Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Annelies1 schreef:Hooi,
Ik heb nu een inmiddels 2 jarige die door de smid zijn achter benen niet meer wil optillen, en redelijk angstig is voor een smid.(frank, omgeving woerden, utrecht)
Hij is 2 keer geslagen met een TANG omdat hij zijn everwicht niet goed kon houden en bekant omviel.
Ik heb toen mijn mond gehouden, van binnen ging het er wel anders aan toe maar kon op dat moment niets eruit krijgen.
Hou dus nooit je mond en stuur een smid die ontrecht een klap uitdeeld gelijk de laan uit.
Laat nooit je paard ontrecht slaan!!!!! Hij heeft er echt iets aan overgehouden helaas
Annelies1 schreef:Hooi,
Ik heb nu een inmiddels 2 jarige die door de smid zijn achter benen niet meer wil optillen, en redelijk angstig is voor een smid.(frank, omgeving woerden, utrecht)
Hij is 2 keer geslagen met een TANG omdat hij zijn everwicht niet goed kon houden en bekant omviel.
Ik heb toen mijn mond gehouden, van binnen ging het er wel anders aan toe maar kon op dat moment niets eruit krijgen.
Hou dus nooit je mond en stuur een smid die ontrecht een klap uitdeeld gelijk de laan uit.
Laat nooit je paard ontrecht slaan!!!!! Hij heeft er echt iets aan overgehouden helaas
Nadya schreef:Annelies1 schreef:
Wat erg!! Dat bedoel ik nou, zulke dingen heb ik al zo vaak gezien bij diverse hoefsmeden (en er zijn ook goeie gelukkig)! Daarom zeg ik van tevoren dat ze mijn paard absoluut niet mogen slaan. Hij is ook nog jong, verliest ook wel eens zijn evenwicht, maar het is een vriendelijk paard, die niet geslagen hoeft te worden. Het ligt bij mijn paard dus echt ALTIJD aan degene die met hem bezig is, als het niet helemaal naar wens verloopt. Dat heb ik nou al meerdere keren meegemaakt. Gelukkig is mijn natuurlijk bekapper een uiterste professionele en rustige man, die heel goed met paarden omgaat en hebben we totaal geen problemen meer.
Annelies, kun jij zijn achterbenen nog wel optillen?
Nadya schreef:Hey, Roossie, ik pb je wel even.....
Annelies1 schreef:Heeft iemand toevallig ervaring met frank (rijd in een blauwe bus en is aan de dikke kant)
Nadya schreef:Annelies1 schreef:Heeft iemand toevallig ervaring met frank (rijd in een blauwe bus en is aan de dikke kant)
Komt 'ie uit Bussum of Blaricum? Want ik weet dat een van mijn vriendinnen 'een Frank' als hoefsmid heeft en die is niet erg zachtzinnig.