Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nadya schreef:RK, ik denk dat de mensen die hier reageren wel weten hoe hun paard is bij de hoefsmid. En velen zien echt het nut niet in van schoppen, trappen, met hamers slaan e.d., omdat ze weten dat hun paard braaf is, maar misschien niet altijd helemaal perfect. Het is een dier, die het ook op momenten even spannend kan vinden, niet helemaal goed staat waardoor het zijn/haar evenwicht verliest of even onrustig wordt om de een of andere reden. Het zijn dieren, geen mensen.
Nadya schreef:RK, ik denk dat de mensen die hier reageren wel weten hoe hun paard is bij de hoefsmid. En velen zien echt het nut niet in van schoppen, trappen, met hamers slaan e.d., omdat ze weten dat hun paard braaf is, maar misschien niet altijd helemaal perfect.

Urielle schreef:Nadya schreef:RK, ik denk dat de mensen die hier reageren wel weten hoe hun paard is bij de hoefsmid. En velen zien echt het nut niet in van schoppen, trappen, met hamers slaan e.d., omdat ze weten dat hun paard braaf is, maar misschien niet altijd helemaal perfect.
Dan kun je nog een beetje nuanceren door te stellen dat het bij je eigen paard iig niet nodig is maar dat je je voor kunt stellen dat extreme paarden extreme maatregelen kunnen gebruiken
Mijn paard had het gewoon dubbel en dwars verdiend toen hij de hoefsmid bijna tegen zijn hoofd sloeg. Die grappen accepteer ik niet, en die hoeft mijn smid (veearts, tandarts, instructeur, zadelpasser....) al zeker niet te accepteren!
Sonja schreef:Als mijn paard zich bewust misdraagt, dan mag mijn smid hem een enorme rotschop voor z'n kont verkopen. Geen probleem. Het is ZIJN veiligheid, dat moeten we niet vergeten.
Onterecht straffen is altijd onacceptabel, wie het ook doet. Dan grijp ik overigens ook meteen in.
loessjjee schreef:Ja. het is mijn paardje en er meot rustig aan meegedaan worden. Dan spreekt ie maar even een streng woordje
Crazy_Angel schreef:Mijn pony werd vanmiddag bekapt en omdat hij nogal onrustig aan het doen was,
en niet luisterde, trapte de hoefsmit hem flink in zijn buik!
Ik was er heel erg van geschrokken, en mijn pony ook!
Hierna was hij al helemaal niet handelbaar meer. En ik had er ook genoeg van.
Is een paard schoppen voor de hoefsmit normaal?!
Cavaliere schreef:maar aan de andere kant dan moet je geen hoefsmid worden.
Cavaliere schreef:maar aan de andere kant dan moet je geen hoefsmid worden.
CarpeDiem schreef:als je zelf een paar keer zowat onder onopgevoede paarden van anderen mensen hebt gelegen dan krijg je wel respect voor smeden.
Dus nee, als hij een paard terecht trapt dan zeg ik er niets van. Hoogstens dat ie groot gelijk heeft. Maar meestal ben ik de smid al voor, en heb paardlief voor die tijd al een keer op zn nummer gezet.
CarpeDiem schreef:Cavaliere schreef:maar aan de andere kant dan moet je geen hoefsmid worden.

KiWiKo schreef:Urielle schreef:Dan kun je nog een beetje nuanceren door te stellen dat het bij je eigen paard iig niet nodig is maar dat je je voor kunt stellen dat extreme paarden extreme maatregelen kunnen gebruiken
Mijn paard had het gewoon dubbel en dwars verdiend toen hij de hoefsmid bijna tegen zijn hoofd sloeg. Die grappen accepteer ik niet, en die hoeft mijn smid (veearts, tandarts, instructeur, zadelpasser....) al zeker niet te accepteren!
precies