Bokkend traag paard

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maralyn

Berichten: 10496
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:13

oji schreef:
Af en toe vraag ik mij eerlijk gezegd af of we wel naar dezelfde filmpjes zitten te kijken. Ik had de commentaren hier gelezen en dacht een paard te gaan zien dat katskreupel zou zijn.

Maar als ik de filmpjes bekijk denk ik, ja, ik zie graag dat een jong paard meer looplust heeft en enthousiaster voorwaarts gaat. Enthousiaster op de sprong aantrekt. Maar hij springt wel braaf, blijft in ritme en laat geen enkele terughoudendheid zien op de sprong, dus zoveel pijn zal hij dan niet hebben.

Verder zie ik nog steeds een paard met zeer middelmatige draf, dat nog niet in balans is, wat scheef is en stijf is. Wat daardoor takt verliest, en waar dressuurmatig nog niet echt aan gereden is om hem sterker te maken in zijn lichaam.

Ja hij houdt zijn lijf en rug vast, hij heeft taktfouten en kantelt, maar dat is in mijn ogen allemaal niet nieuw maar zijn vooral ook juist zaken die vaak vooral rij-technisch opgelost moeten worden.

Mijn advies zou dus zijn, stoppen met twijfelen, maar gewoon gaan doen wat de dierenartsen hebben aangegeven. Gewoon een maand er goed aan (laten zou mijn advies zijn) rijden, goed longeren en het dier zijn lijf gaan laten gebruiken. Als je na een maand dat er goed aan gewerkt is, nog niet losser in zijn lijf is of uberhaupt niet verbetert, dan zou ik eens met pijnstilling aan de slag gaan en dat een maand aankijken. Pas als dat ook niet werkt, zou ik hem opladen naar een kliniek en een gedegen onderzoek laten doen. Niet aan huis.

TS je bent nu steeds aan het hinken op 2 gedachten en dat werkt niet en dat gaat ook niet werken. Maak een beslissing wat je gaat doen en stick to the plan! Alleen dan ga je er nl achter komen of the plan ook werkt.

Enige onderzoek wat ik nu evt zou doen is een bloedonderzoekje. Het is eind van de winter, het moment dat er vaak tekorten zijn. Het zou zonde zijn als die tekorten er bv voor zouden zorgen dat de training niet het gewenste effect hebben en je daarna onnodig een heel medisch traject in zou gaan.



Hier stem ik mee in!

veel.paarden zien opknappen van goede recht gerichte training. Ook van half kreupel tot levensgevaarlijk onder het zadel (achterover gooien)
Met tijd, rust, luisteren en recht maken, lopen ze nu allemaal goed door de baan.

Dat paard dat achterover sloeg? Door de hele mallemolen geweest, paar duizend euro lichter.
Passende instructrice erbij, en binnen drie maanden liep het dier zonder enige vorm van gekke spanning door de baan.

Zeg ik.hiermee dat je slecht trainde.
Nee laiverd. Je hebt hem nog maar net.
Maar het kan wel zijn dat hij inderdaad scheef is en daarom verkeerde belastingen geeft.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:32

oji schreef:
Af en toe vraag ik mij eerlijk gezegd af of we wel naar dezelfde filmpjes zitten te kijken. Ik had de commentaren hier gelezen en dacht een paard te gaan zien dat katskreupel zou zijn.


Wat is voor jou kreupel dan? Als hij op 3 benen staat? Ik vind hem op het filmpje en na de sprong in draf toch echt flink kreupel. Niet te missen.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:11

Zonnetje97 schreef:
Ik vind niet dat hij meer kreupeld. Zal een filmpje van maandag hieronder zetten kan je zien dat hij toen ook al zo liep.

Het is zodra ik de teugels aanneem dat hij gaat knikken. Teugels los en hij loopt meer zuiver. Dat is wat ik voel/merk/denk.

https://youtu.be/gaH7kvq5LM4


Dit was niet het filmpje waar ik mee vergeleek. Een eerder rijfilmpje, waar ik hem ook onregelmatig zag, maar nog niet zo kreupel. Ik heb er een aantal niet kunnen zien. Ik kan ook heel veel filmpjes niet meer terugkijken om te vergelijken omdat die allemaal zijn verwijderd (geeft mijn compu aan)

Ik vind hem op bovenstaand filpje ook erg kreupel ja. Meer dan op de eerste fimpjes die ik heb gezien.

Kijk, waar het ook vandaan komt, kunnen we je op basis van filmpjes en vanachter de computer natuurlijk niet vertellen. Kan uit de rug komen, de schoft, Toch overbelasting als gevolg van verkeerd belasten of scheef rijden; Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen
Maar 1 ding durf ik je niet aan te raden en dat is: Rij maar door en zoek andere instructie. Daar vind ik hem te kreupel voor. Doorrijden met pijnmedicatie prima als je weet wat het is en doorrijden geen kwaad kan.

Als de oorzaak een verkeerde belasting is door slecht of scheef bekapte hoeven, dat kan. Maar bij gewoon gevoelige hoeven moet een ijzer direct verbetering geven. Is dat niet zo dan kan het nog een belastingskreupelheid zijn door een verkeerde stand, maar in dat geval moet het paard rust krijgen en maakt rijden het ook zeker niet beter. De conclusie van de DA is heel plausibel op basis van wat hij aantrof aan de stand van de voeten, maar heel grondig is het onderzoek nog niet geweest, want dat kan niet aan huis. En dan kunnen er nog veel andere oorzaken zijn waarbij doorrijden juist wel kwaad kan.
Mijn advies zou zijn nog een keer met je DA bellen en aangeven dat hij met ijzers nog niet is verbeterd. En ook om na te gaan of jullie elkaar ook echt goed hebben begrepen (d.w.z. dat hij het ook een goed idee vindt dat jij blijft rijden). Gewoon om niet het risico te lopen dat je paard straks echt lang uit de running is.

Nicky1963

Berichten: 1995
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:32

Babootje schreef:
Zonnetje97 schreef:
Ik vind niet dat hij meer kreupeld. Zal een filmpje van maandag hieronder zetten kan je zien dat hij toen ook al zo liep.

Het is zodra ik de teugels aanneem dat hij gaat knikken. Teugels los en hij loopt meer zuiver. Dat is wat ik voel/merk/denk.

https://youtu.be/gaH7kvq5LM4


Dit was niet het filmpje waar ik mee vergeleek. Een eerder rijfilmpje, waar ik hem ook onregelmatig zag, maar nog niet zo kreupel. Ik heb er een aantal niet kunnen zien. Ik kan ook heel veel filmpjes niet meer terugkijken om te vergelijken omdat die allemaal zijn verwijderd (geeft mijn compu aan)

Ik vind hem op bovenstaand filpje ook erg kreupel ja. Meer dan op de eerste fimpjes die ik heb gezien.

Kijk, waar het ook vandaan komt, kunnen we je op basis van filmpjes en vanachter de computer natuurlijk niet vertellen. Kan uit de rug komen, de schoft, Toch overbelasting als gevolg van verkeerd belasten of scheef rijden; Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen
Maar 1 ding durf ik je niet aan te raden en dat is: Rij maar door en zoek andere instructie. Daar vind ik hem te kreupel voor. Doorrijden met pijnmedicatie prima als je weet wat het is en doorrijden geen kwaad kan.

Als de oorzaak een verkeerde belasting is door slecht of scheef bekapte hoeven, dat kan. Maar bij gewoon gevoelige hoeven moet een ijzer direct verbetering geven. Is dat niet zo dan kan het nog een belastingskreupelheid zijn door een verkeerde stand, maar in dat geval moet het paard rust krijgen en maakt rijden het ook zeker niet beter. De conclusie van de DA is heel plausibel op basis van wat hij aantrof aan de stand van de voeten, maar heel grondig is het onderzoek nog niet geweest, want dat kan niet aan huis. En dan kunnen er nog veel andere oorzaken zijn waarbij doorrijden juist wel kwaad kan.
Mijn advies zou zijn nog een keer met je DA bellen en aangeven dat hij met ijzers nog niet is verbeterd. En ook om na te gaan of jullie elkaar ook echt goed hebben begrepen (d.w.z. dat hij het ook een goed idee vindt dat jij blijft rijden). Gewoon om niet het risico te lopen dat je paard straks echt lang uit de running is.


Ben het met Babootje eens, ik vind hem in dit filmpje ook echt kreupel.

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:45

Babootje schreef:
oji schreef:
Af en toe vraag ik mij eerlijk gezegd af of we wel naar dezelfde filmpjes zitten te kijken. Ik had de commentaren hier gelezen en dacht een paard te gaan zien dat katskreupel zou zijn.

Wat is voor jou kreupel dan? Als hij op 3 benen staat? Ik vind hem op het filmpje en na de sprong in draf toch echt flink kreupel. Niet te missen.

Wat voor mij kreupel is, is afhankelijk van de context. Als een paard, dat goed in zijn spieren zit, los in zijn lijf is en op die manier ook onder het zadel altijd zo beweegt, op een gegeven moment gaat lopen als dit paard, dan zeg ik, die is kreupel.

Maar een paard met deze achtergrond, die nog nooit de scheefheid, de tactfouten onder de man heeft opgelost, die nog geen balans heeft gevonden, en nog geen enkel lossigheid in zijn lijf heeft. Die na de sprong volledig uit elkaar is en zo de overgang naar draf in gaat en ja, die overgang gaat gepaard met taktfouten, maar dat zijn taktfouten die in mijn ogen passen bij het beeld van het hele gaan van het paard op dat moment, uit elkaar, op de voorhand een overgang naar een minder goede gang van het paard. Dan vind ik het niet kreupel.

Babootje, jij omringt je vooral met jonge goedgefokte en getalenteerde dressuurpaarden. Dat kun je niet vergelijken. Ja er zijn springpaarden die het goed doen in de dressuur, ik ben de laatste om dat te ontkennen. Maar je hebt springpaarden die ook hele fijne bewegers zijn met een natuurlijke lossigheid in het lijf, die doen met de juiste training echt niet onder voor een goed dressuurpaard (sterker, die vind ik vaak correcter en zie ik vaak liever ook in de dressuurring). Maar je hebt ook springpaarden die heel neerwaarts zijn, kort van voren en echt heel veel verder in hun opleiding moeten zijn om een beetje fatsoenlijk en in balans te gaan draven. Galop is meestal niet het probleem, dat is voor springpaarden de meest natuurlijk gang.

Ik zag bv een paar jaar geleden John Whitaker de ring in rijden met een paard. Slechte stap. Hij pakte hem op en draafde aan...nou de tranen sprongen bijna in je ogen dat je echt dacht, die is niet goed. Kwam in draf van voren bijna niet weg, kort, taktfouten en liep echt de grond in. Dit paard draaft daar heilig bij. Maar het dier won zonder maar met de ogen te knipperen de six bar...ging over ruim 2.00m en nee dat doet een paard niet als ie stuk is of pijn heeft.

Ik vind het beeld op de filmpjes die TS heeft geplaatst niet minder als op eerdere filmpjes. De eerder filmpjes zijn van momenten dat de DA er toen bij is geweest. Zelfs 2 waarvan 1 door meerdere bokkers hier werd aanbevolen als zeer goed. Als die DA's in de context van het hele verhaal en het beeld bij dit paard aangeven dat dit dier moet worden doorgereden, dat hij bewegingstherapie nodig heeft, dat ie los in zijn lijf gemaakt moet worden om goed te kunnen gaan lopen (+ hoefprobleem en toontreden oplossen) ipv helemaal binnenste buiten keren, dan moet je daar als eigenaar in mijn ogen ook vanuit gaan en niet afgaan op het oordeel van bokkers die aan de hand van een paar filmpjes en hun eigen referentiekader een oordeel vellen. Hoe goedbedoeld ook, dat is geen professioneel oordeel. Het professionele oordeel is dat van de DA, die het dier in levende lijven heeft gezien en beoordeeld.

Alles wat hier gepost wordt over kreupel etc maakt TS alleen maar onzeker, en die onzekerheid resulteert in niet echt doorzetten op de door dierenartsen aanbevolen weg. Hoe goed bedoeld ook, in mijn ogen staat dat verbetering dus alleen maar in de weg.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:16

Wat ik vooral zie is dat hals zorgt voor het onzuivere beeld. Ga je het beeld halveren en kijk je alleen naar het onderste helft zie ik geen pas verschil. Geen verschil in het neerzetten of verkorten maar een gelijke beeld op alle 4 de benen... als je de bovenste helft bekijkt dan zie je een heel ander beeld en wat oji ook zegt springt paarden zijn vaak niet gewend om on frame te lopen. Ik zie geen “katskreupel” paard dat het een fijn beeld is nee en ik ben de laatste die zegt dat een dierenarts het altijd bij het rechte eind heeft maar 3 onafhankelijke dierenartsen hebben het paard van dichtbij beoordeeld en komen tot de zelfde conclusie?
Hoe dan ook is het gewoon erg lastig voor TS ik zou zeggen ga vooral op je eigen gevoel af als jij voelt dat het niet klopt neem actie als jij denkt ja hij moet ook gewoon even wat sterker worden ook prima!
Heeft de dierenarts nog gereageerd op het filmpje?

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:05

oji schreef:
Babootje schreef:
Wat is voor jou kreupel dan? Als hij op 3 benen staat? Ik vind hem op het filmpje en na de sprong in draf toch echt flink kreupel. Niet te missen.

Wat voor mij kreupel is, is afhankelijk van de context. Als een paard, dat goed in zijn spieren zit, los in zijn lijf is en op die manier ook onder het zadel altijd zo beweegt, op een gegeven moment gaat lopen als dit paard, dan zeg ik, die is kreupel.

Maar een paard met deze achtergrond, die nog nooit de scheefheid, de tactfouten onder de man heeft opgelost, die nog geen balans heeft gevonden, en nog geen enkel lossigheid in zijn lijf heeft. Die na de sprong volledig uit elkaar is en zo de overgang naar draf in gaat en ja, die overgang gaat gepaard met taktfouten, maar dat zijn taktfouten die in mijn ogen passen bij het beeld van het hele gaan van het paard op dat moment, uit elkaar, op de voorhand een overgang naar een minder goede gang van het paard. Dan vind ik het niet kreupel.

Babootje, jij omringt je vooral met jonge goedgefokte en getalenteerde dressuurpaarden. Dat kun je niet vergelijken. Ja er zijn springpaarden die het goed doen in de dressuur, ik ben de laatste om dat te ontkennen. Maar je hebt springpaarden die ook hele fijne bewegers zijn met een natuurlijke lossigheid in het lijf, die doen met de juiste training echt niet onder voor een goed dressuurpaard (sterker, die vind ik vaak correcter en zie ik vaak liever ook in de dressuurring). Maar je hebt ook springpaarden die heel neerwaarts zijn, kort van voren en echt heel veel verder in hun opleiding moeten zijn om een beetje fatsoenlijk en in balans te gaan draven. Galop is meestal niet het probleem, dat is voor springpaarden de meest natuurlijk gang.

Ik zag bv een paar jaar geleden John Whitaker de ring in rijden met een paard. Slechte stap. Hij pakte hem op en draafde aan...nou de tranen sprongen bijna in je ogen dat je echt dacht, die is niet goed. Kwam in draf van voren bijna niet weg, kort, taktfouten en liep echt de grond in. Dit paard draaft daar heilig bij. Maar het dier won zonder maar met de ogen te knipperen de six bar...ging over ruim 2.00m en nee dat doet een paard niet als ie stuk is of pijn heeft.

Ik vind het beeld op de filmpjes die TS heeft geplaatst niet minder als op eerdere filmpjes. De eerder filmpjes zijn van momenten dat de DA er toen bij is geweest. Zelfs 2 waarvan 1 door meerdere bokkers hier werd aanbevolen als zeer goed. Als die DA's in de context van het hele verhaal en het beeld bij dit paard aangeven dat dit dier moet worden doorgereden, dat hij bewegingstherapie nodig heeft, dat ie los in zijn lijf gemaakt moet worden om goed te kunnen gaan lopen (+ hoefprobleem en toontreden oplossen) ipv helemaal binnenste buiten keren, dan moet je daar als eigenaar in mijn ogen ook vanuit gaan en niet afgaan op het oordeel van bokkers die aan de hand van een paar filmpjes en hun eigen referentiekader een oordeel vellen. Hoe goedbedoeld ook, dat is geen professioneel oordeel. Het professionele oordeel is dat van de DA, die het dier in levende lijven heeft gezien en beoordeeld.

Alles wat hier gepost wordt over kreupel etc maakt TS alleen maar onzeker, en die onzekerheid resulteert in niet echt doorzetten op de door dierenartsen aanbevolen weg. Hoe goed bedoeld ook, in mijn ogen staat dat verbetering dus alleen maar in de weg.


_/-\o_ fijne post!

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:18

oji schreef:
Alles wat hier gepost wordt over kreupel etc maakt TS alleen maar onzeker, en die onzekerheid resulteert in niet echt doorzetten op de door dierenartsen aanbevolen weg. Hoe goed bedoeld ook, in mijn ogen staat dat verbetering dus alleen maar in de weg.


En dat is precies waarom ik zeg dat TS het beste nog even kan bellen met de DA en naar zijn mening vragen.
Hoe vaak ik zie dat DA en paardeneigenaar elkaar niet goed begrepen hebben over het bewegingsadvies zijn ook niet op 1 hand te tellen.

Ik zie alleen een paard dat kreupel is. Bij iedere pas. Als een paard op iedere pas kreupel is op 1 been is dat geen tactfout. Dan is ie kreupel.

Ik wil TS niet erg ongerust maken, maar ik wil haar zeker niet zeggen dat het allemaal maar scheefheid is en er niets aan de hand is. TS doet er goed aan om het filmpje nog maar een keer te sturen aan haar DA.

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:49

Er zijn al heel veel goede adviezen gegeven en je moet zelf natuurlijk doen waarvan jij denkt dat het het verstandigste is. Wat ik nog zou proberen is een afspraak maken met echt een goede zadelmaker/passer en verschillende zadels proberen aangezien hij aan de longeerlijn wel iets beter is dan ohz. Niet eens per se een nieuw zadel kopen maar wel kijken of je verschil merkt als je op een goed passend zadel zit. Mijn zadelmaker past ze al aan aan mijn paarden voor ik er op ga zitten. Misschien durft hij zijn rug dan meer te bollen en gaat hij ruimer lopen. Dan is het goed mogelijk dat je in eens op een compleet ander paard zit.

Elisa2

Berichten: 38079
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:54

Het laatste filmpje vind ik hem ook echt kreupel in draf, daarvoor niet zo maar echt lekker loopt hij ook niet. Ik heb veel ervaring met kreupelheid door rijtechnische problemen (bij allerlei verschillende paarden), en het verschil zit hem in het hoofdknikken. Dat is er niet als het rijtechnisch is, dat duidt echt op belastingskreupelheid en kun je geen tactfouten meer noemen.

Het filmpje voor het laatste filmpje dacht ik ook dat er rijtechnisch wel aan te sleutelen was, maar mijn mening is veranderd door de draf na het springen.

Earth

Berichten: 8024
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:49

Ik moest even goed kijken, ik heb mijn hand voor zijn hals gedaan tijdens het filmpje. En dan zie ik ook een onregelmatigheid. Niet kats kreupel, maar zeker niet rad. Ik blijf erbij dat het van achteruit komt. Als je de halsbeweging meeneemt dan lijkt hij wel heel erg kreupel, maar dat vertekent wat vind ik.

Bowo
Berichten: 2868
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:55

Elisa2 schreef:
Het laatste filmpje vind ik hem ook echt kreupel in draf, daarvoor niet zo maar echt lekker loopt hij ook niet. Ik heb veel ervaring met kreupelheid door rijtechnische problemen (bij allerlei verschillende paarden), en het verschil zit hem in het hoofdknikken. Dat is er niet als het rijtechnisch is, dat duidt echt op belastingskreupelheid en kun je geen tactfouten meer noemen.

Het filmpje voor het laatste filmpje dacht ik ook dat er rijtechnisch wel aan te sleutelen was, maar mijn mening is veranderd door de draf na het springen.

Wat mij daar wel heel erg opviel, is dat wanneer hij zijn hoofd stil hield, de kreupelheid ook een stuk minder is. Dus misschien dat hij juist door zijn hoofd zichzelf dusdanig uit balans haalt, dat hij over zijn benen moet corrigeren?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:53

Kreupelheid werkt andersom, hij corrigeert met de hals om een deel van het lichaam te ontzien. Hij tilt de hals op bij linksvoor en rechtsachter aan de grond, dus in die beweging wil hij iets ontzien.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:06

@Bowo Welnee, het hoofdknikken is echt een teken van kreupelheid.

T.o.v. de eerdere filmpjes vind ik hem op het laatste filmpje meer kreupel. En vermoed ook eerder een belastingskreupelheid dan een bewegingskreupelheid.
Als je goed kijkt naar het hoofd knikt hij in op het moment dat hij het rechterbeen belast. Dat is dan het gezonde been. De kreupelheid zit dan links(voor) in dit geval. Ik ben natuurlijk geen DA maar heel wat klinische onderzoeken gezien Ik vraag dat altijd goed uit bij de DA en zo heb ik in de loop der tijd heel wat geleerd.
Hieronder een artikel met een vrij simpele uitleg over belastings- en bewegingskreupelheid en de beoordeling daarvan door de DA.
https://www.bitmagazine.nl/welzijn/bela ... pel/83889/

Benzz
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:04

Zonnetje97 schreef:
Ik kijk het nog een week aan. Even zien wat de magnesium gaat doen, wat de fokker zegt en wat de DA van mijn filmpje vind. En uiteraard wat een ander zadel doet dinsdag komt de passer met wat 2e hands zadels hopen dat er wat tussen zit.

Even geduld nog dus.

Bij ons op stal komt er zo'n holistische dierenarts wellicht dat ik die eens kan vragen.


Je kunt beter Anne Brunott vragen, die heeft die Equinosis Lameness Locator, dat ding spoort kreupelheden op waarvan je niet dacht dat het zat.

En ze is erg kundig, voor dat ze dat apparaat had wist ze ook al kreupelheden op te sporen die haar collega's hadden gemist.

Bowo
Berichten: 2868
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:44

Babootje schreef:
@Bowo Welnee, het hoofdknikken is echt een teken van kreupelheid.

Voor een deel wel, maar ik vind in een groot deel van het filmpje dat het geen knikken is maar echt schudden, te extreem voor een kreupelheidsknikje zeg maar

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 20:33

Nou ben terug bij de fokker geweest en heel de stal daar heeft zowat meegekeken. Ze zeiden allemaal dat ze geen kreupel paard zien lopen of ze zijn allemaal scheel..
Fokker heeft me wat rijtechnische tips gegeven waar ik mee aan de alag moet. Hij is te weinig consequent gereden en heeft nog wat moeite met balans en concentratie. Bokken heb ik overigens afgelopen dagen niet meer gehad.

Omdat er inmiddels zoveel mensen naar het paard in real life hebben gekeken en die zeggen allemaal dat er niets mis mee is ga ik door met de training en tips die ik heb meegekregen. Ik zal komende tijd even van dit topic afgaan, omdat ik alleen maar in twijfel wordt gebracht door jullie waardoor ik afwachtend en onzeker aan de slag ga en hij daar weer slechter door gaat lopen.

Voorlopig de laatste update dus. Over een tijdje zal ik wel weer wat plaatsen.

Anna79

Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:37

Verstandig! Succes hoor!

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:38

Wat fijn dat de fokker ook even mee wou kijken en je nuttige tips heeft gegeven.

Verder in mijn ogen een verstandig besluit. Heel veel succes!

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:15

Fijn dat er zoveel mensen mee gekeken hebben :j

Succes met de training. Ben benieuwd naar je updates

manubres

Berichten: 2797
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:49

Heel goed...eerst even een bepaalde weg kiezen. Succes! Tot later! +:)+

maralyn

Berichten: 10496
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:25

Ik vind je inzet echt een compliment waard!! _/-\o_

Heel veel succes en vooral (heel belangrijk!!!!) Veel plezier in de komende maanden!

Blijf het vooral als een uitdaging zien en dat het leuk blijft! <3

Met de juiste mensen om je heen, kom.je er best +:)+

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:48

Goed plan TS!
Het paard waarover ik het in mijn vorige post had, met echt precies dezelfde problemen, heb ik toevallig gister terug gevonden op internet, die springt nu fijn rond in Zweden. Helemaal goed gekomen en gebleven. Hopelijk bij jou hetzelfde!!!

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:34

De fokker is toch degene van wie je het paard hebt gekocht TS?
In ieder geval succes ermee' laat je nog eens weten hoe het met jullie gaat? Ben er wel nieuwsgierig naar hoe dit gaat aflopen.

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:34