Maar je hebt ook mensen die helemaal geen consequenties verbinden aan slecht gedrag. Dat zijn vaak de mensen die klagen over té dominante en gevaarlijke paarden.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Welshcobfan schreef:Ik zeg ook niet dat er geen tussenweg is![]()
Maar je hebt ook mensen die helemaal geen consequenties verbinden aan slecht gedrag. Dat zijn vaak de mensen die klagen over té dominante en gevaarlijke paarden.
Lizzle schreef:@ Spoekie: Ik beschik niet over een eigen paard, maar ben dagelijks bezig met een en dezelfde manegepony. Doordat ik mijzelf als leider opstel (dat hoop ik in ieder geval te doen) voorkom ik dergelijk gedrag gewoon, ik ben het eigenlijk nooit tegen gekomen dat ik een gerichte trap mijn richting op kreeg. Ik maak de besluiten, maar zal dat niet met geweld of hevige dwang doen, lukt het niet in één keer proberen we het toch nog een tweede keer.

, okee wat gaan we doen ?
Nadya schreef:Nou, Lique, als jij een band met je Shetlander wilt hebben door angst en dwang.......
Ik heb liever een hele andere band met mijn paard en gelukkig heb ik die ook. En zoiets gaat niet altijd vanzelf, hoor, daar moet je keihard aan werken. En het is ook handig om eens te gaan kijken, waarom je pony met je aan de haal ging en daarop in te spelen. Maar ja, soms reikt de kennis niet zo ver misschien.
blondje053 schreef:Ik schop alleen als een paard mij ook wil schoppen. Ik loop op een manege stage en je mag dan niet zomaar een paard een knal verkopen of een trap geven als er een klein kind bij staat. Die nemen dat namelijk over maar bestraffen een paard dan ook als het niets verkeerd doet. Maar zodra een paard wat doet wat echt niet door de beugel kan krijgt die echt wel een keer op zijn donder. Ik vind niet dat je een paard om van alles en nog wat moet trappen. Ik ken iemand die zomaar een paard in de buik trapte omdat die niet genoeg stelling gaf. Dat vind ik echt niet kunnen. Je bestraft een paard alleen als het echt iets fout doet.
Lizzle schreef:Ik vraag me af of die mensen die nu het hardste roepen dat een paard af en toe een flinke trap verdient ook hun kinderen zouden schoppen als ze vervelend zijn?
Nou heb ik zelf geen kinderen, dus dat scheelt misschien. lique schreef:mischien moet je even beter lezen...ik was toen 8 dat is dus meer dan 15 jaar geleden..
en wat mn shetlander toen deed had helemaal niks met angst te maken.....daarbij heeft hij 1 keer een schop onder zn kont gehad en toen was het wel direkt duidelijk....is trouwens ook het enigste paard wat ik ooit een schop verkocht heb........en om dan te zeggen soms reikt de kennis niet zo ver...alsjeblieft zeg...dus omdat ik mn shet 15 jaar gelden 1 keer een schop onder zn kont heb gegeven heb ik gelijk een band door angst en dwang...???
misschien reikt bij jou de kennis wel niet zo ver
Nadya schreef:Karoliena; ik vind schoppen een slechte manier van omgaan met paarden, ja. Ik vind het iets anders als je leven bedreigt wordt, maar ik zie om me heen wel degelijk dat mensen paarden schoppen om de achterlijkste redenen. En daar ben ik tegen, ja. Dat is mijn mening en die mag ik hier neer zetten, net zoals jij de jouwe.
Wie denk jij wel dat je bent, dat ik daar niets over mag zeggen?