Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:37

KiWiKo schreef:
hmmmzzz Renee........... over die moet ik even nadenken, die snap ik nog niet zo heel goed Lachen

hoe heet jij dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:38

Yinari schreef:
Nou ja, ik blijf erbij dat het voor TS nogal lastig wordt om de neus vast te grijpen en vast te houden, vooral als je dat niet eerder gedaan hebt (wat ik even aanneem).
Als je dan alsnog loslaat ben je hem voorlopig echt even kwijt ben ik bang...

maar dat is zowizo direct gevolg van elke actie die niet lukt Lachen

Maar inderdaad voor dat soort dingen moet je heel handig en heel snel zijn....... en daarnaast ook nog een portie kracht bezitten.......

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:39

Daar heb je gelijk in. Maar met de tranquigel is de kans daarop wat minder.
(wordt steeds enthousiaster over dat plan Haha!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:41

saskiakefie schreef:
KiWiKo schreef:
hmmmzzz Renee........... over die moet ik even nadenken, die snap ik nog niet zo heel goed Lachen

hoe heet jij dan?

ik, ? Ik ben gewoon Kim Lachen

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:42

ja wij hebben het verschillende paarden gehad..
de 1 hebben we met z'n 2en (en pijn en moeite) in een hoek gedreven en toen snel een touw om der hals geslagen en toen dacht ze dat ze niet meer weg kon en gaven we der wat lekkers, dat moesten we een paar keer doen en nu laat ze zich gewoon pakken.

de ander hebben we op een apart (klein) stukje gedreven en aangezien ze het niet leuk vind in der eentje vond ze dat al niet leuk.
we hebben der daar een uurtje ofzo laten staan grazen en rennen en toen konden we der pakken.
dit hebben we maar 1 keer hoeven doen en nu laat ze zich ook gewoon pakken.

en er is nog een shet die zich niet laat vangen uit bangheid maar ik ging het proberen en het lukte vrij snel.
ik legde een snoepje op mijn had en stak die voor me uit, liep rustig zacht praatend naar haar toe gaf paarden waar ik langs kwam ook even een aai dus ik liep niet rechtstreeks naar haar toe.
ze had ook geen halster om dus hield ik die gewoon rustig naast of achter me een zwaaide er niet mee.
en gewoon rustig ontspannen lopen niet in der ogen kijken (is nooit goed) ik keek naar haar hoeven zo kon ik zien wat ze deed als ze weg wilde lopen bleef ik stil staan, en als ze ook stilstond liep ik weer verder.
toen ik op een afstand van een meter stond bleef ik stilstaan en keek ik of ze het snoepje wilde.
die vond ze erg lekker toen ze die at kwam ik naast der staan bij der schouder en aaide haar en beloonde met mijn stem.
toen kon ik rustig der halster omdoen en kon ik der gewoon meenemen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:42

saskiakefie schreef:
KiWiKo schreef:
Ik haal nooit een paard bij de slager weg............ echt niet Lachen

En een neus dichtknijpen is niet echt een harde aanpak hoor als het paard in kwestie niet een grijntje respect voor je heeft Lachen

Maar hoe ga jij het oplossen dan Saskia? jij gaat NU naar dat land en jij gaat NU met het dier aan het werk...... hoe voorkom jij dat het zich NU losrukt......

kom maar met hoe het wel moet, als je zo stellig weet hoe het niet moet Lachen

hoezo niet? heb het toch van iemand gehoord hier Knipoog
omdat je paard bang is voor een spuit en dan echt bang, noem jij dat geen grijntje respect?

Saskia, dat paard is al lang vergeten dat hij schrik heeft van die spuit Tong uitsteken. Hij weet enkel dat hij kracht genoeg heeft om zich niet te laten vangen en speelt met TS haar voeten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:44

huh ik snap je niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:45

saskiakefie schreef:
KiWiKo schreef:
Ik haal nooit een paard bij de slager weg............ echt niet Lachen

En een neus dichtknijpen is niet echt een harde aanpak hoor als het paard in kwestie niet een grijntje respect voor je heeft Lachen

Maar hoe ga jij het oplossen dan Saskia? jij gaat NU naar dat land en jij gaat NU met het dier aan het werk...... hoe voorkom jij dat het zich NU losrukt......

kom maar met hoe het wel moet, als je zo stellig weet hoe het niet moet Lachen

hoezo niet? heb het toch van iemand gehoord hier Knipoog
omdat je paard bang is voor een spuit en dan echt bang, noem jij dat geen grijntje respect?

nah dat heb je dan helemaal verkeerd gehoord, en misschien moet je ook niet alles geloven wat je hoort, en als je iets over mij hoort, dan is het verstandig dit eerst aan mij te vragen voordat je domme opmerkingen op bokt plaatst

Dit dier heeft enkel in de gaten dat het erg sterk is, en dat is het hele probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:46

Weet je Yinari, er is geen paard wat geen appelmoes lust, dus dat kan men al mooi uitbuiten. Als ze deze Fjord een emmer met appelmoes voorhouden eet hij dat ook heus wel op. Gel erdoor, even wachten tot het is ingewerkt, halster omdoen, even mee gaan lopen, dat gaat hij dan ook heus wel doen.
Volgende stap: dag later weer even aan de appelmoes, weer even een beetje gel erdoor, zelfde procedure.... het is niet zo moeilijk.
Weer een dag later appelmoes, dit keer puur haha, en ik denk niet dat hij dan nog iets uitvreet, eerlijk gezegd. Mocht hij dat wel doen, dan overgaan tot strengere en hardere maatregelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-07-08 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:47

Dan moet je wel eerst die 15 andere paarden vangen Suleilitha Lachen. Anders heb je veel tamme paarden in de wei Clown.
Laatst bijgewerkt door lindake op 01-07-08 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:47

Dan is snelheid en kracht idd een vereiste als dat de issue is.
Zo'n drogeermiddel lijkt toch steeds een geschikter middel en als je het dier dan ook minder voert wordt het ook rustiger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:48

Nee hoor Lindake, gewoon op de Fjord afstappen met de appelmoes. De emmer in de wei zetten en zelf weggaan is niet zo slim...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:49

Appelmoes, mmmm.. dat zou ik ook wel lusten maar dan zonder die gel want ben al zo duf door de warmte..

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:50

De andere paarden zouden dit ook wel een hapje vinden *LOL*.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:50

suleilitha schreef:
Weet je Yinai, er is geen paard wat geen appelmoes lust, dus dat kan men al mooi uitbuiten. Als ze deze Fjord een emmer met appelmoes voorhouden eet hij dat ook heus wel op. Gel erdoor, even wachten tot het is ingewerkt, halster omdoen, even mee gaan lopen, dat gaat hij dan ook heus wel doen.
Volgende stap: dag later weer even aan de appelmoes, weer even een beetje gel erdoor, zelfde procedure.... het is niet zo moeilijk.
Weer een dag later appelmoes, dit keer puur haha, en ik denk niet dat hij dan nog iets uitvreet, eerlijk gezegd. Mocht hij dat wel doen, dan overgaan tot strengere en hardere maatregelen.

Jaja! Ik ben ook enthousiast over je plan Ja! (Nu TS nog Haha!)

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 19:51

suleilitha schreef:
Jessica ik merk dat je een beetje opziet tegen het gebruik van Tranqigel?
Ik gebruik het o.a. om jonge dieren die nog niet aan een trailer zijn gewend, rustig te houden. Zo ervaren ze ook geen stress van hun eerste trailerritje. Ik zorg dan wel dat ze niet half staan te slapen natuurlijk, maar dat ze net genoeg hebben gehad om gewoon rustig te blijven.
Met een pony als die van jullie had ik dus niet geaarzeld om hem een emmer met appelmoes met daardoor tranqigel te geven, hem zo te pakken en dan van een halster te voorzien.

We hebben eerder 4 streepjes geprobeerd toen had het geen effect, vanavond heb ik gebeld met mijn eigen veearts en die zegt dat ik een hele zou kunnen proberen en dan na een uur terugkomen, hij zegt dat ik dan grote kans heb dat hij ergens in de hoek van de wei zal liggen slapen en hij zo mak als een lammetje zal moeten zijn.
Zolang ik dat halster maar om kan doen ben ik blij, daarna word het denk ik een kwestie van vasthouden en niet meer loslaten, heb al een goed touw met handvat erbij getoverd want die andere dingen glippen zo door je handen.
Ik denk dat de tranquigel dus sowiezo (geen id hoe je t schrijft) gebruikt gaat worden.

Ik vind het geen leuk spelletje meer nu, vandaag een dikke 4 uur in totaal bezig geweest en wat heb ik aan vooruitgang.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:53

Wat voor middel wordt het? Sedasan?
Heb je een halster met ketting? Of je doet het touw over de neus, of heb je een bitje?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:53

O! Je was er al mee bezig Bloos ! Dit moet werken, als ie het braaf opeet kan ie daar echt geen weerstand aan bieden. Die ruige pony van je (op youtube staat bij 'andere filmpjes' steeds 'a rough' in de titel Nagelbijten / Gniffelen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:55

Jessica, goed dat je even advies hebt ingewonnen bij de dierenarts. Voor jullie pony is vier streepjes dus te weinig dus dan maar wat meer geven.
Zorg dat je, zodra je het halster omhebt, wel dat je een of meer sterke mannen in de buurt hebt, voor het geval dat!!!
Vier uren voor niks in die hitte lopen klooien is inderdaad een dikke desillusie, ik hoop van harte dat het lukt met tranqigel.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 19:57

Yinari schreef:
O! Je was er al mee bezig Bloos ! Dit moet werken, als ie het braaf opeet kan ie daar echt geen weerstand aan bieden. Die ruige pony van je (op youtube staat bij 'andere filmpjes' steeds 'a rough' in de titel Nagelbijten / Gniffelen )

Haha die zijn in ieder geval niet door mij geplaatst dan Clown
Ik heb ze gister geplaatst toen ik bij me ouders zat en dus ook op hun account Lachen
Wel komisch eigenlijk, A rough Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:57

naaaah ik heb meegemaakt dat die 2,5 jarige met een spuit sedalin en 8 verdovingen van de va zich nog niet liet pakken........

toen ben ik met mijn acute hernia toch maar het land ingegaan want ik was het toekijken vanaf het hek na 2 uur toch echt wel zat, had het dier binnen 5 minuten aan het lijntje........

maar wel gruwelijk pijn in mijn flikker

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:58

Tsja, als ze hun adrenaline aanmaken helpt geen enkel middel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:58

detour schreef:
Wat voor middel wordt het? Sedasan?
Heb je een halster met ketting? Of je doet het touw over de neus, of heb je een bitje?

Hee slimmerd!!!
Schiet me te binnen dat we een keer een jonge tuigerhengst op de Friese klei hadden lopen en het beest verging van de mok. (jaarling)
Hij moest een paar keer in de week worden behandeld en mijn vader had dan een halster mee, waar hij met een paar musketonhaken een trensje aan bevestigde, aan een bitje heb je inderdaad veel meer te vertellen.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 19:59

suleilitha schreef:
Jessica, goed dat je even advies hebt ingewonnen bij de dierenarts. Voor jullie pony is vier streepjes dus te weinig dus dan maar wat meer geven.
Zorg dat je, zodra je het halster omhebt, wel dat je een of meer sterke mannen in de buurt hebt, voor het geval dat!!!
Vier uren voor niks in die hitte lopen klooien is inderdaad een dikke desillusie, ik hoop van harte dat het lukt met tranqigel.

Maar ik heb er wel een lekker kleurtje van gekregen Knipoog

@detour, het is dat witte doosje met bruine afdruk waar gewoon echt tranquigel op staat

http://www.tackshop.nl/shop_en/product_ ... cts_id=486

die is het Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:00

Fijn Jessica!! ook heel goed dat je advies van de VA hebt ingewonnen......... ik denk dat dit echt wel gaat lukken........ in iedergeval van mij heel, heel veel succes gewenst Lachen