Hallo.
Iedereen heeft wel eens dingen waar hij of zij bij zijn paard tegenaan loopt.
Soms lukt het trailerladen niet meer, soms is het iets rijtechnisch; allerlei oorzaken kunnen het gedrag van paarden doen verergeren, veranderen of doen ontstaan...
Ik heb zelf inmiddels verschillende paarden gehad, en met het ene dier was mijn band sterker dan met het andere.
Bij een merrie zag ik het gewoonweg niet meer zitten omdat ze vaak in de kreukels lag op stal, soms ging rugzwemmen( zich achterover gooide) en eigenlijk heel weinig toestand of terug gaf.
Los van het feit of ik daarin tekort kwam of niet, merkte ik aan mezelf dat ze me heel veel geld kostte en dat ik niet zo veel vertrouwen had in een toekomst met haar, ik zag mezelf het niet oplossen a.h.w. en vond het het ook niet waard om door te "klooien".
Zij heeft inmiddels een super tehuis, ik heb haar anderhalf jaar gehad.
men zei wel eens:"Houdt vol, ze gaat het echt voor je doen", maar daar geloofde ik niet echt meer in..
Ze heeft me een geweldige dochter na gelaten en voor geen goud gaat deze weg.
Echter weet ik nu heel duidelijk voor mezelf:
Paarden die achterover slaan, ik durf dit gewoon niet meer aan.
vroeger ging ik tot het einde door met een dier, maar nu ik ouder wordt, meer nadenk en het lef iets meer begint te verdwijnen, plus meer verantwoordelijkheidsgevoel voel ik me minder rot als ik zo'n stap overweeg..
Echter zoek ik wel een goed tehuis in zo'n geval.
Waar ligt bij jullie de grens?