Hinniken als je komt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Julez

Re: Hinniken als je komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:48

Haha, ja mijn paard hinnikt ook.. en HARD! Tong uitsteken
En als het even kon sprong hij ook gelijk over zijn deur heen, haha Clown
Maarja, ook met poetsen ofzo, als ik 5 sec. uit beeld ben en hij ziet me weer gaat ie weer hinniken.. echt een kletskous dus.
raar paard Tong uitsteken

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:52

Ik vind dat verhaal van dat hinniken omdat het paard/pony zich in de voorgaande uren onprettig heeft gevoeld, echt onzin.
Het zal wel "onderzocht" zijn maar dan ben ik maar eigenwijs, ik geloof er nl niets van.
Onze pony's lopen, normaal gesproken, 24/7 op de wei met de hele groep. Ze hebben voldoende gras, water en hooi in de schuilstal. Toch hinniken ze als ik aankom. Maar dat ze dan onprettige uren achter de rug hebben???? Nee, daar geloof ik geen sikkepit van.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:59

Mijne hinnikt als ik er aan kom, als ik wegga, als ik afstijg na het rijden, als er gevoerd wordt en hij staat niet op stal, als er een ander persoon dan ikzelf op hem rijdt.
Met andere woorden, hij hinnikt VEEL hahaha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:00

dingetje schreef:
Ik vind dat verhaal van dat hinniken omdat het paard/pony zich in de voorgaande uren onprettig heeft gevoeld, echt onzin.
Het zal wel "onderzocht" zijn maar dan ben ik maar eigenwijs, ik geloof er nl niets van.
Onze pony's lopen, normaal gesproken, 24/7 op de wei met de hele groep. Ze hebben voldoende gras, water en hooi in de schuilstal. Toch hinniken ze als ik aankom. Maar dat ze dan onprettige uren achter de rug hebben???? Nee, daar geloof ik geen sikkepit van.

Is ook onzin, ze hinniken uit enthousiasme, uit onzekerheid en uiteraard communiseren met andere paarden.

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:28

mijn verzorgpaardje doet het ook af en toe Ja

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:26

men verzorgpony staat altijd met zijn poep naar de deur als hij me hoort kijkt hij eens en draait zich om en komt met zen hoofje om op de steen Lachen
Afbeelding
('t is niet zo'n duidelijke foto Bloos sorry)

soms krijg ik een hinnik maar niet zo vaak Lachen
Als hij op de wei staat zijn er 2 mogelijkheden:
1) hij staat er al even op: hij kijkt als ik roep en komt op zen dooie gemakje op af
2) of als hij er net op staat heeft hij niet veel zin om af te komen, hij kijkt even op en eet dan rustig verder Haha!

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:29

ja de mijne ook echt gezellig!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:31

Mijn paardje staat bij ons in de tuin, en als hij ons in de keuken ziet staan (we hebben groot raam) begint hij te hinneken en te doen en houd niet meer op voordat we naar buiten komen. Gaat zo ongeveer iedere ochtend. Is echt lief. Ook als we thuis komen uit school hinikt hij. Lachen

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:41

Myn pony hoort altijd als ik loop dan doet zij hinneken. maar echt jammer dat ik kan niet horen Verdrietig Maar gelukkig zie ik haar neus.. ;p Clown

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:44

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

dahnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:45

eeeeeyh(L)
is wel leuk hee!
dat is ook een teken dat je hem goed doet verzorgen Haha!
ik vind het fijn als dieren zo over me denken ..
wat vinden jullie ervan als iemand speel niet met me eten zegt
ik weet dan egt niet wat ik moet zegge. ik ben dan alleen heel kwaad Boos! Duivel
hebben jullie dat ook ??

graag reacties..

xx dahnee(L)

GABY19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:20

Marigold schreef:
Aranel schreef:
Het schijnt dat paarden die hinniken als ze je zien dus geen fijn leven hebben Nagelbijten / Gniffelen Omdat ze zich zo vervelen op stal, en er komt iemand aan; yeahhh eindelijk eens contact met iemand!
Tenminste, dat heb ik een keer gelezen Clown

mijn pony staat altijd op het land,
en ja, voor een shet is het leven pas mooi als je de hele dag (veel en ruimschoots) mag eten Vork
dat mag dus niet, en als ik kom is er de kans op appeltjes, een wortel, of een stukje wandelen incl grazen in de berm.
daarom is het bijzonder interresant voor haar als ik eraan kom Haha!

Ja, waarom zouden ze dat eigelijk doen? Dat hinneken als je aan komt lopen, fietsen, roepen?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:26

Mijn paardje deed t ook altyd......

Ook een keer toen hij op t land stond (3 weken als vakantie) toen stond hij helemaal achteraan en toen riep ik SMUUUUUURRRRRRUUUUF!!!!!!!!! en toen kwam hij hinnikend aangalloperen Haha! zo fiijn!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:29

Als ik s'morgens de poort open,dan hinnikt ze zoo lieef. Haha!

Ik vidn dit een gebaar tegenover het werk dat wij doen,en dan net alsof ze zegt van 'Heej Kom Jij Met Mij Spelen'

Zoo lief (L)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:29

Mijn pony hinnikt eigenlijk nooit, alleen toen we terug kwamen van een week vakantie. Toen kwam ze zelfs naar me toe gegaloppeerd Lovers Maar normaal hinnikt ze nooit, ze kijkt wel altijd op of briest als ik eraan kom Lachen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:31

Ben ik de enige met een dirty mind of zijn er meer die een heel ander topic achter deze titel verwacht hadden? Clown

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:24

LindyH schreef:
Ben ik de enige met een dirty mind of zijn er meer die een heel ander topic achter deze titel verwacht hadden? Clown

Nu ik erover nadenk.... krijg ik er wel een héél apart beeld bij... ROFL

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:35

Mijn vorige pony hinnekte altijd als je kwam.
Maar ik heb door de jaren heen toch wel verschillende soorten hinnekjes gehoord. Eerst toen ze nog niet van mij was en ze nog alleen stond hinnekde ze altijd behoorlijk hard en heel hoog als je kwam, dit werd dan ook altijd gevolgd door een paar minuten lang rond crossen en allerlei bokkensprongen.
Toen ze van mij werd en ze in een kude met allemaal shetlander ging keek ze altijd even op en maakte ze een heel laag geluid wat ook niet echt een hinnek was. En toen ze na een tijd weer op stal kwam te staan (wegens gezondheids redenen) hinnekde ze weer zo hard en hoog.

Volgens mij was dat hard en hoog voor namelijk omdat ze zich toch niet zo prettig voelde. Dat andere hinnekje tsja wat dat was geen flauw idee.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:46

Citaat:
Het schijnt dat paarden die hinniken als ze je zien dus geen fijn leven hebben Omdat ze zich zo vervelen op stal, en er komt iemand aan; yeahhh eindelijk eens contact met iemand!
Tenminste, dat heb ik een keer gelezen

Mijn paarden staat ook het hele jaar door buiten. Mijn haflinger hinnikt altijd als ie me ziet of als ik hem roep.
Fjordenman kijkt alleen heel erg blij Haha!

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:58

Me friese merrie hinnikt ook altijd en komt direct naar de deur of het hek toe.
Me shetje hinnikt wanneer haar dat uit komt. Me fries is echt een gewoonte dier en hoeft me scooter maar te horen en gaat brommen. Vervolgens loop ik de schuur door doe de deur open en staat ze voor me neus en hinnikt luid. Waar ze ook staat ze doet het altijd. Ik denk dat het in mijn geval zo is dat het echt even afwisseling is. Oh baasje is er we gaan weer wat leuks doen.. Eten doet ze namelijk de hele dag al

kmeijer1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:42

mijn paarden hinniken ook altijd als ik kom.
maar dat komt vooral omdat ik ook altijd zelf voer dus dan weten ze natuurlijk ook allemaal al genoeg haha
wel heel leuk als je 10 paarden hoort hinneken hahah Bloos

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:49

Mijn pony's doen het ook, en als ik dan de wei in kom en ga rennen rennen ze allebei achter me aan Lovers

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:55

Die van mij hinninkt (misvormd Huilen van het lachen ) alleen maar als je d'r weidemaatje mee neemt om te poetsen oid, dat vind ze niet fijn, bang dat we 'm niet meer terugbrengen ofzo Huilen van het lachen Maar naar mij hinnikt ze niet hoor, ze kijkt alleen maar op als ik d'r roep.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:56

1 van mijn ruinen begroet mij altijd erg uitbundig , hij hoort me vaak al aankomen en dan komtie gelijk naar hek en loopt te hinniken en te knorren Clown

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:56

Sinds kort wordt ik ook begroet met een hinnik, érg leuk! Lachen