Je Paard Schoppen!???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Je Paard Schoppen!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:03

Nadya: Iedereen is er tegen als mensen zonder reden een paard schoppen, daar gaat het toch niet over, je zegt nu tegen iedereen die hun paard een schop geeft dat ze stom bezig zijn en hun paard bang word, wat dus nergens op slaat

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:07

ze zegt niet dat je je mening niet mag geven ,maar je hoeft idd niet andere af te kraken omdat ze het anders doen...soms is gewoon de sittuatie er na een om een paard op zn plaats te zetten doormiddel van een schop/tik/duw weet ik veel...en nee je hoeft heus geen respect af te slaan

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:09

Cayenne schreef:
Ik zie jou niet veroordeeld worden, maar ik zie jou wel diverse mensen hier veroordelen en over 1 kam scheren.

Uiteraard beuken we er met zijn alle rustig op los Rolleyes

Ik heb het over de redenen die mensen aanvoeren om te schoppen. Als je goed leest, zeg ik dat ik het een ander verhaal vindt als je leven bedreigt wordt. Maar je kunt paarden op andere manier corrigeren dan maar te schoppen. Wat jullie doen moet je vooral zelf weten. Dat geldt dus ook voor mij.
Maar ik zie het wel heel anders en zo ga ik ook om met mijn eigen paard en verzorgpaarden. En nee, dat zijn geen verwende beesten, hoor. Die weten zich prima te gedragen.

Daarbij heb ik teveel ellende gezien van mensen die hun paarden schoppen. Sindsdien heb ik er een enorme afkeer van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:12

Wanneer een paard mij zou schoppen, dan schop ik gelijk terug, en dan is er niet eerst de tijd om na te gaan denken of het wel levensbedreigend was of niet. Die schop hoort niet, klaar. Bovendien tegen de tijd dat ik met mezelf heb gediscussieerd of ik wel of niet terug moet schoppen is dat paard allang vergeten waar hij er eentje voor krijgt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:14

Nadya: Jij hebt een afkeer van mensen die hun paarden schoppen zonder goede reden en op vervelende plekken, dat heeft iedereen! als iemand zijn paard op het goede moment een schop geeft wil dat neit zeggen dat diegene er maar op los schopt als het hem of haar uitkomt, dat maak jij er weer gelijk van.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:18

Cayenne schreef:
Wanneer een paard mij zou schoppen, dan schop ik gelijk terug, en dan is er niet eerst de tijd om na te gaan denken of het wel levensbedreigend was of niet. Die schop hoort niet, klaar. Bovendien tegen de tijd dat ik met mezelf heb gediscussieerd of ik wel of niet terug moet schoppen is dat paard allang vergeten waar hij er eentje voor krijgt.

Zo gaat het dus ook in de natuur en het is toch goed om op een natuurlijke manier met je paard om te gaan?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:19

Inderdaad dat vind ik ook

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:21

Cayenne; maar dan heb je het over gevaarlijk gedrag.
Het gaat mij vooral om kleinere zaken, waarbij ik veel mensen zie schoppen. Daar maak ik me echt druk over.
Zoals ik al zei, ik heb echt hele nare dingen gezien bij mensen met paarden. Dus vandaar mijn felheid. Natuurlijk roept iedereen hier dat 'ie niet zo is en dat hoop ik ook echt, dus daar ga ik maar vanuit. Maar in het dagelijks leven zie ik hele andere situaties. Helaas.

Mijn eigen paard schopt en bijt niet. Hij is erg jong, moet nog veel leren, maar hij is een vriendelijk, fijn en sterk paardje. Bij de anderen bij ons op stal, waar ik wel eens mee bezig ben staan een paar dominante types en als ik met hen iets moet doen, pas ik mijn lichaamstaal aan en ik let op hun signalen. Ik ben nog nooit getrapt, gebeten, geplet tegen de muur of wat dan ook. Daarbij kijk ik ook altijd naar wat de reden is. Waarom reageert een paard op een bepaalde manier. Is het uit dominantie of vanwege een andere reden?

Mijn eigen paard schopt niemand, maar als een van de honden van de staleigenaar in zijn achterbenen hapt, mag 'ie van mij schoppen (en dat doet hij ook).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:39

Lizzle schreef:
Ik vraag me af of die mensen die nu het hardste roepen dat een paard af en toe een flinke trap verdient ook hun kinderen zouden schoppen als ze vervelend zijn?

Yep Lachen Lachen mijn dochter krijgt inderdaad een skup onder de kont als ze die verdient heeft Lachen

en ik heb een heel evenwichtig, lief, goed luisterend, soms wat ontdeugend kind .... die super in haar vel zit, veel lol heeft in haar leven en gruwelijk veel van mij houd

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:41

Lizzle schreef:
Ik vraag me af of die mensen die nu het hardste roepen dat een paard af en toe een flinke trap verdient ook hun kinderen zouden schoppen als ze vervelend zijn?

Ja, mijn kind kan zeker een hardere aanpak verwachten als het vervelend is. Helemaal omdat een kind wél kan nadenken en nog beter besef heeft van het bewust irriteren van pa of ma. Schoppen? nee dat niet. Kind is teerder dan een paard. Maar even hard in de bovenarm knijpen schuw ik niet. Heeft voor mij altijd gewerkt (en ik ben nooit bang voor mijn ouders geweest). Tik op de vingers kunnen ze ook krijgen als ze (ondanks de waarschuwing) ergens aankomen terwijl het niet mag. Geen kind is daar slechter van geworden. Té zachte aanpak, en de kids wandelen zo over je heen. Consequent en duidelijk moet je zijn. Net zoals met paarden. Ik trap pas een paard als het mij ook trapt. (1 trap, 1 trap terug). Werkt perfect, heb nu een enorm lief en leuk paard!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:43

Ik heb ook wel is een schop onder mijn hol gehad of een pak billenkoek Tong uitsteken
Dan had ik dat blijkbaar verdiend. Ben er naar mijn mening niet slechter van geworden...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:43

Helma_Amber schreef:
Cayenne schreef:

Zo gaat het dus ook in de natuur en het is toch goed om op een natuurlijke manier met je paard om te gaan?

Dat bedoel ik inderdaad ook ja Ja

en ik heb dan wel nog geen kids, maar wanneer mijn hond niet luisteren wil grijp ik hem ook in zijn nekvel hoor. Dat heet consequent zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:46

Ineke2 schreef:
Ik heb ook wel is een schop onder mijn hol gehad of een pak billenkoek Tong uitsteken
Dan had ik dat blijkbaar verdiend. Ben er naar mijn mening niet slechter van geworden...

opvoeding heet dat! Haha!
Gebeurd tegenwoordig veel te weinig, krijg je van die kl*te kids van. Net zoals met paarden, een slechte opvoeding met teveel vrijheid (paard doet wat hij wil) krijg je ook kl*te paarden van.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:47

heeeei ik zie ineens een trend Haha! Haha! de kids van tegenwoordig zijn etters (althans een hoop Lachen ) en de paarden van tegenwoordig mogen ook maar alles...........

hmzzz verwende kinderen en verwende paarden Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:48

en wat doen we daar aan? Haha! Skup onder de kont Haha! Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:50

Nee, want dat is zielig Clown krijg je huilende paardjes van die bang worden voor mensen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:51

ik denk dat we gewoon weer terug moeten naar een tijd dat de meester nog aanzien had, en als de meester geen aanzien kreeg dat hij dat dan wel afdwong met een rietje Haha! Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:53

Respect moet je verdienen, maar je moet het soms ook afdwingen als mens of dier geen respect voor je heeft Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:55

KiWiKo schreef:
heeeei ik zie ineens een trend Haha! Haha! de kids van tegenwoordig zijn etters (althans een hoop Lachen ) en de paarden van tegenwoordig mogen ook maar alles...........

hmzzz verwende kinderen en verwende paarden Lachen

onkunde en schuldgevoel zijn de grootste boosdoeners volgens mij.
(schuldgevoel in de trant van; weinig tijd)

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:56

@Nadya, inderdaad een heel mooi iets wederzijds vertrouwen en respect.
maar een paard blijft een kuddedier, dus zit daar ook het accepteren van een leider bij inbegrepen.

Een paard zal nooit vertrouwen stellen in iemand die lager in de rangorde staat dan zij. Ze vertrouwen op de leider om de juiste beslissingen te nemen, om te weten of er gevaar is of niet.
Het soort vertrouwen wat ik in mijn paard stel is van een hele andere orde dan het vertrouwen dat zij in mij stelt.

Mijn paard respecteert mij omdat ze daar waar nodig door mij gecorrigeerd wordt, iemand die dat niet doet word door haar gewoon niet gerespecteerd.

edit ben het helemaal met je eens wat betreft schoppen om een onbenullig iets, helaas zijn er dat soort mensen, maar die zijn meestal ook op andre vlakken veel ruwer dan nodig met hun paard.
Laatst bijgewerkt door wsundayl op 12-03-07 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:59

Een paard is het gelukkigst als hij/zij 1 duidelijke leider heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:59

inderdaad............

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:05

het ligt eraan hoe groot het paard is... als een grote dikke quarterhorse hengst mij probeert te bijten, te schoppen, klem te zetten,.. dan schup ik em wel hoor ... Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:05

Zelfs een shetlander kan een trap krijgen, als hij mij aanvalt Clown

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:06

Ik heb nog nooit een paard een schop gegeven. Ik heb paarden wel vaak genoeg schoppen zien krijgen die volledig onterecht waren waardoor ik het zelf niet in mn hoofd zou halen om dat ook eens te doen. Die paarden hebben er echte trauma's aan over gehouden. Waren bang. Kregen daarom een schop ( omdat ze uit angst niet gehoorzaamde) en zo ging het steeds door..

Maar ik vind wel. Dat wanneer een paard zich zeer slecht gedraagt ( maar waarbij het gedrag duidelijk niet uit angst voortkomt). En er geen passende andere oplossing is dan een schop onder zn hol te geven dan krijgt ie die.