Radeloos wb trailer laden *Probleem opgelost! pag. 27*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:55

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rashja

Re: Radeloos wat betreft trailer laden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:55

En door te belonen?
Zo heb ik het mijn pony geleert.
Langen lijn en zo werkte ook niet bij hem.
Maar moet er bij zeggen dat ik er ook niet helemaal eens mee was.
Mischien dat ook wel mee heeft gespeelt.
Ik heb toen een keer een trailer gewoon in de wei gezet open.
Zo dat hij er aan kon wennen.
Zo dra hij daar niet meer bang ben ik verder gegaan.
Elke keer als hij weer een stapje zetten belonen.
Hij vind het heerlijk als je bij zijn oren en hals krappelt.
Maar ook snoepjes of een stukje wortel doen wonder bij hem.
Elke keer als hij er weer in stond kreeg hij een handje brokjes of iets anders.
Met het gevolg als hij nu een trailer ziet heeft hij echt zo iets van leuk ETEN Vork
Het kost wel veel tijd gekost maar bij mij heeft het wel gewerkt.
Ik ben zelf ook helemaal tegen grof geweld en zo.
Als ik af en toen zie hoe mensen hun paarden in de trailer zetten
Nee dank je wel.

Ik heb geen idee of het bij jou zal helpen.
Maar wie weet.

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:57

Hè ik hoopte zo op goed nieuws nu.....wat balen dat je vader zo doet Ach gut
Heeft Silence een maatje op stal? Kan je niet eens proberen om hem op de
trailer te zetten als er al een ander paardje op staat of hem laten kijken hoe die
ander de trailer inloopt

Hoop toch wel dat je vader een beetje gaat bijtrekken hoor!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:57

oplossing is onderweg

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:58

Kitty: Helaas is het zo, dat mijn moeder niet tegen mijn vader is durft te gaan. Dit i.v.m. de extreme woede die uit hem kan komen.

Rashja: Joh, je wilt niet weten hoeveel wortels, biksjes, appeltjes enz. Silence al op heeft bij iedere stap die hij zette Knipoog

lakiesha: Ja, het paard van de mensen van de huurtrailer gaf hem vorige keer wel wat moed. Hun gaan volgende week ook met hun paard mee op vakantie dus misschien helpt dat.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:59

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:02

Na heel veel twijfelen wel. Maar Silence trekt zich sowieso heel erg op aan andere paarden.
Maar dat paard was de vorige keer hengstig...dus wie weet was dat de hele reden dat ie er wel op ging. Hij was niet weg te krijgen bij haar Clown

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:12

en het argument dat cissy net noemde werkt ook niet bij je vader? ik bedoel dus dat het kan voorkomen dat je paard op de trailer zal moeten als er iets ernstigs gebeurd en hij naar de kliniek zou moeten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:13

Dan krijg ik een antwoord, wat misschien wel voorspelbaar is......Dat zien we dan wel, weet de DA wel wat op Frusty

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:15

Vraag alstjeblief om de hulp van Petra Vlasblom en ga niets meer zelf proberen, het probleem wordt alleen nog maar groter. Beloof je vader maar dat als het Petra niet lukt, je er dan echt mee stopt. Stel dat je hem voor de vakantie wel in de aanhanger krijgt en er onderweg iets gebeurd en hij raakt in paniek, dan gebeuren er echt ongelukken. Petra zorgt ervoor dat hij niet alleen de eerste keer er normaal op gaat, maar ook de daarop volgende keren. Het is voor jezelf toch een geruststellende gedachte dat je met een paard gaat rijden, die als er iets gebeurd met de aanhanger, je makkelijk kunt uitladen en weer inladen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:16

Ik mag Petra niet laten komen, das het hele probleem. Er mag niemand komen..

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:17

Silence: pak alsjeblieft de hulp van Cissy aan.
Laat je vader even in zijn sop gaarkoken en ga aan de slag met elkaar. Je vader hoeft er toch niets van te weten?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:17

Silence schreef:
Dan krijg ik een antwoord, wat misschien wel voorspelbaar is......Dat zien we dan wel, weet de DA wel wat op Frusty

wat een hork!! sorry hoor, het zal best een lieverd zijn, maar op dit moment zou je hem denk ik het liefst een schop onder z'n achterste geven. (en daar kan ik me wat bij voorstellen) Maar ja, dan staat Silence nog niet op de trailer. Hopelijk lukt het met de aangeboden hulp van cissy om het voor elkaar te krijgen. Ik duim voor je.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:19

Cissy gaat incognito Silence genezen binnenkort, sssstttt niet verklappen aan pappa!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:20

cissy schreef:
Cissy gaat incognito Silence genezen binnenkort, sssstttt niet verklappen aan pappa!

Succes!!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:22

we geven groot feest als het gelukt is dus hou je agenda vrij!

kitty_gomez

.

Rhinoooow

hey! kheb heel het topic niet gelezen maar snel ff dit. je neemt gedurende een week de tijd voor je paard. je gaat er 's morgens heen VOOR ze iets van eten hebben gekregen. ik veronderstel dat je de trailer ter beschikking hebt? je haalt je paard van stal en gaat rustig op wandel aan de LONGE (of lang touw). zorg dat de trailer open staat maar loop er gewoon langs... niet recht op af. wandel dan een tijdje in alle richtingen rond de trailer (zo geef je aan dat die trailer daar staat, maar niet absoluut voor hem) maar blijf op een ruime afstand. als het goed gaat zet je je paard op stal en geef je hem zijn ontbijt.
De volgende ronde voedertijd ga je weer voor ze eten krijgen met je paard rond de trailer wandelen tot ze NIET meer schrikt als ze de van ziet.
Als dit het geval is (dus van zodra ze die trailer ziet en ze er niet op reageert , of toch niet slecht Haha!) ga je verder met wandelen en steeds dichter. Soms kan jij over de klep wandelen maar laat haar haar eigen tempo bepalen van wanneer ze er op wil. mss kan je haar ook poetsen aan de trailer?
ok, nu haar er nog op krijgen. terug voor het eten van stal, weer rond de trailer lopen, poets haar dan met haar hoofd naar de klep en doe als laatste haar hoeven. eventueel kan je, als je het aandurft een hoef op de klep zetten. maar ze moet naar binnen kunnen kijken. belonen en eten op stal.
Laatste etappe, zorg maar dat ze alle tijd krijgt die ze nodig heeft. terug rond de trailer lopen en zet op voorhand je poetsspullen in de trailer. laat haar weer met haar hoofd naar de opening staan, maak je longe langer en ga bij je poetspullen staan (ik zou haar hier niet aankijken, maar toch vanuit je ooghoeken alles in de gaten houden). en nu wachten. je kan tegen haar praten, haar op haar gemak stellen... maar zeker niet gaan trekken aan je touw. gewoon rustig alle tijd om gezellig je paard te overtuigen van het toffe van een trailer. ga uit van het volgend principe: ze moet er niet op! het is mooi meegenomen. op een bepaald moment zal ze er wel bij komen.

ok, dit is mijn idee over alles. tuurlijk moet het een rustige omgeving zijn want stel dat de hond van de buren ontsnapt en je paard aanvalt terwijl jij in de trailer zit, niet ideaal...

veel succes

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:24

ROFL nu klinken we wel heel crimineel hoor Cissy Haha!
Dat feest komt er hoor. BBQ bij mij thuis, en de reden zeggen we niet tegen pap. Clown

Texelse: ja das het probleem, hij heeft totaal geen dierengevoel..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:26

ja is goed hoor, zullen we doen! dankjewel Rhinooooow
misschien had je toch even moeten lezen...had je hoop typwerk gescheeld want dat alles is allang geprobeerd.

Silence, kom wel op de veluwe langs als jullie op vakantie zijn... lekker BBQen! neem ik mn paard mee kunnen we nog rondje bos doen Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:28

Helemaal goed, daar is pap niet bij, dus probleem opgelost van geheimzinnig moeten doen.
Bij deze....BBQ op de Veluwe Knipoog

Rhinooooow: Dat was een goed idee geweest, laat het nou net zijn, dat we dat allemaal al geprobeerd hebben.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:51

Onaardige opmerking zelf weer verwijderd.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:56

ik heb bijna alles gelezen... pffff heb vierkante ogen Ziek

Wat balen zeg dat je vader je zo tegenwerkt op dit gebied...

Ik hoop dat je het allemaal gaat lukken met Cissy..
heel veel suc6 *LOL* het is je gegunt....

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:30

Ooh meis, dat is wel even een domper. Ik had gehoopt dat de infoavond het eerste stapje naar hulp zou zijn maar helaas, hij draait dus niet bij. En het is al zo'n rot probleem! Lastig, lastig!

Hoop dat het undercover plannetje met Cissy werkt!! Dan maar crimineel hoor Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:48

we zijn niet crimineel, we zijn undercoverr, das een heel verschil Lachen

Maar het gaat vast goed komen. Moeten even avonturen of het goed gaat, ik kan zo op afstand ook niet beoordelen hoe Silence gaat reageren op mij en hoe snel alles gaat. Voor zover ik kan inschatten zal het wel meevallen maar we zien het wel. Ik heb goede hoop en als jullie allemaal duimen dan wordt het erg druk op de BBQ.
Het is ook even afhankelijk van of Sandra oppikt wat ik doe met haar paard en of ze dat zelf straks ook kan, maar ik ben ook blond en heb het ook geleerd dus dat moet lukken!
If you take the time it takes, it takes less time. Volgende week om deze tijd weten we meer!