KiWiKo schreef:hmmmzzz Renee........... over die moet ik even nadenken, die snap ik nog niet zo heel goed
hoe heet jij dan?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:hmmmzzz Renee........... over die moet ik even nadenken, die snap ik nog niet zo heel goed
Yinari schreef:Nou ja, ik blijf erbij dat het voor TS nogal lastig wordt om de neus vast te grijpen en vast te houden, vooral als je dat niet eerder gedaan hebt (wat ik even aanneem).
Als je dan alsnog loslaat ben je hem voorlopig echt even kwijt ben ik bang...
saskiakefie schreef:KiWiKo schreef:hmmmzzz Renee........... over die moet ik even nadenken, die snap ik nog niet zo heel goed
hoe heet jij dan?
saskiakefie schreef:KiWiKo schreef:Ik haal nooit een paard bij de slager weg............ echt niet
En een neus dichtknijpen is niet echt een harde aanpak hoor als het paard in kwestie niet een grijntje respect voor je heeft![]()
Maar hoe ga jij het oplossen dan Saskia? jij gaat NU naar dat land en jij gaat NU met het dier aan het werk...... hoe voorkom jij dat het zich NU losrukt......
kom maar met hoe het wel moet, als je zo stellig weet hoe het niet moet
hoezo niet? heb het toch van iemand gehoord hier![]()
omdat je paard bang is voor een spuit en dan echt bang, noem jij dat geen grijntje respect?
saskiakefie schreef:KiWiKo schreef:Ik haal nooit een paard bij de slager weg............ echt niet
En een neus dichtknijpen is niet echt een harde aanpak hoor als het paard in kwestie niet een grijntje respect voor je heeft![]()
Maar hoe ga jij het oplossen dan Saskia? jij gaat NU naar dat land en jij gaat NU met het dier aan het werk...... hoe voorkom jij dat het zich NU losrukt......
kom maar met hoe het wel moet, als je zo stellig weet hoe het niet moet
hoezo niet? heb het toch van iemand gehoord hier![]()
omdat je paard bang is voor een spuit en dan echt bang, noem jij dat geen grijntje respect?
suleilitha schreef:Weet je Yinai, er is geen paard wat geen appelmoes lust, dus dat kan men al mooi uitbuiten. Als ze deze Fjord een emmer met appelmoes voorhouden eet hij dat ook heus wel op. Gel erdoor, even wachten tot het is ingewerkt, halster omdoen, even mee gaan lopen, dat gaat hij dan ook heus wel doen.
Volgende stap: dag later weer even aan de appelmoes, weer even een beetje gel erdoor, zelfde procedure.... het is niet zo moeilijk.
Weer een dag later appelmoes, dit keer puur haha, en ik denk niet dat hij dan nog iets uitvreet, eerlijk gezegd. Mocht hij dat wel doen, dan overgaan tot strengere en hardere maatregelen.
suleilitha schreef:Jessica ik merk dat je een beetje opziet tegen het gebruik van Tranqigel?
Ik gebruik het o.a. om jonge dieren die nog niet aan een trailer zijn gewend, rustig te houden. Zo ervaren ze ook geen stress van hun eerste trailerritje. Ik zorg dan wel dat ze niet half staan te slapen natuurlijk, maar dat ze net genoeg hebben gehad om gewoon rustig te blijven.
Met een pony als die van jullie had ik dus niet geaarzeld om hem een emmer met appelmoes met daardoor tranqigel te geven, hem zo te pakken en dan van een halster te voorzien.
Yinari schreef:O! Je was er al mee bezig! Dit moet werken, als ie het braaf opeet kan ie daar echt geen weerstand aan bieden. Die ruige pony van je (op youtube staat bij 'andere filmpjes' steeds 'a rough' in de titel
)
detour schreef:Wat voor middel wordt het? Sedasan?
Heb je een halster met ketting? Of je doet het touw over de neus, of heb je een bitje?
suleilitha schreef:Jessica, goed dat je even advies hebt ingewonnen bij de dierenarts. Voor jullie pony is vier streepjes dus te weinig dus dan maar wat meer geven.
Zorg dat je, zodra je het halster omhebt, wel dat je een of meer sterke mannen in de buurt hebt, voor het geval dat!!!
Vier uren voor niks in die hitte lopen klooien is inderdaad een dikke desillusie, ik hoop van harte dat het lukt met tranqigel.