stampen tegen deur afleren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: stampen tegen deur afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:29

Nieky, dan wordt het tijd dat hij een keer een welgemikte mep krijgt als hij stampt. Hou dit consequent vol, en geef pas aandacht als hij niks doet.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 23:31

suleilitha schreef:
Nieky, dan wordt het tijd dat hij een keer een welgemikte mep krijgt als hij stampt. Hou dit consequent vol, en geef pas aandacht als hij niks doet.

Ja probeer ik inderdaad te doen
iedereen bedankt voor hun hulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:32

Graag gedaan Knipoog

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:32

ik ben het helemaal eens met suleilitha, als je dit niet corrigeert dan is het einde zoek, dan word zijn of haar gedrag steeds erger....

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:34

mijn paard trapte eerst ook altijd tegen de muur/schot, toen hadden we rubberen matten opgehangen.
deed ze het nog wel wat, maar dempt idd geluid wat, en de benen geen niet open.

nu hebben we nog zo'n andere grapjas opstal die het luik pakt met zijn tanden, wat tegen de deur hangt, iets optilt, en keihard laat vallen.....
dus je kan nagaan wij kunnen ons lol op Clown

negeren werkt vaak het beste, geef je ze aandacht of word je boos op ze, dan is het alleen maar een 'beloning' voor ze, want krijgen ze aandacht, en dat is nou net wat ze vaak willen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:35

Geloof het of niet, ik zat een beetje te Bokken en ben twee keer gestoord door het gestamp van mijn rotpeerd. Eerste keer genegeerd, tweede keer de schuur ingelopen. Toen hij de deur hoorde opengaan, was hij al stil...........
Mijn vader had ooit een paard (lees: timmerman) bij broerlief op stal. Broerlief heeft geen verstand van peerden en peerd stond rond drie uur in de nacht te stampen. Wat deed broerlief, handje lekkere voordroogkuil in de box gooien.
Vervolgens werd hij elke nacht getrakteerd op gestamp.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:36

MagicLover, zo'n paard wil echt geen ruzie met mij Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:40

nieky1993 schreef:
suleilitha schreef:

Slaan lijkt me het allerlaatste redmiddel......
Ik zou alle paarden voeren voordat ze weer binnengehaald worden. Zo gaat dat bij ons, en dat werkt als een zonnetje.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:41

ook niet met mij, en dat heeft ie al een paar keer ondervonden Clown
maar hij vind het helemaal geweldig, wat voor aandacht ie ook krijgt, ookal is het negatieve aandacht.
geef je hem op z'n donder, je draait je om, en meneer doet het net zo hard weer hoor.....

je ziet hem ook echt kijken als hij dat doet van 'zag je dat....? Schijnheilig Schijnheilig'

doe ik het luik dicht, gaat ie wel wat anders verzinnen *zucht* Nagelbijten / Gniffelen

bij hem werkt negeren nog het beste, hoe iritant het op dat moment ook is, dan staat ie te kijken van 'ships, ze reageert niet Boos!'

edit: slaan werkt vaak idd averechts, of je moet ontzettend bange paarden willen krijgen... lijkt me ook niet alles Lachen
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 16-10-08 23:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:42

Werkt dus niet bij elk paard. Als ik erbij sta als de mijne mept, mep ik hem op het moment dat hij uitstrekt tegen zijn been, daarmee straft hij zichzelf.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:43

suleilitha schreef:
MagicLover, zo'n paard wil echt geen ruzie met mij Haha!

Ja, lekker hard slaan.... het liefst met een stevig voorwerp, stroomstokken of een brandende pook willen ook nog wel eens helpen Knipoog
Agressie tonen moet echt onderaan je lijst met 465 verschillende oplossingen komen.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:46

nou ninx, dat is ook weer overdreven zoals jij dat zegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:46

Ach Ninx, denk toch niet dat ik het zo aanpak...... je slaat door, geloof ik. En het heeft niks te maken met agressie, maar gewoon even de rangorde bepalen tussen mens en paard en dat bepaalt het paard niet, maar ik.
Kijk, als mijn paard een ander paard in gevaar brengt zeg ik niet: Foei dat mag niet, stoute jongen. Dat werkt gewoon niet, weet je wel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:49

criollolover schreef:
nou ninx, dat is ook weer overdreven zoals jij dat zegt

Natuurlijk....... maar er valt uit iedere letter wel op te maken dat ik een grap maak toch?
Evengoed grijpen mensen te vaak, te snel naar dit soort middelen om een probleem op te lossen.... ik vind dat jammer.
Zoals ik al zei kun je zelf veel doen om de spanning rond het voeren te voorkomen.
Door te gaan meppen gooi je er feitelijk een schepje bovenop.... het is iig niet mijn manier.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:51

ooh het was een grapje.... dat had ik er niet uit opgemerkt, maar ieder zijn eigen mening hoor,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:52

Het gemep en gedoe vindt hier niet alleen plaats rond voedertijd, Peerd is gewoon zijn carriere misgelopen en was liever timmerman geworden. En liever een goedgerichte mep teruggeven dan over een jaar weeeeeeeeeeeeeerrrrr een nieuwe schuur moeten bouwen........

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:57

suleilitha schreef:
Het gemep en gedoe vindt hier niet alleen plaats rond voedertijd, Peerd is gewoon zijn carriere misgelopen en was liever timmerman geworden. En liever een goedgerichte mep teruggeven dan over een jaar weeeeeeeeeeeeeerrrrr een nieuwe schuur moeten bouwen........

Waar het voernijd betreft zou het mooi zijn dat ze voert voordat de paarden binnen komen..... verloopt de boel een stuk kalmer.
Met jouw chronische stamper wens ik je veel succes! (heeft ze een beetje gevoel voor ritme? Knipoog Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:58

Ninx, het is een hij. En hij is nu stil en krijgt misschien over een half uur nog wat hooi, mits ik hem dan nog niet heb gehoord.
Even voor jou informatie, hij staat overdag buiten en krijgt een pak hooi per dag en een kilo brok, dus honger heeft hij niet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 00:01

suleilitha schreef:
Ninx, het is een hij. En hij is nu stil en krijgt misschien over een half uur nog wat hooi, mits ik hem dan nog niet heb gehoord.
Even voor jou informatie, hij staat overdag buiten en krijgt een pak hooi per dag en een kilo brok, dus honger heeft hij niet.

Lekker smikkelen.... van alle dingen die ze kunnen doen, vinden ze dat stiekem nog steeds het allerleukste! Knipoog
Ik ga mijn koffer in! Trusten.....

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 00:02

een pak hooi per dag?? jezus mina zeg, dat is wel veel hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 00:05

Ja, dat is inderdaad veel maar hij is in mooie conditie, geen gram vet te veel. Ik ben matig met krachtvoer en geef ruwvoer zoveel ze op kunnen. Pech dat dit een veelvraat is, het levert kruiwagens vol stront Haha!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 00:07

snelle stofwisseling dus, had mijn vorig paard ook, het hooi stak gewoon uit de strontkeutels.....

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:23

Ninx schreef:
nieky1993 schreef:

Slaan lijkt me het allerlaatste redmiddel......
Ik zou alle paarden voeren voordat ze weer binnengehaald worden. Zo gaat dat bij ons, en dat werkt als een zonnetje.

ze krijgen voer als ze binnenkomen, anders vertikken ze het voor binnen tekomen Clown

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:23

jomaro schreef:
Wat misschien zou kunnen helpen/werken is een stroomdraadje plaatsen. Dat moet zo hangen dat er een schok komt voor het moment van de knal tegen de deur. Paarden vinden dat niet leuk, en ze weten dat heel erg snel.

Dit is zeker een optie, bij ons heeft dit zeker geholpen!

Chewany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:26

mijn merrie slaat dus ook en dan altijd met linksachter en tegen de boxdeur aan want die is van hout en de rest van de muren zijn van beton, en daar komt ze dus niet aan
ze is tot nu toe nog nooit kreupel geweest maar krijg nu wel de indruk dat ze last begint te krijgen waardoor ze nu voor loopt alsof ze helemaal vast zit, van mijn rijinstructrice heb ik al te horen gekregen dat ze op dieet moet, dus krijgt ze nu veel hooi en nog maar weinig eiwitarme brok, maar het eten is niet het probleem waarom ze slaat, ik heb ook als eens gedacht dat het te maken had met dr hormonen omdat die ook helemaal door de war zijn (hier krijgt ze kruiden voor dat het aardig regelmatig krijgt zo langzamerhand)
ze staan niet de hele dag binnen want zodra het kan, gaan ze lekker naar buiten en anders de binnenbak in met een vriendje, om de beurten met zn 2en en dat gebeurt de hele dag door
we hebben ook al een andere buurman/vrouw naast dr neergezet of juist helemaal niets, maar ook dat helpt niet
speelgoed of een likbal/steen daar taalt ze niet naar

ik ga vanavond eens een rubberen mat ophangen om het geluid te dempen en ik weet dat ze bang is voor een rood/wit lint, dus mss dat ik dat ook nog wel eens even ga uitproberen, geen stroomdraadje, en slaan doe ik niet want ik weet dat ze geen fijn verleden heeft en ben eindelijk blij dat de band er tussen ons eindelijk is, maar van een boze stem opzetten is ze al onder de indruk en negeren helpt ook niet bij deze dame (appaloosa he Knipoog)

er komt eens een tijd dat ze zichzelf wel gaat verwonden maar tot op heden houdt ze de pensionhoudster uit de slaap en das ook niet fijn

ik hou het topic in de gaten, mss komen er nog andere ideeen