Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Japke_Z schreef:linda_walter schreef:als mijn hoefsmid mijn paard zou trappen zou ik heel boos worden en zou ik hem weg sturen dan hoef hij ook nie terug te komen
en als je paard de hoefsmid trapt dan? hoeft je paard dan ook nooit weer terug te komen? Zou alles wel meteen opgelost worden, alle knollen die de hoefsmid trappen afmaken, hoeft de hoefsmid ook niet meer te trappen.![]()
En nu serieus, ik denk niet dat een hoefsmid zomaar een paard trapt, ten eerste niet omdat je voor het beroep gekozen hebt en dus paardenliefhebber bent en weet dat het een zwaar vak is, en ten tweede omdat het alleen maar langer duurt als je constant moet stoppen om het paard een trap te verkopen. Ik zit er dus niet mee als m'n hoefsmid een keer een paard een dreun geeft, andersom komt vaker voor.
Deze man kon bij mij dus meteen vertrekken.

Japke_Z schreef:Nadya schreef:Tja, en als je paard de hoefsmid nou helemaal niet trapt, maar de hoefsmid is wel zo onvriendelijk om te willen rammen als het paard even zijn been terug trekt, zijn evenwicht niet houdt of onrustig wordt? (Ik heb het hier over een jong paard).
Allemaal nergens voor nodig, een been terugtrekken is strontvervelend, en bovendien gevaarlijk als er nog een halve hoefnagel onderuitsteekt. Evenwicht niet houden is een domme smoes, paarden kunnen slapen op drie benen, je maakt mij niet wijs dattie dan niet even een pootje kan geven omdat hij anders omvalt. En onrustig worden is een kwestie van opvoeden, simpelweg het dier léren geduldig stil te staan!

patsur schreef:Joh, een trap is niet het ergste wat ie met je paard kan doen. Heb wel ergere dingen gezien. Denk aan met de hamer slaan, of een longe om het been en flink aan trekken als het paard steeds het been terugtrekt..

Japke_Z schreef:Nadya schreef:Tja, en als je paard de hoefsmid nou helemaal niet trapt, maar de hoefsmid is wel zo onvriendelijk om te willen rammen als het paard even zijn been terug trekt, zijn evenwicht niet houdt of onrustig wordt? (Ik heb het hier over een jong paard).
Allemaal nergens voor nodig, een been terugtrekken is strontvervelend, en bovendien gevaarlijk als er nog een halve hoefnagel onderuitsteekt. Evenwicht niet houden is een domme smoes, paarden kunnen slapen op drie benen, je maakt mij niet wijs dattie dan niet even een pootje kan geven omdat hij anders omvalt. En onrustig worden is een kwestie van opvoeden, simpelweg het dier léren geduldig stil te staan!
Einde hoefsmid dat begrijp je wel he?
. Maar ze zijn niet duur en daarom hebben twee vriendinnen van me, deze hoefsmeden (ben ik het niet mee eens, maar ja, het is hun keuze voor hun paarden, he).