Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ravottie18 schreef:
GabberGill schreef:Klopt ben ik met je eens. Ik heb mijn gedachtegang eigenlijk hier neergezet omdat dit niet zomaar even bedacht kan worden. En hier en daar een corrigerende tik in de gedachtegang is best fijn. Ik zag een bepaald iets in de verhalen en heb dat dus daarom hier neergezet. Een ander paard had ik gehaald zonder het te plaatsen alleen hier kan je zoals je net zegt jezelf geen misser permitteren. Dus vind ik het fijn om te horen hoe if wat. Ook als het niet zo vriendelijk is. Misschien is hemelen zeker het beste voor hem. Gezien er nog een hoop info mist al blijf ik denken dat hij ergens wel op zijn plek is.
Het ergste is dat ik mijne ook weg had gebracht richting de regenboogbrug
elibeest schreef:Ik moet nu denken aan een anecdote van Annemarie van der Toorn, die wilde in Ijsland demonstraties doen. Helaas, er waren daar geen problem paarden.
Daar worden alle problem gevallen gewoon direct opgegeten. Geen discussie, geen problem.
elibeest schreef:Ik moet nu denken aan een anecdote van Annemarie van der Toorn, die wilde in Ijsland demonstraties doen. Helaas, er waren daar geen probleem paarden.
Daar worden alle probleem gevallen gewoon direct opgegeten. Geen discussie, geen probleem.
MiniMeLona schreef:Pfff, dit is dus de reden waarom ik altijd zo naar wordt van dit soort topics:
Dit is een ernstige situatie en ts vraagt om advies en dan kunnen er wel 1.000 bokkers zeggen, dat het beter is het dier te laten hemelen, gaan ze toch vaak weer voor die ene die het wel wilt "proberen".
Waren het mijn eigen paarden geweest, die ik al jaren had en dit hadden gedaan; uiteraard had ik de onderste steen boven gehaald om achter de reden of oorzaak te komen, want daar zat bij beide geen greintje valsheid in en dominant waren ze absoluut.
Maar dit paard is 18 jaar, hebben jullie verhoudingsgewijs pas net, heeft dit al vaker gedaan en je kunt er rustig van uitgaan dat het weer naar een ander adres moeten, het er allemaal niks beter op gaat maken, paard wordt alleen maar gekker in zijn kop.
Ik vind het verschrikkelijk zuur voor jullie TS, dat jullie en vooral jou dit is overkomen, maar zoals ik al eerder zei; dit doe je je ergste vijand nog niet aan. Het enige wat jij nog kunt doen is ervoor te zorgen dat dit nooit meer gebeuren kan, wat dus inslapen inhoud. Ik zou er zelfs bij willen blijven tot het eind, zodat ik zekerheid heb, dat het dier zijn rust heeft...
Want eeuwige rust is het enige wat je het arme beest eigenlijk nog kunt gunnen en geven...
Nicky1963 schreef:Vraagstelling in topic is: wat met een paard dat bijt?
Antwoord ligt aan de omstandigheden en de manier van bijten.
Dit is geen geestelijk stabiel of gezond paard en bijten doet hij niet alleen: hij valt aan en wil kapotmaken!
Vraag moet dus zijn: 'wat moet ik (lees: ts) doen met een 18-jarig paard dat gestoord is en mensen aanvalt om kapot te maken?'
Antwoord lijkt me duidelijk. Oorzaak en redenen doen er niet meer toe, vind ik in dit geval.
Ik snap ook niet goed dat er 'oplossingen' gezocht zouden moeten worden voor dit paard om hem in leven te houden. Wie wil dit nou in hemelsnaam? En met welk doel?
Nicky1963 schreef:elibeest schreef:Ik moet nu denken aan een anecdote van Annemarie van der Toorn, die wilde in Ijsland demonstraties doen. Helaas, er waren daar geen probleem paarden.
Daar worden alle probleem gevallen gewoon direct opgegeten. Geen discussie, geen probleem.
Da's ook weer een beetje cru... Er zijn ook 'probleemgevallen' waar wel oplossingen voor zijn.
*edit: heb wel eens gelezen dat ze sledehondenpups die affectie naar mensen tonen ook afmaken, want: honden moeten werken, niet knuffelen. Hoop dat het niet waar is maar een broodje aap.
Ravottie18 schreef:MiniMeLona schreef:Pfff, dit is dus de reden waarom ik altijd zo naar wordt van dit soort topics:
Dit is een ernstige situatie en ts vraagt om advies en dan kunnen er wel 1.000 bokkers zeggen, dat het beter is het dier te laten hemelen, gaan ze toch vaak weer voor die ene die het wel wilt "proberen".
Waren het mijn eigen paarden geweest, die ik al jaren had en dit hadden gedaan; uiteraard had ik de onderste steen boven gehaald om achter de reden of oorzaak te komen, want daar zat bij beide geen greintje valsheid in en dominant waren ze absoluut.
Maar dit paard is 18 jaar, hebben jullie verhoudingsgewijs pas net, heeft dit al vaker gedaan en je kunt er rustig van uitgaan dat het weer naar een ander adres moeten, het er allemaal niks beter op gaat maken, paard wordt alleen maar gekker in zijn kop.
Ik vind het verschrikkelijk zuur voor jullie TS, dat jullie en vooral jou dit is overkomen, maar zoals ik al eerder zei; dit doe je je ergste vijand nog niet aan. Het enige wat jij nog kunt doen is ervoor te zorgen dat dit nooit meer gebeuren kan, wat dus inslapen inhoud. Ik zou er zelfs bij willen blijven tot het eind, zodat ik zekerheid heb, dat het dier zijn rust heeft...
Want eeuwige rust is het enige wat je het arme beest eigenlijk nog kunt gunnen en geven...
Waaruit maak jij op dat ik voor die ene ga die mijn paard zou willen redden? Omdat ik gesproken heb met Gabbergill? Wil je gerust de berichten laten lezen hoor..
Zoals ik al eerder gezegd heb ben ik alle opties aan het overwegen, waarom? Omdat dit de moeilijkste beslissing wordt die ik in mijn leven heb moeten maken, en ja, zoiets gaat nu eenmaal niet op 1 2 3. Hoe jammer dat ook is! Maar iedereen mag gerust wezen. We gaan Ravottie zeker niet verkopen of weggeven, dat is geen optie. Naar de slacht is voor mij persoonlijk ook geen optie. Dus hij zal zijn rust krijgen.. Zeker niet de makkelijkste beslissing, maar wel de beste!
beatje schreef:Nicky1963 schreef:
Da's ook weer een beetje cru... Er zijn ook 'probleemgevallen' waar wel oplossingen voor zijn.
*edit: heb wel eens gelezen dat ze sledehondenpups die affectie naar mensen tonen ook afmaken, want: honden moeten werken, niet knuffelen. Hoop dat het niet waar is maar een broodje aap.
Kan je zeggen dat het een broodje aap verhaal is.Sledehonden dienen ook al sverwarmingdus moeten knuffelbaar zijn.Het zijn niet de beste wakers
Indestal schreef:Wat sit paard doet is een predator(roofdier) manieren en dat moet je niet willen.
Ik heb een tijd geleden een documentaire over ray hunt gezien.
Daar was ook een jonge hengst, een flessenveulen, die zomaar aanviel en doorbeet....hij gaf de opdracht het dier in te laten slapen. Dit paard was wel erger, moest nog zadelmak gemaakt worden, maar als hij zo plotseling je komt aanvallen, dan klopt er echt wel iets niet in dat hoofd...steigerend en wel...levensgevaarlijk.