Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jamika schreef:@Eponastable: die oplossing werd eerder in dit topic wel aangedragen. Als je met wat druk je paard uit het hangen kan krijgen is dat natuurlijk prima. Die van mij doet het zo snel, het halster is al geknapt voor je achter haar bent.
Ik maak er verder geen punt van dat ze niet vast kan staan. Op de spoelplaats staat ze keurig achter de touwtjes en kan ik toch makkelijk even weglopen om iets te pakken.
Op wedstrijden zie ik wel eens mensen paarden aan hun trailer vastzetten...maar dat heb ik ook wel eens heeeel erg mis zien gaan dus zou ik ook met een paard dat niet hangt nooit doen.
Eponastable schreef:Jamika schreef:@Eponastable: die oplossing werd eerder in dit topic wel aangedragen. Als je met wat druk je paard uit het hangen kan krijgen is dat natuurlijk prima. Die van mij doet het zo snel, het halster is al geknapt voor je achter haar bent.
Ik maak er verder geen punt van dat ze niet vast kan staan. Op de spoelplaats staat ze keurig achter de touwtjes en kan ik toch makkelijk even weglopen om iets te pakken.
Op wedstrijden zie ik wel eens mensen paarden aan hun trailer vastzetten...maar dat heb ik ook wel eens heeeel erg mis zien gaan dus zou ik ook met een paard dat niet hangt nooit doen.
Hey Jamika, maar ze dachten al dat we onze paarden meppen met een bezem!
Daarom dat ik het nogmaals aanhaalde
Jamika schreef:Lekker handig, een stevig halster of een band die niet knappen...nee, dan breekt je paard liever z'n nekwervels. Als er 500 kg aan druk (en meer) op die wervels komt blijven ze echt niet heel hoor.En een paard dat echt in paniek is heeft dan geen boodschap aan dat het halster of touw niet meegeeft, die gaat in blinde paniek gewoon door met hangen.
Sheran schreef:Vind maar eens een halster en een touw die bestand zijn tegen de druk van een paard... ik heb ze nog niet gevonden
Jamika schreef:Lekker handig, een stevig halster of een band die niet knappen...nee, dan breekt je paard liever z'n nekwervels. Als er 500 kg aan druk (en meer) op die wervels komt blijven ze echt niet heel hoor.En een paard dat echt in paniek is heeft dan geen boodschap aan dat het halster of touw niet meegeeft, die gaat in blinde paniek gewoon door met hangen.
czarina schreef:Oef wat een dieronvriendelijke en levensgevaarlijke situaties hier. Gelukkig zijn er hier nog "een paar" die wel genoeg verstand hebben.
Mensen hebben liever dat de paarden zich kapot trekken. Ja paard kan vaststaan, hij heeft zich zo ontzettend pijn gedaan dat hij geen druk meer kan verdragen. Jahoe 1-0 voor ruiter![]()
En dan even later topic plaatsen "mijn paard heeft moeite met nagevelijk lopen en is aan het klieren onder het zadel"