superwoman schreef:Nadya: Dan zou ik zeggen dat hij z'n werk niet hoeft af te maken als hij mijn wens niet respecteerd. Waarom liet je hem dan steeds terugkomen?
Dat snap ik niet.....
Ik heb er alweer 3 gehad, waarvan de laatste 'netjes' begon, maar bij de derde keer bekappen zijn onrust en ongeduld overbracht op mijn paard (ik denk dat die man zijn avond niet had ofzo). En ik heb een zeer sensitief paard, die stemmingen meteen overneemt en ook nog eens lichte angst heeft voor bepaalde mannen.
Reken maar, dat ik mijn zegje bij de derde keer ook gedaan heb, hoor (net als direct al bij de eerste twee), ik ben geen type die haar mond houdt.
Ik voed mijn paard op een bepaalde manier op en wil dus ook dat de smid, de tandarts paardvriendelijk met hem omgaan.
Ik liet ze helemaal niet meer terugkomen, ik ben meteen gaan zoeken naar paardvriendelijkere mensen en dan is het toch een kwestie van uitproberen. Gelukkig heb ik nu de juiste gevonden. En nogmaals, ik heb geen onopgevoed paard (hij wordt prima opgevoed, zonder geweld), maar wel een jong paard, die gewoon heel erg stemmingen overneemt en soms zijn evenwicht verliest. Een rustig persoon krijgt echt alles voor elkaar bij hem. Geldt net zo voor mij, hoor, als ik gestrest ben, voelt 'ie dat ook meteen met alle gevolgen van dien. Ben ik rustig (en dat ben ik gelukkig meestal) is er totaal niets aan de hand.