Ayasha schreef:Yamcha; jij vermenselijkt dieren gruwelijk.Of dat zoveel beter is betwijfel ik. Buiten dat; een schop op het juiste moment doet niks af aan je band. Sam was een week bij mij toen hij een trap tegen zijn kont kreeg omdat hij zijn achterbeen dreigend op trok. Nog voor hij de kans kreeg uit te halen, had ie een trap van mij. Sam haalt het niet meer in zijn hoofd naar mij te dreigen en is ontzettend op mij gericht. Peerd weet waar ie aan toe is met me, wat ie mag en wat ie vooral niet mag en voelt zich daarin veilig.
Dit zijn zulke hopeloze discussies omdat de mensen die het hardst schreeuwen nooit geweld nodig te hebben, vaak met relatief brave paarden werken (van nature) die door hun toedoen "moeilijk" worden. Ze denken dus een ontzettend moeilijk paard te hebben maar in wezen zijn het gewoon brave beesten die geen leiding krijgen en er dus maar op los gokken wat toegelaten is, zulke paarden worden onzeker gemaakt en maar goed dat ze van nature niks slechts in zich hebben want eentje die dat wel zou hebben, daar vielen gewonden bij, bij deze mensen.![]()
Oh en wat ga ik hier mee gruwelijk veel mensen op de tenen trappen () maar goed, kan het ook niet helpen dat dat mijn indruk is..
Ik sluit me hier wel bij aan.
Evengoed zul je mij niet snel zien schoppen.
Echt vervelende acties (ruzies die onder mijn neus ineens uitgevochten dienden te worden, of alvast zelf door het hek willen gaan) worden wel bestraft.
Er is wel eens een mestschep door de lucht gegaan, een bezem op een kont belandt of een halstertouw tegen een boeg gegaan.
Als ik aan 'je paard schoppen' denk zie ik echter vaak iets anders voor me.
Mensen die vinden dat hun paard niet onrustig mag doen, niet om zich heen kijken, niet hinniken.... onverdraagzame ongeduldige eigenaren die uit eigen frustratie gaan schoppen. Als het paard een emmer water omver trapt, of iets anders onbenulligs.... ik zie dat mensen kwaad worden om dergelijke futiliteiten.
Mensen schoppen dus te pas en te onpas (of slaan) om kleine klotedingen. Dat soort mensen trek ik graag aan hun haren door de paardenstront.
Dit is de reden dat je mij nooit op een pensionstal zult zien....