.. Jong geleerd. oud gedaan...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: .. Jong geleerd. oud gedaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:04

Mijn kind zit onder de blauwe plekken van het buiten spelen Clown . Ze klimt overal op en af, springt, rent, glijdt (en veel van die glijbanen zijn niet glad, waardoor ze er op een andere manier afvallen) en daar hoor je niemand over. Clown

Verder denk ik niet dat detour nu elke dag een kind op haar Esprit zet, hoor. Haha!

LADPR, ik vind de situatie die ik met mijn kind had op mijn paard destijds toch wel heel wat anders dan je kind laten spelen op een drukke weg. Knipoog
Maar goed, ik vind deze discussie een beetje nutteloos eigenlijk....... Niemand van jullie was erbij, niemand van jullie kent kind en/of paard, dus..... Niet elk paard is een hittepetit of levensgevaarlijk, hoor. Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:32

Mijn paarden zijn ook heel rustig en lief maar no way dat daar een kind op komt zonder cap.

Maar nogmaals moet ieder voor zich weten, ik vind het aleen niet slim om te doen. In mijn ogen is het een risico opzoeken. Wat buitenspelen, e.d. in mijn ogen niet zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 16:33

Durven leven, in leven blijven, allemaal risico. Dat maakt het imo ook zo interessant.. (Wordt filosofisch topic zo)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:35

LADPR, de vader van het kind staat er pal naast en ik durf mijn eigen kop erom te verwedden, dat hij bij de minste of geringste beweging van Esprit, zijn dochter allang in de kraag had gegrepen en haar veilig op de grond had gezet Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 16:36

Ze heeft ook een rondje gestapt..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:37

Haha is weer eens wat anders dan toch een filosofisch topic, leuk.

Maar inderdaad dat kan je op veel verschillende manier denken en interpeteren. Maar goed dat houd het ook interessant dat iedereen alles op een andere manier doet.

Suleilitha: Ja en mijn ervaring is dus dat ondanks dat een ouder er naast loopt de kidners alsnog op de grond eindigen als er wat gebeurd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:38

Buiten spelen heeft wel degelijk risico's Ja . Wel eens te maken gehad met enge mannetjes, die aan je kind zitten? Wij wel hier in de buurt, al 2x zelfs. En toch laat en gaat mijn kind lekker buiten spelen, want ik kan haar echt niet opsluiten. Verkeer, tja, het is een rustige straat, maar er hoeft er maar eentje gas te geven op het verkeerde moment.... Ik vertrouw dat verkeer eerlijk gezegd nog veel minder dan mijn eigen paard. Mijn paard, daar kan ik mee lezen en schrijven. Met mijn kind ook trouwens. Knipoog

Natuurlijk moet je opletten als je je kind zo op een (jong) paard zet. Maar is een ingereden paard dan altijd zo braaf?
Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat een moeder met eigen paard echt wel voorzichtig is, hoor, met haar kind en haar paard samen.
En ik ken detour goed genoeg om te weten, dat ze geen onnodige risico's neemt...... Lachen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:42

Ik heb 1x een paard mogen helpen inrijden dat op deze manier ook zijn eerste mens-op-rug ervaring heeft gehad en er zo van in paniek is geraakt dat het inrijden een regelrechte ramp was. Paard was namelijk opzij gesprongen, kind had er onhanding aangehangen, ging huilen, paard werd bang, kind viel, ging nog harder huilen etz.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:07

detour schreef:
Ze heeft ook een rondje gestapt..

Bloos! toen heb je dr toch wel even een slof aangeknoopt hoop ik? Koe en voor alle paniekhazen; dat van die slof was maar een grapje hoor!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:27

Ja, dat wel, maar dan liep ze zo lekker ontspannen, dat vond ik oko neit bij een jaarling passen.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:38

Vader staat naast het paard, dus het kind is er zo vanaf gehaald als er iets gebeurd. Mijn kinderen hebben ook zo vaak op mijn paardje gezeten toen ze 2 was. (foto in profiel, was mn paardje net 3) Er stond altijd iemand naast.
Ik heb er echt geen problemen mee.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 08:04

Thanks! Knipoog

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:17

detour schreef:
Ik vroeg me af of mensen om die reden nu misschien toch een aversie kregen van deze foto. Zo ja, waarom?

Volgens mij wil je ook wel heel graag horen dat mensen het niets vinden. Waarom zou je dit anders al meteen aan het begin van het topic melden, als je alleen maar trots op je paard en het kind bent.

Verder vind ik er niet zo veel van, zie er geen voordeel en geen nadeel in. Paard en kind hebben er niets aan, maar schadelijk is het ook niet. Ik had het maar gelaten bij mijn twenter, maar als jij het wel wil, moet je het vooral doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:21

Ik denk niet dat Detour daar op uit is, Anoeska!
Ik vind het juist knap dat ze zich zo kwetsbaar op durft te stellen door het topic aan te maken en de foto erbij te zetten. Tevens wil Detour aantonen dat een paard hier niet dood van gaat, maar ook Detour kent Bokt wel een beetje en tja, moddergooien schijnt hier normaal te zijn als je een paard pakt wat jonger is dan drie en een half. Nog even en we mogen pas een paard inrijden van acht jaar.
Ik vind er niks ergs aan.
Als vroeger op een boerderij een werkpaard doodging of kreupel was, dan pakte men ook de eerste de beste twenter uit de wei en liet die tijdelijk de kar mee trekken. En die paarden gingen er ook niet dood van, heus niet.....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:30

Vanuit het sielugh oogpunt heb ik er ook niets op tegen en kan ik me goed voorstellen dat je dit als leuke ervaring ziet. Echter heb ik daarin dus (zie boven) ook een negatieve ervaring van ondervonden dat uitging van een vergelijkbare situatie. Ik zie dan ook vooral de risicos voor het kind en niet zozeer voor het paard, die kan dat echt wel dragen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 07:47

Anoeska schreef:
detour schreef:
Ik vroeg me af of mensen om die reden nu misschien toch een aversie kregen van deze foto. Zo ja, waarom?

Volgens mij wil je ook wel heel graag horen dat mensen het niets vinden. Waarom zou je dit anders al meteen aan het begin van het topic melden, als je alleen maar trots op je paard en het kind bent.

Verder vind ik er niet zo veel van, zie er geen voordeel en geen nadeel in. Paard en kind hebben er niets aan, maar schadelijk is het ook niet. Ik had het maar gelaten bij mijn twenter, maar als jij het wel wil, moet je het vooral doen.

guttegut, wat een negatief toontje, en wat een achterdocht. Je denkt toch niet dat ik na ga denken bij de volgorde van mijn opgezette topic? Clown

Tuurlijk ben ik trots op mijn dier en het kindje genoot van volle teugen. Pling Tuurlijk is het eluk als mensen positief reageren. Iedereen vindt het toch leuk om iets positiefs te horen als hij of zij foto's plaatst?

Als je behoefte hebt gefrustreerd te reageren, doe dat dan vooral elders. Bloos

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:29

Ik zie hier werkelijk geen enkel bezwaar in hoor.

Fijn dat dat met dit paardje mogelijk is!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 08:38

Thanks!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:43

Ik zie hier geen kwaad in hoor, en ik denk ook zéker niet dat Detour er voortaan elke week een kind opzet.
Misschien was het niet heel veilig zo zonder cap, maar dat is een eigen keus.
Ik vind het een leuk plaatje, en fijn dat je paardje zo rustig is.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:09

detour schreef:
Anoeska schreef:

guttegut, wat een negatief toontje, en wat een achterdocht. Je denkt toch niet dat ik na ga denken bij de volgorde van mijn opgezette topic? Clown

Tuurlijk ben ik trots op mijn dier en het kindje genoot van volle teugen. Pling Tuurlijk is het eluk als mensen positief reageren. Iedereen vindt het toch leuk om iets positiefs te horen als hij of zij foto's plaatst?

Als je behoefte hebt gefrustreerd te reageren, doe dat dan vooral elders. Bloos

Beetje flauwe reactie. Ik val je nergens aan, geef zelfs nog aan dat ik geen kwaad zie in wat je met je paardje doe. Vind het alleen een beetje vaag dat je in de openingspost al meteen begint over eventuele negatieve reacties. Zo lok je het ook zelf een beetje uit. Jammer dat je zo reageert als een reactie je niet bevalt. Veel plezier met je paardje.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 09:19

Beetje flauw? Clown
En de jouwe niet?...

Je analyseert mijn eerste bericht om vervoglens te zeggen":"Maarja, moet je zelf weten"of i.d. in die strekking. Wat voor toegevoegde waarde heeft het dan? Ben erg benieuwd. Pling

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:01

Niks mis mee!! Kan absoluut geen kwaad om zo'n poppetje op de rug van een 2 jarige te zetten!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:06

Je moet zelf weten wat je doet. Persoonlijk vind ik het link, je zegt dat je er zelf bij staat, maar wat nou als er iets gebeurt en het paard schrikt en zet het op een lopen, het paard kan je per ongeluk los laten, of het beest steigert.....(je weet het nooit) En je kindje die zit erop en heeft geen bescherming!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:07

Dan is dat aan de ouders, daar kun je afspraken over maken.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:53

Moderatoropmerking:
Het zou erg prettig zijn wanneer we de discussie ontopic houden en niet op elkaar gaan reageren. Ondanks dat je het niet eens bent met elkaar is dat nog geen reden om op elkaar te reageren. Graag vanaf hier gezellig en ontopic verder! Lachen