Bokkend traag paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:50

Zonnetje97 schreef:
Ik wil wel wachten, maar ik wil niet met iets doorgaan als er iets mis is. Daar twijfel ik dus heel erg aan. Wil hem niet meer belasten/pijn doen als hij dat heeft. Maar ik kan de vinger er niet op leggen wat hij heeft en of ik dus idd rustig en met geduld verder moet werken aan de ontspanning al dan niet vanaf de vrond of moet stoppen en toch de mediche molen in te moet gaan.

Wvwn afwachten wat de fokker zegt zaterdag.

De kortste klap is denk ik een week op pijnmedicatie zetten en kijken of hij veranderd qua gedrag.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:53

Zonnetje97 schreef:
Hij was heel alert en fris vandaag. Daaron heb ik hem niet los durven laten van voren. Hij reageerde heel erg op andere paarden. Of het kwam door de hindernissen in de bak, of het weer, ik heb geen idee, naar mijn gevoel was hij meer voorwaarts dan gister.
Ik vind het in de filmpjes niet echt naar voren komen en ik houd hem natuurlijk van voor vrij kort nu.

https://youtu.be/2P63jPYgl34
https://youtu.be/CL4Cn0T1NMA

Het springen ziet er netjes uit, hij lijkt ook wat meer wakker.

Helaas is hij in de draf na de sprongen op het eerste filmpje wel echt kreupel en op het filmpje daarna draaft hij ook niet goed. Of zijn voeten doen nog pijn, of er is ben ik bang wel echt een medisch probleem.

Mungbean

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:57

Ik zie er ook wel wat aan maar ik zou niet denken dat het uit de benen komt, meer vanuit het lichaam.
Maar dat is natuurlijk koffiedik kijken zo op zo‘n filmpje.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:19

Zonnetje97 schreef:
Nee mij zit het ook niet lekker. Hij loopt niet kreupel, maar idd niet 100% kan de vinger er niet opleggen.
Zeker nu dat hoofdschudden vind ik heel apart dat heeft hij nog nooit zo erg gehad als nu.
Heb een filmpje doorgestuurd naar mijn DA benieuwd wat hij ervan zegt.

Ik ben nu een week verder met de ijzers en zie nog geen verschil. Ik wil verder gaan kijken zonder honderden of duizende euro's kwijt te zijn. De vraag is nu wat moet ik als eerste onderzoeken. Bloed, foto's rug, hals of benen, pijnmedicatie, maagzweer, iets anders? Zoveel mogelijkheden zoveel prijzen. Waar doe ik goed aan. Wat zou het meest waarschijnlijk zijn wat er is?

Het is wellicht interessant om naar een kliniek te gaan dan die met beweging sensors werkt. Daar kunnen ze de kleinste afwijkingen in zijn beweging zien die wij met ons oog wellicht niet eens zien.
Ik heb dat met mijn paard ook gedaan, ze hadden eerst bij een kliniek uitverdoofd. Leek op een plek beter te lopen en zijn daar gaan zoeken. Maar niks te vinden behalve een inie minie afwijking in de kogel. Dure injectie erin en heeft toen helaas niks geholpen. Ik ben toen naar de Universiteits Kliniek in Utrecht gegaan en toen hadden ze die sensoren nog maar net dus meteen gedaan. Gingen ze weer uitverdoven en op dezelfde plek leek hij weer beter te lopen. Gingen ze kijken naar het resultaat van de sensoren was dat dus helemaal niet zo. Daardoor nog verder kunnen uitverdoven en uiteindelijk een peesblessure gevonden. Sinds dien ga ik het liefst naar een kliniek die dat heeft zodat als het weer een vage kreupelheid is je met die sensoren kan zien waar het vandaan komt en of het echt verbeterd. Ik weet dat buitenom de kliniek ik utrecht ook Anne Brünnot dit heeft. Vind haar ook een hele kundige arts die mij al met verschillende paarden goed geholpen heeft.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:25

Tsja, erg lastig Zonnetje97. Maar omdat je eerst zei dat je het aan wilde zien nadat 2 dierenartsen hadden gezegd dat hij niks zou mankeren...dan moet je het ook even tijd geven. Maar als je onderbuikgevoel het niet eens is met de dierenartsen dan inderdaad maar verder zoeken. Zelf vraag ik me af als je een paard met bijv. kissing spines op pijnstilling zet of dat effect heeft. Maar aan de andere kant als het ergens anders pijn is en hij gaat beter lopen weet je in ieder geval dát hij ergens pijn heeft. Zelf denk ik dus dat het in de rug zit...maar tsja, ook ik ben geen profi :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:29

Kan het geen opbouwing zijn van zware metalen uit bv drinkwater? Als paard grondwater krijgt dat veel zware metalen bevat dan kan je ook vage klachten krijgen die niet direct relatie hebben tot pijn oid.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:35

Het paard is na de sprong nu duidelijk en flink kreupel. Ik vind dit niet meer een "onregelmatigheid" Waar het dan ook vandaan komt.
Ik denk dat het paard het verdient om nu goed door de molen te gaan. Rijden onder pijnstilling voegt in dit geval niets toe (het is wel duidelijk dat het pijn heeft) en door blijven rijden houdt het risico in dat je meer stukmaakt dan nu al het geval is.

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 11:38

Ik kijk het nog een week aan. Even zien wat de magnesium gaat doen, wat de fokker zegt en wat de DA van mijn filmpje vind. En uiteraard wat een ander zadel doet dinsdag komt de passer met wat 2e hands zadels hopen dat er wat tussen zit.

Even geduld nog dus.

Bij ons op stal komt er zo'n holistische dierenarts wellicht dat ik die eens kan vragen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:39

Zonnetje97 schreef:
Nee mij zit het ook niet lekker. Hij loopt niet kreupel, maar idd niet 100% kan de vinger er niet opleggen.
Zeker nu dat hoofdschudden vind ik heel apart dat heeft hij nog nooit zo erg gehad als nu.
Heb een filmpje doorgestuurd naar mijn DA benieuwd wat hij ervan zegt.

Ik ben nu een week verder met de ijzers en zie nog geen verschil. Ik wil verder gaan kijken zonder honderden of duizende euro's kwijt te zijn. De vraag is nu wat moet ik als eerste onderzoeken. Bloed, foto's rug, hals of benen, pijnmedicatie, maagzweer, iets anders? Zoveel mogelijkheden zoveel prijzen. Waar doe ik goed aan. Wat zou het meest waarschijnlijk zijn wat er is?

Er is een nuttig proefje dat geen duizenden euro's kost.
Oa. Karin Leibbrandt voegt in het 'op het oog onderzoek' naar kreupelheid (hetzij aan de longe, hetzij rijdend) het element 'verticale balans' in.
Soms verandert er niets.
Soms wordt de kreupelheid erger (= dier was aan het compenseren en de pijn zit niet op de plek 'waar je rare dingen ziet')
en soms ben je een boffer en verdwijnt de kreupelheid, omdat het dier makkelijker kan bewegen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:45

Zonnetje97 schreef:
Ik kijk het nog een week aan. Even zien wat de magnesium gaat doen, wat de fokker zegt en wat de DA van mijn filmpje vind. En uiteraard wat een ander zadel doet dinsdag komt de passer met wat 2e hands zadels hopen dat er wat tussen zit.

Even geduld nog dus.

Bij ons op stal komt er zo'n holistische dierenarts wellicht dat ik die eens kan vragen.

Ik vind het wel een signaal dat je paard duidelijk meer kreupel is na het springen. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:46

Af en toe vraag ik mij eerlijk gezegd af of we wel naar dezelfde filmpjes zitten te kijken. Ik had de commentaren hier gelezen en dacht een paard te gaan zien dat katskreupel zou zijn.

Maar als ik de filmpjes bekijk denk ik, ja, ik zie graag dat een jong paard meer looplust heeft en enthousiaster voorwaarts gaat. Enthousiaster op de sprong aantrekt. Maar hij springt wel braaf, blijft in ritme en laat geen enkele terughoudendheid zien op de sprong, dus zoveel pijn zal hij dan niet hebben.

Verder zie ik nog steeds een paard met zeer middelmatige draf, dat nog niet in balans is, wat scheef is en stijf is. Wat daardoor takt verliest, en waar dressuurmatig nog niet echt aan gereden is om hem sterker te maken in zijn lichaam.

Ja hij houdt zijn lijf en rug vast, hij heeft taktfouten en kantelt, maar dat is in mijn ogen allemaal niet nieuw maar zijn vooral ook juist zaken die vaak vooral rij-technisch opgelost moeten worden.

Mijn advies zou dus zijn, stoppen met twijfelen, maar gewoon gaan doen wat de dierenartsen hebben aangegeven. Gewoon een maand er goed aan (laten zou mijn advies zijn) rijden, goed longeren en het dier zijn lijf gaan laten gebruiken. Als je na een maand dat er goed aan gewerkt is, nog niet losser in zijn lijf is of uberhaupt niet verbetert, dan zou ik eens met pijnstilling aan de slag gaan en dat een maand aankijken. Pas als dat ook niet werkt, zou ik hem opladen naar een kliniek en een gedegen onderzoek laten doen. Niet aan huis.

TS je bent nu steeds aan het hinken op 2 gedachten en dat werkt niet en dat gaat ook niet werken. Maak een beslissing wat je gaat doen en stick to the plan! Alleen dan ga je er nl achter komen of the plan ook werkt.

Enige onderzoek wat ik nu evt zou doen is een bloedonderzoekje. Het is eind van de winter, het moment dat er vaak tekorten zijn. Het zou zonde zijn als die tekorten er bv voor zouden zorgen dat de training niet het gewenste effect hebben en je daarna onnodig een heel medisch traject in zou gaan.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:49

Ik heb het grootste deel van dit topic gevolgd, maar nog niet echt gereageerd. Ik zie een paard dat zijn lichaam niet goed gebruikt en ook vaak onregelmatig, tot zelfs bijna kreupel, loopt. Het zoeken naar de oorzaak is natuurlijk vaak een kip en ei verhaal. Misschien heeft hij last in de bovenlijn en is hij gaan compenseren waardoor zijn hoeven scheef zijn geworden, of juist de andere kant op met slechte hoeven die compensatie in de rug hebben veroorzaakt. (Of nog een hele andere oorzaak)
Dan kom je bij het volgende punt, is de oorzaak er nog steeds of is die ondertussen weg en heb je enkel nog last van de compensatie die zijn lichaam vast heeft gezet? Als hij geen last meer heeft, denk ik dat je met training aan de dubbele long en het stukje lang laag (en ook zeker complimenten dat je dat durft met een paard dat zo bokt) goed op weg bent. Daar zie ik een paard dat in ieder geval zijn bovenlijn veel beter gebruikt, alleen is het voorwaartse inderdaad nog steeds ding. Maar als hij die bovenlijn zo blijft gebruiken, zal hij uiteindelijk losser worden en dan komt dat voorwaartse van zelf mee verwacht. Ik zag ook een opmerking dat hij bij het lang laag teveel op de voorhand zou lopen, dat is misschien zo, maar in mijn ogen van ondergeschikt belang, een paard kan niet gaan dragen als hij de rest van zijn lichaam (nog) niet goed gebruikt.
Het is dat lang en laag denk ik ook goed om meer lengtebuiging te vragen, zodat hij in zijn geheel losser wordt en meer wordt uitgedaagd om toch af en toe zijn achterbeen wat verder te laten ondertreden.

Maar dan hadden we ook nog de optie dat hij nog wel ergens last heeft. En met een paard dat compenseert in zijn lichaam, is dat heel lastig te vinden. Een week op pijnstilling kan een goede eerste optie zijn, als je verbetering ziet, weet je in ieder geval dat hij ergens last heeft. Maar als je geen verbetering ziet, kan het ook nog steeds zo zijn dat hij teveel gewend is om zijn lichaam verkeerd te gebruiken en voordat je dat hebt gereset, ben je veel langer onderweg dan een week.

Kortom, het is lastige situatie. Jij kent je paard het beste en jij zal waarschijnlijk ook het beste kunnen bepalen in hoeverre hij nog ergens echt last heeft. Maar vergeet niet dat alles met elkaar samen hangt en dat gewoontes niet zo maar verdwijnen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:50

Was er niet ook nog een 3e filmpje?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:07

oji schreef:
Af en toe vraag ik mij eerlijk gezegd af of we wel naar dezelfde filmpjes zitten te kijken. Ik had de commentaren hier gelezen en dacht een paard te gaan zien dat katskreupel zou zijn.

Maar als ik de filmpjes bekijk denk ik, ja, ik zie graag dat een jong paard meer looplust heeft en enthousiaster voorwaarts gaat. Enthousiaster op de sprong aantrekt. Maar hij springt wel braaf, blijft in ritme en laat geen enkele terughoudendheid zien op de sprong, dus zoveel pijn zal hij dan niet hebben.

Verder zie ik nog steeds een paard met zeer middelmatige draf, dat nog niet in balans is, wat scheef is en stijf is. Wat daardoor takt verliest, en waar dressuurmatig nog niet echt aan gereden is om hem sterker te maken in zijn lichaam.

Ja hij houdt zijn lijf en rug vast, hij heeft taktfouten en kantelt, maar dat is in mijn ogen allemaal niet nieuw maar zijn vooral ook juist zaken die vaak vooral rij-technisch opgelost moeten worden.

Mijn advies zou dus zijn, stoppen met twijfelen, maar gewoon gaan doen wat de dierenartsen hebben aangegeven. Gewoon een maand er goed aan (laten zou mijn advies zijn) rijden, goed longeren en het dier zijn lijf gaan laten gebruiken. Als je na een maand dat er goed aan gewerkt is, nog niet losser in zijn lijf is of uberhaupt niet verbetert, dan zou ik eens met pijnstilling aan de slag gaan en dat een maand aankijken. Pas als dat ook niet werkt, zou ik hem opladen naar een kliniek en een gedegen onderzoek laten doen. Niet aan huis.

TS je bent nu steeds aan het hinken op 2 gedachten en dat werkt niet en dat gaat ook niet werken. Maak een beslissing wat je gaat doen en stick to the plan! Alleen dan ga je er nl achter komen of the plan ook werkt.

Enige onderzoek wat ik nu evt zou doen is een bloedonderzoekje. Het is eind van de winter, het moment dat er vaak tekorten zijn. Het zou zonde zijn als die tekorten er bv voor zouden zorgen dat de training niet het gewenste effect hebben en je daarna onnodig een heel medisch traject in zou gaan.

Helemaal mee eens!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:20

Katja schreef:
Ik ben zelf aan alle kanten door de mallemolen geweest en artsen konden niets vinden maar intussen kon ik bijna niet lopen. Uiteindelijk is met een kijkoperatie gevonden wat er aan de hand was en dat konden ze op rontgen, CT en MRI niet vinden. Sindsdien realiseer ik me heel goed dat lang niet alles op een foto naar boven komt.

Super lastige situatie TS. Zelf ben ik heel blij dat mijn dierenarts ook onder het zadel meekijkt als ik met een paard ergens tegenaan loop. Daar komt soms meer naar boven dan alleen aan de hand en longe bekijken.

Dat is ook zo lastig. Ik ben dus juist precies het omgekeerde. Toen ik 6 jaar geleden mijn rug brak en op de foto en mri ging, wist de orthopeed bijna niet wat hij zag. Zoveel slijtage, zo krom en ik bleek los van de breuk eigenlijk een rampzalige rug en bekken te hebben. Dus die vroeg hoe het was voordat ik mijn rug brak. Ik zei, ik heb nergens last van...hoezo???

Dus is alleen de breuk geopereerd, wervels definitief vastgezet maar waardoor het mogelijk extra belastend zou worden voor het zo slechte deel van mijn rug. Maar nergens last van. Ik doe alles, kan ondanks 3 vastgezette wervels in 1 beweging met handen plat naar de grond, ik zit sinds het thuiswerken in de meest onmogelijke houdingen op een houten keukenstoel, dat mensen met een gezonde rug zich afvragen hoe ik zo een hele dag kan werken zonder pijn in mijn rug en nek te krijgen. Ik heb nooit maar dan ook nooit pijn in mijn rug of een stijve rug, wat voor iemand van 50+ best bijzonder is. Ik rij dagelijks paard, mest stallen uit, loop met hooibalen te sjouwen en zit ook 8 uur achter een laptopje aan mijn zeer niet ergonomische keukentafel en heb nergens last van. En de orthopeed zegt ook, dat er van foto's vaak zo weinig te zeggen is wat dit betekent voor het klinische beeld. Mijn foto's zijn drama, zouden aanleiding zijn om mij direct op de operatie tafel te leggen, maar ik heb geen klinische verschijnselen en ontzie mij nergens in.

Zo zijn er heel veel paarden met KS, die daar nooit klinisch last van krijgen, en waar het dus onopgemerkt blijft omdat er simpelweg nooit een reden is om de rug van die dieren op de foto te zetten.

En dat is het risico vind ik van een paard helemaal lukraak, zonder dat je heel specifiek een pijngebied hebt kunnen lokaliseren, maar op de foto te zetten. Het zou best kunnen dat er dan op de foto iets naar voren komt, dat het dier daarom wordt afgeschreven, terwijl het nog steeds prima zou kunnen zijn dat met de juiste training zo'n dier een fijn en sportief leven lang mee kan. Maar dat je die training niet meer durft op te pakken, want je "weet" toch wat de oorzaak is.

Daarom ben ik ook als er geen verbetering optreedt dat het alleen zinvol is om echt een kreupelheids onderzoek te doen op een kliniek met systematisch lokaal uitverdoven, zodat het exacte pijngebied wordt gevonden en dat op de foto zetten. Het is gewoon ook ze verrekte lastig dat die dieren niet kunnen praten.

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 12:39

Babootje schreef:
Zonnetje97 schreef:

Even geduld nog dus.

Ik vind het wel een signaal dat je paard duidelijk meer kreupel is na het springen. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Ik vind niet dat hij meer kreupeld. Zal een filmpje van maandag hieronder zetten kan je zien dat hij toen ook al zo liep.

Het is zodra ik de teugels aanneem dat hij gaat knikken. Teugels los en hij loopt meer zuiver. Dat is wat ik voel/merk/denk.

https://youtu.be/gaH7kvq5LM4

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:46

Is zijn gebit nagekeken?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:58

Hmmm - nuttige waarneming...!
... nu de rest nog.

Over 'teugel kreupel' is gigantisch gedebatteerd.
Een goed oog op de grond en eventueel een geoefend ruiter die jouw dier rijdt (tien minuten kan soms voldoende zijn)
kunnen een schat aan informatie opleveren.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:59

Sorry ik wil echt niet degene zijn die de knuppel in het hoenderhok gooit hoor, maar ik vertel alleen maar mijn eigen ervaring:

Ik heb dus ook eerst een ander zadel aangeschaft en toen dus het probleem nog niet weg was , pas foto's laten maken van de rug. Einde van het verhaal ligt er hier nu dus een ander zadel te verstoffen omdat ik het nooit meer zal gebruiken en die dus hooguit 5x op zijn rug heeft gelegen, met mij er niet eens op ook...

Even voor het financiële plaatje. Want die rug foto's heb je voor 200 euro al terwijl je daar met een zadel niet mee wegkomt...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:12

Maar het zadel ligt sowieso niet goed, toch? Dus of er iets in de rug zit of niet, een ander zadel heeft ze in ieder geval nodig (tenzij er iets uit zou komen waaruit blijkt dat hij niet meer bereden zou kunnen worden).

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:13

neetoch schreef:
Sorry ik wil echt niet degene zijn die de knuppel in het hoenderhok gooit hoor, maar ik vertel alleen maar mijn eigen ervaring:

Ik heb dus ook eerst een ander zadel aangeschaft en toen dus het probleem nog niet weg was , pas foto's laten maken van de rug. Einde van het verhaal ligt er hier nu dus een ander zadel te verstoffen omdat ik het nooit meer zal gebruiken en die dus hooguit 5x op zijn rug heeft gelegen, met mij er niet eens op ook...

Even voor het financiële plaatje. Want die rug foto's heb je voor 200 euro al terwijl je daar met een zadel niet mee wegkomt...

Hier idem...Maar dat was een nieuw aangepast zadel. Zonnetje gaat wel voor een tweedehands, maar dan kan het nog geld kosten natuurlijk. Ik had "geluk" dat het binnen de 2 weken, dat ik het zadel op proef had, echt mis ging met mijn paard. Hij had eerder een zenuwblokkade gehad en was hersteld (dierenarts dacht door een val in de wei). Maar een paar maanden later tijdens het rijden raakte hij ineens weer geblokkeerd en viel hij samen met mij om...Op de foto gezet en kissing spines en een kapotte nekband. Hij was al vanaf veulen geen looplustig dier en ook nooit geworden. Altijd oorzaken gezocht, maar nooit gevonden. Of de kissing spines alles kan verklaren kan de dierenarts niet zeggen. Want er zijn veel paarden met ks die er nooit echt last van krijgen mits je ze met een mooie lange bolle bovenlijn rijdt.

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 13:18

Wat een fijne opmerkingen hebben ik gekregen met hele nuttige informatie! Ik ga niet overal op in, maar ben zeker dankbaar dat jullie zo meedenken en jullie eigen ervaringen delen!

Qua foto's ben ik het ook deels eens met oji. De dierenarts zei ook ik kan alles op de foto zetten en dan is er altijd wel wat te zien, de vraag is of hij daar dan ook klinisch last van heeft.

Die pijnmedicatie vind ik inderdaad een goeie als ik besluit verder te gaan onderzoeken. Ergens in mijn achterhoofd denk/hoop ik dat het vooral rijtechnisch is. Hij is jong, overbouwd zijn kont staat meer naar boven dan de schoft, is nog erg scheef en ik heb weinig ervaring met doorrijden. Tel daar een aantal negatieve ervaringen bij op en wellicht lichamelijke trauma's.

Heb de foto's van de benen van de week bekeken die zijn eind 2018 gemaakt, jammer dat de rug en hals er niet op stond. Had ik ergens wel gehoopt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:54

Zonnetje97 schreef:
Wat een fijne opmerkingen hebben ik gekregen met hele nuttige informatie! Ik ga niet overal op in, maar ben zeker dankbaar dat jullie zo meedenken en jullie eigen ervaringen delen!

Qua foto's ben ik het ook deels eens met oji. De dierenarts zei ook ik kan alles op de foto zetten en dan is er altijd wel wat te zien, de vraag is of hij daar dan ook klinisch last van heeft.

Die pijnmedicatie vind ik inderdaad een goeie als ik besluit verder te gaan onderzoeken. Ergens in mijn achterhoofd denk/hoop ik dat het vooral rijtechnisch is. Hij is jong, overbouwd zijn kont staat meer naar boven dan de schoft, is nog erg scheef en ik heb weinig ervaring met doorrijden. Tel daar een aantal negatieve ervaringen bij op en wellicht lichamelijke trauma's.

Heb de foto's van de benen van de week bekeken die zijn eind 2018 gemaakt, jammer dat de rug en hals er niet op stond. Had ik ergens wel gehoopt.

Je reageert fijn.
Vind ik ook een compliment waard.
<3

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:04

Ik heb ook echt respect voor je manier van reageren. Ik heb bij mijn vorige paard ook heel veel commentaar gehad en ook veel tips, maar er komt zoveel op je af en soms worden er ook best nare dingen gezegd maar zij bleek bijna helemaal goed op de foto dus het zegt echt niet altijd wat. Ik zou voor een bloedonderzoek gaan en verder lekker doortrainen.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:06

oji schreef:

Helemaal mee eens!