:19

Je mag de mijne wel komen knuffelen hoor Innepin Haha! .

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:24

Ik & men paard vinden het heerlijk Haha! meestal doet hij nog even lekker met me mee als ik hem helemaal plat knuffel, dan legt hij z'n hoofd en hals op mijn schouder of gaat lekker aan me knabbelen, vooral mijn haar is favoriet Haha!.
Natuurlijk heeft hij het niet altijd even graag, dan gaat ie achteruit maar dan laat ik hem ook direct los..

Als je paard het graag heeft is dat toch geen probleem?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:36

Het is ook niet leeftijd afhankelijk.......

Toen ik jong was met een afstandelijke merrie gebeurde het niet. Ik probeerde haar wel te aaien, maar ze had er gewoon geen behoefte aan en dan ga ik niet hangen of dwingen.

Nu 30+ is het heerlijk om zo een knuffelkont te hebben.

En mijn zoontje (11) is een echte stoere jongen, maar vind het ook heerlijk. Ook met zijn hondje en ik denk niet dat het door pubertijd nu overgaat. Het is ook prive en niemand ziet het, dus houdt hem niet tegen. Laat maar lekker gaan. Als een van onze dieren je zo aankijkt en erom vraagt is het ook moeilijk te weerstaan........

Onze honden zijn net zo en we hebben sinds kort een kater van 9 die ook vreselijk is. Het kruipt hier allemaal in je, maar op een nette manier. Hoort er toch een beetje bij?

Als ik op het NK zie dat een trainer het paard nog even een flinke knuffel geef zie ik dat liever dan een trainer die hem afgeeft, omdat het topsport is........

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:40

Inoterry schreef:
Je mag de mijne wel komen knuffelen hoor Innepin Haha! .

Ik kom een keer bij je langs! Haha!

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:56

ik vind het heelijk om met mn paard te knuffelen en hij ook. Hij gaat altijd helemaal mn zn hoofdje schuin om geaait te worden ook legt hij zn hoofd wel eens op mn schouder dan wil hij geknuffeld worden.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 21:26

Nou, had ik vanochtend nog een heel bericht getyped, is mn internet er toch net voor het plaatsen vanaf gevallen Boos!

Ik heb het idee dat een groot aantal mensen mij verkeerd begrijpt. Ik bedoel niet het 'gewoon' knuffelen, kroelen, vertroetelen enz. maar het overdreven in de houdgreep en fijngedrukte knuffelen. Daar wordt ik moe van en ik geloof niet dat er een paard bestaat die dat prettig vind. Dat die zn hoofd niet terug trekt, tja, die beesten zijn veelste vergevingsgezind.

En idd, ene paard houdt meer van knuffelen en dat geldt natuurlijk ook voor mensen. Ik ben zelf niet zo'n knuffel, maar heb wel bijna een uur gekroeld vandaag in het land met de paardjes. Maar geen moment stevig vast gehouden.

Over een band met je paard. Kom op zeg, dat een band zich ontwikkeld of beter wordt door (dood)knuffelen, dat is onzin. Misschien anders, misschien alleen voor jou anders, maar beter? Ontwikkelen van een band kan imo zelfs als je alleen maar op een paard rijdt, maar dat hangt ook volledig van de rijkunsten van de ruiter af.

Over de betutteling. Natuurlijk bedoel ik niet meteen iedereen met setjes of iedereen zonder setjes. Op dat moment kon ik niet op een beter omschrijving komen. Ik bedoel mensen die hun paard constant wassen (anders wordt die vies), waarvan de paarden naar babyshampoo ruiken, alles tot in de puntjes gestyled is, lastig omschrijven, maar de paarden die bijna een poppetje zijn geworden ipv dieren die graag in zand rollen.

En als laatste, tja, waar maak ik me druk om? Tja, het is geen ramp. Maar goed, ik vind het bijna vervelend en vroeg me af of meer mensen zich er druk over maken. En als het jou niet uit maakt, waarom maak je je dan druk over een topic? Vork

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:43

Innepin schreef:

Helaas is ze een echte blijf-van-mijn-lijf merrie. Een klopje op haar hals mag, poetsen mag, maar verder houdt het jammer genoeg op.

Zo een heb ik ook. Kroelen en aaien mag en voor een suikerklontje wil ze ook nog wel een 'kusje' geven maar that's it.

Sinds vorige week heb ik een jaarling en die is me toch aanhankelijk! Vanmiddag ook, ik was de wei aan het uitmesten en toen kwam ze bij me staan zo van 'aai me toch eens'. Dus ik haar wat kroelen en aaien, legt ze haar hoofd op mijn schouder, diepe zucht, oogjes half toe. Dat is pas genieten Lovers

En waar kun je nu beter uithuilen dan tegen de schouder van je paard?

Felinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:45

Haha. Ik ben het met je eens! Ik had denet ook weer zo'n topic gezien van een vrouw van 30 en elke foto stond ze heel dat hoofd van haar paardje te bedekken. En dan nog zo braaf blijven hangen. Ik sla wel is de armen om de hals van mijn lieveling, dan gaan die oortjes zo leuk naar voren. Clown Ik vind het heerlijk om met haar te staan kroelen en zij ook. Maar ik zal haar nooit helemaal vast houden om haar hoofdje om ''leuk'' te poseren voor de foto. :S

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:46

Ooh ik knuffel graag hoor! Die van mij iets minder, die heeft zeldzame momenten Haha! Maar ik hang graag even op hem, of geef hem een zoen, gewoon even genieten.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:48

Haha meld zich aan bij de knuffelfreaks Vork
Maar even serieus opzich vindt ik het wel leuk om Benz eens een keer een flinke knuffelen te geven maar hij vindt het helaas niet altijd even leuk dus dan laat ik hem lekker met rust en krijgt ie gewoon een aaitje ofzo.
We vinden het trouwens wel allbei leuk om in de wei te gaan liggen maar helaas is dat nog neit zo vaak gebeurt en vind het ook nog steeds een beetje gevaarlijk omdat ie altijd eens kan schrikken natuurlijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:50

Innepin schreef:

zo is mijn bijrijdmerrie ook.. die word al chagarijnig als je te lang bezig bent met poetsen Nagelbijten / Gniffelen
mijn eigen pony vind het wel lekker om even te knuffelen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:51

Knuffel je omdat je het lekker warm vind Haha!

Ik niet hoor, ik hou van dat beest dus ja hang wel meerdere malen om zijn nek ja. Inclusief klapzoen. En nee hij vind het niet erg Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:54

mijn paarden worden wel een paar x per dag zwaar geknuffeld,en volgens mij vinden ze het heerlijk!
en ik ook,ze ruiken zo lekker....daar kan geen mens tegen op!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 21:56

@Coentje:
Haha, ja Knipoog
Ik doe veel grondwerk en als ik dan koude handen heb wil ik ze wel eens lekker begraven in die warme manen. Maar verder dan dat hoeft van mij echt niet.

@Felinee, precies wat ik bedoel! Haha.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:58

dood- en of platknuffelen. Geen gezelligere manier om vermoord of verplet te worden..

Haha!
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 02-11-08 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:15

Jaimyliefje schreef:
dood- en of plarknuffelen. Geen gezelligere manier om vermoord of verplet te worden..

Haha!

vind het knap als je een paard kan vermoorden door te knuffelen! Ja

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:20

Hmm, snap eigenlijk niet waar jij je aan ergt dan Lachen Het knuffelen van een dier is toch gewoon normaal of zie ik dat dan weer verkeerd? Na het rijden sta ik ook wel gewoon met m'n ponybeest te knuffelen, vind het gewoon normaal, in mijn ogen is het een gebaar dat je om je diertje geeft en knuffelen is een beloning voor na het ''harde'' werken Knipoog Zo denk ik erover

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:24

dees_daan schreef:
Jaimyliefje schreef:
dood- en of plarknuffelen. Geen gezelligere manier om vermoord of verplet te worden..

Haha!

vind het knap als je een paard kan vermoorden door te knuffelen! Ja

ik ook Tong uitsteken snap dus iet waar ts zich precies aan stoort

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:52

RianneH schreef:
Nou, had ik vanochtend nog een heel bericht getyped, is mn internet er toch net voor het plaatsen vanaf gevallen Boos!

Ik heb het idee dat een groot aantal mensen mij verkeerd begrijpt. Ik bedoel niet het 'gewoon' knuffelen, kroelen, vertroetelen enz. maar het overdreven in de houdgreep en fijngedrukte knuffelen. Daar wordt ik moe van en ik geloof niet dat er een paard bestaat die dat prettig vind. Dat die zn hoofd niet terug trekt, tja, die beesten zijn veelste vergevingsgezind.

En idd, ene paard houdt meer van knuffelen en dat geldt natuurlijk ook voor mensen. Ik ben zelf niet zo'n knuffel, maar heb wel bijna een uur gekroeld vandaag in het land met de paardjes. Maar geen moment stevig vast gehouden.

Over een band met je paard. Kom op zeg, dat een band zich ontwikkeld of beter wordt door (dood)knuffelen, dat is onzin. Misschien anders, misschien alleen voor jou anders, maar beter? Ontwikkelen van een band kan imo zelfs als je alleen maar op een paard rijdt, maar dat hangt ook volledig van de rijkunsten van de ruiter af.

Over de betutteling. Natuurlijk bedoel ik niet meteen iedereen met setjes of iedereen zonder setjes. Op dat moment kon ik niet op een beter omschrijving komen. Ik bedoel mensen die hun paard constant wassen (anders wordt die vies), waarvan de paarden naar babyshampoo ruiken, alles tot in de puntjes gestyled is, lastig omschrijven, maar de paarden die bijna een poppetje zijn geworden ipv dieren die graag in zand rollen.

En als laatste, tja, waar maak ik me druk om? Tja, het is geen ramp. Maar goed, ik vind het bijna vervelend en vroeg me af of meer mensen zich er druk over maken. En als het jou niet uit maakt, waarom maak je je dan druk over een topic? Vork

Nee, daar ben ik het wel mee eens. Mijn merrie hield er niet van, maar ik was stapelgek op haar.

Een paard dwingen vind ik ook niks. Onze shet vind het lekker om zijn koppie op je te leggen als je gehurkt voor hem zit bijv. En ik vind het schattig dat ie het bij mijn broer in rolstoel ook doet. Hij komt altijd nieusgierig en dan moet je dat kopie even aaien.

Mijn NF stoei ik echt mee, want we zijn een vreemd stel zeg maar.............

Betuttelen, kan ik me wel aan ergeren. Het gaat niet om de setjes, dat is uiterlijk en de smaak van de ruiter. Daar doe je niks verkeerd mee, maar mensen gaan ver in andere dingen. Ik vind allerlei zalfjes en poedertjes vaak overbodig. Niet altijd, maar vaak dus wel........ Ik toiletteer wel wat, maar laat het ook rustig zo zitten. Ik rij geen wedstrijden, dus vind het gedoe dan allemaal geen noodzaak.
Je hoort ook vaak mensen zeggen; dat kan mijn paard niet, of dat wil mijn paard niet, want.............Dat gaat me soms ook veel te ver.

Als je paard wat mankeerd oke, hoewel veel mensen daar imo ook te ver in gaan. Maar een gezond paard heeft weinig extra's nodig. Goede verzorging, goede stalling, beweging etc.....Maar sla niet door. Dat is imo betuttelen en soms wel irritant ja.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:56

ik heb nu bijna 3 weken mijn eerste paardje, en ik geloof dat hij wel van knuffelen houdt, hij legt al eens zijn hoofd om mijn schouder, krabbelt me terug als ik hem krabbel maar wacht nog even met hem te knuffelen (mijn hoofd op zijn hals leggen en kusjes geven) tot ik zeker weet dat hij het ook graag wil. ben er zelf namelijk wel dol op veel lijflijk kontakt. Haha!
ik had hem op de poetsplaats staan komt er een meisje van een jaar of 13 die voor hem gaat staan en hem even flink om zijn hals vast pakte Nors opkijken lekker slim als je het paard niet eens kent. toen ik 13 was deed ik dat echt niet als ik het paard niet kende. is eigenlijk het zelfde als een vreemde op straat zich ineens aan je vastklamt....maar goed hij vond het wel prima dat ze dat deed, hij is iig erg lief voor kinderen. *LOL*
was te perplex van haar brutale actie om gelijk te reageren maar heb achteraf wel even gezegt of ze dat voortaan even wilde vragen of het paard of eigenaar daar wel van gediend is.

als mijn paard knuffelen heerlijk vind is dat leuk , zo niet dan gewoon niet knuffelen, jammer voor mij dan.

houdgreep of fijndruk knuffelen zou ik ook nooit doen ben ik met TS eens.....tot de puntjes stylen ook niet...doe ik bij mezelf ook maar zelden Tong uitsteken ...ik heb een bontje btw. Knipoog