Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lespine schreef:geen zweep geen sporen geven . werd amerikaans gereden en reageerde enkel op stem.
van!
melaniepk schreef:Een paard hoort niet alleen te staan, er zijn in bepaalde landen niet voor niets al wetten voor en hopelijk wordt dat zowel in Nederland als in Belgie ook doorgevoerd
LADPR schreef:Ts welkom op bokt allereerst.
Verder zou ik als ik jou was even opletten met wat je zegt.
Je hebt een paard wat uit een kudde komt alleen gezet. Dat op zich kan al een reden zin waarom het paard niet zichzelf is.
Reden twee zou simpelweg kunnen zijn dat jullie dus duidelijk niet genoeg weten om een eigen paard te hebben
Verder vind ik het eerlijk gezegd behoorlijk grof om hier de vorige eigenaars te gaan beschuldigen van verkeerde voorlichting en drogeren van het paard. Kan een paardenfluisteraar wel zeggen dat dat zo is maar laten we even wel wezen he die kan het net zo goed uit zijn duim zuigen.
Verder hoop ik dat jullie gewoon netjes contact opnemen met de vorige eigenaars en het paard terug brengen en de komende jaren niet een nieuw paard kopen voordat jullie of in ieder geval een van jullie gezin een hoop heeft bijgeleerd.
Een paard koop je niet zo even en al helemaal geen kinderpony.

'
I_L_horses schreef:Waarschijnlijk heeft het paard slechte ervaringen met trailers... je kan een trainer inhuren...

Als er dan toch een nieuw paard komt, zet het dan op een pensionstal. Op die manier heeft je paard (als het goed is) contact met andere paarden en je kunt de staleigenaar en / of andere stalgenoten om hulp vragen als dit nodig is. Ik weet niet precies hoe het staat met de paardenkennis van de TS, maar ik wil er wel voor waarschuwen dat qua verzorging een paard heel anders is dan een ander huisdier. Er is veel meer kennis voor nodig en er kan snel iets fout gaan. In Nederland bestaat er een cursus op dit gebied: (Van) paarden houden. http://www.vanpaardenhouden.nl/ Dit lijkt me een goede optie voor het gezin, zo leert iedereen de juiste basis. Succes met het paard!