Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Guppie_ schreef:Ons veulen komt dag en nacht op het land te staan (met inloopstal) en staat bij een leeftijdsgenootje en drie andere paarden/pony's. Ik neem aan dat ze genoeg gaat leren van 'haar kudde' en dat elke week twee a drie keer een uurtje uit de wei halen daar niks aan af zal doen, toch?
Het lijkt me wel handig als je een paard hebt dat met drie en half jaar niet alles uit de mensenwereld nog moet leren. Ik begrijp ook wel dat je niet elke dag een paar uur moet gaan 'werken' met een veulen, maar als je drie uurtjes per week wat doet (stukje wandelen, poetsen, wat parelli), blijven er nog 165 uren over om in de wei in de kudde te staan...
wijdeweide schreef:Hoi
ik ben van plan om een groene twenter te kopen die heel mensgericht is maar nog niks kan zodoende kwam ik in dit topic terecht! Ik ben van plan om het 1e jaar aan de opvoeding en respect te gaan werken dus stil vast staan mooi volgen aan halster en het over aan kunnen raken,kijken hoe ze met 3jaar is en dan langzaam aan beginnen met het echte werk. Maar ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het de topic opener is begaan...dus gaat even in profiel spieken. Het is immers in september 2008 geopend dus er kan nu een wel op gevoed en netjes ingereden paardje zijn.
Britt_Mara schreef:@gr_Roos: ik zie nu in de OP dat je veulen 5 maanden is! ik zou zeggen, laat lekker staan tot hij een jaar of 1,5 tot 2 jaar is voordat je een beetje gaat aanrommelen