Paardenliefde een natuurlijke liefde

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:13

Zo ik kom ook mijn zegje doen, fijn dat alle mensen die Nicole afkraken haar niet eens kennen en klaar staan met een oordeel. Hoe durven jullie te oordelen over zaken waar jullie niet bij zijn geweest en dus ook niet weten, hoe het paard Solo is aangeleverd!
Laten we het simpel houden: Als je een paard op een stal plaatst heb je het fatsoen om stal geld te betalen daar is geen discussie over mogelijk.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:30

Patricia45 schreef:
Zo ik kom ook mijn zegje doen, fijn dat alle mensen die Nicole afkraken haar niet eens kennen en klaar staan met een oordeel. Hoe durven jullie te oordelen over zaken waar jullie niet bij zijn geweest en dus ook niet weten, hoe het paard Solo is aangeleverd!
Laten we het simpel houden: Als je een paard op een stal plaatst heb je het fatsoen om stal geld te betalen daar is geen discussie over mogelijk.

Als je goed leest gaat de discussie hier niet over, maar over de manier waarop ze van Solo probeert af te komen.

Loody

Re: Paardenliefde een natuurlijke liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:42

@Patricia, ik denk dat jij alle berichten van TS even goed moet nalezen...

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:51

ik vind het toch raar sinds jullie dit allemaal zeggen zegt ts hellemaal niks meer dus er scheult toch wel wat

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:56

Met de filmpjes hebben we allemaal mogen zien hoe erg dit paard er aan toe was.
En helaas voor ts ziet bijna niemand een angstig paard, wel een gevoelig paard En dat klopt daar kunnen vele niet mee omgaan, inclusief ts.

Stalgeld moet betaald worden, klopt ook.
Maar gezien de meters tekst hier, waar de helft ook van verzonnen is weten wij niet de reden dat de verkoper niet betaald heeft.
Ik kan me voorstellen dat dat ook veel meer achter zit dan gewoonweg niet betalen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:13

Gaat dit over Solo? het kind van Rosa en Fauno?
Is toch niks anders dan een onzeker paard? meer niet....niet iets dat niet overwonnen kan worden.
Kwestie van tijd, geduld en verstand van paarden.
Dat dit zon ophef moet veroorzaken?
En een vreemde foto op facebook? wat zijn dat voor acties?
Ik hoop, voor Solo, dat hij snel terecht mag komen bij een eigenaar met verstand van paarden
Iemand die zelf bang en onzeker is, kan je niet een onzeker paard vertrouwen geven.

Patricia45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:56

Als je goed leest; lees je dat de "eigenaar dhr. Mario" een paard bij iemand neer zet en beloofd stalgeld te betalen, en dit gewoon niet doet.
En als je een beetje fatsoen in je lijf hebt kraak je niet iemand( Nicole) af zonder de feiten te kennen. En dit is bij vele van jullie niet het geval.
Daar komt bij dat Paardentango dus Nicole een fatsoenlijk mens is en handelt naar eer en geweten, wat inhoudt dat gewoon netjes voor het paard zorgt.
Dat jullie denken iets te zien aan een zeiltje plus gedicht, geeft alleen maar aan dat jullie zelf een slecht geweten hebben!!!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:04

Wat een onzin...
media...... noemen ze dit soort mensen.
Het feit dat ik bovengenoemde dame al langer ken (en al heel wat smerige mails van haar heb mogen ontvangen) en elke PRE mishandeld noemt...zegt mij al genoeg.
Wat ik heel ernstig vind, is dat dit paard Solo, afgestempeld wordt als gevaarlijk paard, terwijl dit duidelijk aan de filmpjes te zien is, dat dit totaal het geval niet is.
Wel onbegrepen, maar er is niets mis met die dier.
Arme Solo.
Als eigenaar van solo, zou ik hem daar snel weghalen (en evt. kosten betalen van stalling) maar ik denk, dat hetgeen wat afgesproken is, zoals beleren, niet gebeurd is, omdat bovengenoemde dame dit namelijk niet zal durven. Tja, en dan moet je wat anders verzinnen.

Maar wat een minne streek, om op deze manier een paard te misbruiken (op fb en foto gedicht) om je gelijk te halen. Dit zouden paarden onderling elkaar nooit aandoen.
Woest, ben ik....boos, om die lieve speelse Solo. (tss levensgevaarlijk, wat een onzin)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:12

Patricia45 schreef:
Als je goed leest; lees je dat de "eigenaar dhr. Mario" een paard bij iemand neer zet en beloofd stalgeld te betalen, en dit gewoon niet doet.
En als je een beetje fatsoen in je lijf hebt kraak je niet iemand( Nicole) af zonder de feiten te kennen. En dit is bij vele van jullie niet het geval.
Daar komt bij dat Paardentango dus Nicole een fatsoenlijk mens is en handelt naar eer en geweten, wat inhoudt dat gewoon netjes voor het paard zorgt.
Dat jullie denken iets te zien aan een zeiltje plus gedicht, geeft alleen maar aan dat jullie zelf een slecht geweten hebben!!!

_O-

Ik bemoei me met niets van het topic en de hele toestand, maar die zin...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:15

Patricia45 schreef:

Ze zal vast met liefde voor haar dieren zorgen...

Maar wij kennen alleen maar de feiten en verhalen die ze zelf neerzet, nogmaals lees even alle berichten die Nicole heeft neergezet...

Door haar feiten en verhalen klopt het allemaal van geen kant en spreekt ze zichzelf tegen.

Jammer dat je hiervoor een account aanmaakt om alleen hier in DIT topic te reageren..

Jij bent degene die het hier nu nog erger maakt..

En wij een slecht geweten??? Het is gewoon een misplaatste 1 april grap. en die wordt hier niet op prijs gesteld door de bokkers die Solo een goed leven toewensen!!!.. denk even na zeg!!! -:(-

Patricia45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:26

Toch wel vreemd dat iedereen het zo goed weet, maar weet ook iemand waarom de eigenaar zich niet meldt en niet betaald??
En hoe komt het toch dat iedereen ervan uit gaat dat Solo onder het zeiltje ligt?
En iets erger maken, dat is niet meer mogelijk na jullie 'laatste oordeel

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:30

Patricia45 schreef:
Toch wel vreemd dat iedereen het zo goed weet, maar weet ook iemand waarom de eigenaar zich niet meldt en niet betaald??
En hoe komt het toch dat iedereen ervan uit gaat dat Solo onder het zeiltje ligt?

we kennen maar 1 kant van het verhaal hier.
en daar is bokt een krachtig medium in gebleken
maar ik ga nooit uit van 1 kant van het verhaal....zo op bokt beschreven.
Verstandig dat een eigenaar hier niet op bokt gelijk wil halen, die doet het misschien op de juiste (persoonlijke) manier.

Je mag mij vertellen, wat het nut is van een zeiltje plaatsen over iets, en een foto op fb plaatsen???
iedereen haar condoleert ? en het achteraf helemaal niet waar is?

Ooit eerder heeft ts een hetze gestrooid , dat als niemand haar shetlander wilde kopen, ze hem wel naar de slager zou brengen...openbaar op een topic. Wat zoek diegene dan?
Laatst bijgewerkt door nombrado op 03-04-13 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:32

Hmm Patricia.. Er zijn mensen hier weten waarom de eigenaar niet betaald.. dus jij hebt blijkbaar niet goed terug gelezen.. Dus jij wil het alleen voor Nicole opnemen..

Hier willen we allemaal dat Solo goed terecht komt

"mijn oordeel" weet je niet dus scheer je mij ook over een kam...

Patricia45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:38

De afspraak is je stal hem enbetaald stalgeld, meer is er niet beloofd omdat dat ook niet kon.
Maar nog steeds de vraag: waarom komt de eigenaar er niet om?
En de shetlander was geen shetlander en zat vol met zomerexceem.
inderdaad worst er van draaien en niet lopen trutten!
En ja in woorden willen jullie van alles maar helaas niemand doet wat!!!
En oh ja, ik neem het voor Nicole op omdat ik namelijk erbij ben geweest toen het paard is gebracht en de afspraken zijn gemaakt, en ik heb er geen enkel financieel belang bij voor het geval jullie dat mochten denken.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:41

Patricia45 schreef:
De afspraak is je stal hem enbetaald stalgeld, meer is er niet beloofd omdat dat ook niet kon.
En oh ja, ik neem het voor Nicole op omdat ik namelijk erbij ben geweest toen het paard is gebracht en de afspraken zijn gemaakt, en ik heb er geen enkel financieel belang bij voor het geval jullie dat mochten denken.

:( :?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:44

Staan de afspraken op papier? Nee? dan heeft Nicole geen poot om op te staan!

Ik heb al meerdere pogingen gedaan om wat te doen.. en ik weet dat er meerdere zijn!!
Maar Nicole aanvaard geen hulp! van niemand en gunt Solo ook aan niemand!!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:51

Patricia45 schreef:

Over die eigenaar zal ik niets zeggen, ben er nl. ook niet bij geweest.
Wat ik wel degelijk misplaatst vind is een foto plaatsen van een paard onder een zeiltje... of dat nou Solo is geweest of niet.
En daar dan 'n 1 april grap mee uithalen. Als je het hele topic en ook feestboek gelezen hebt dan kun je zelf ook wel begrijpen dat de aanname van verschillende Bokkers, dat het Solo is die daar ligt, niet zo vreemd is!

Er zijn heel veel mensen die nare herinneringen hebben aan paarden onder zeiltjes, en iedereen weet dat dit betekent.
Ik vind het dus echt niet kunnen dat er zulk soort 'grapjes' uitgehaald worden.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:57

Patricia45 schreef:

Misschien ben jij degene die niet alle feiten weet in dit geval.
Ik heb TS een (volstrekt legaal en in het belang van het paard) aanbod gedaan waarbij de zorg uit haar handen is en de kosten bij haar niet langer oplopen. Dan zou alleen de openstaande schuld nog blijven en dat is een kwestie van deurwaarders en evt. een rechtzaak. TS heeft besloten geen gebruik te maken van deze optie. Het aanbod blijft staan, maar wanneer zij hier geen gebruik van wenst te maken is het aan haar zelf te zorgen dat er een oplossing komt.
Blijkbaar denk je van alles op de hoogte te zijn, maar het lijkt alleen maar zo. Ik hoop dat je dat nu beseft. En dat wetende begrijp je ook wel dat hier met scheve ogen naar dit topic gekeken wordt.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:15

-Filmpjes:
Ik heb niet het idee dat dit paard gevaarlijk is. Bij het wegrennen voor het halster af is denk dat het een kwestie is van duidelijkheid bieden. Je ziet duidelijk dat hij draait en beweegt voor het halster af is. Terwijl hij dit doet wordt het halster losgemaakt en rent hij weg. Mijn mening is dan ook dat hij beloond wordt voor zijn onrust. Ik denk dat je hem hier beter had kunnen blijven vasthouden (zonder druk op het touw) totdat hij stilstaat en dan pas loslaten zodat hij vanuit rust weg mag bij de mens, en niet vanuit onrust/onzekerheid/angst/wat dan ook.
Ook het "vanuit het niets" wegrennen. Ik denk bij het meisje wat onzekerheid te zien. Ik zie dat ze een hele kleine stap naar achter zet en haar romp draait, precies daarna rent het paard weg.
Solo is misschien best wat onzeker. Maar hij is vooral heel sensibel. Volgt elke beweging van de mens en reageert op de meest fijne lichaamstaal.

Ik ben me ervan bewust dat de beste stuurlui aan wal staan en dat filmpjes natuurlijk altijd vanuit een bepaalde hoek gefilmd zijn en het gevoel niet kunnen weergeven. Dus hierboven mijn mening gefundeerd met observaties uit het filmpje.

Vanuit hetgeen ik op bokt lees vind ik de grap van een zielig gedichtje met een paard onder een zijl zeer, zeer misplaatst. T is niet grappig, ook als het niet over Solo gaat.

Ik denk dat er niet over te twisten is dat het niet goed is van de eigenaren dat ze het stalgeld niet betalen. Dat is niet oke! Verder kan ik hier op bokt alleen afgaan op de dingen die er staan. Dus die eenzijdige mening dat gaat dan vanzelf.

Verder vind ik (hoewel ik de schrijfstijl echt mooi vind!) dat de posts van TS soms wat vaag zijn. Het zijn vaak vrij lange posts met voor mij te weinig concrete informatie. Dus ja, ook voor mij wordt het dan vanzelf een "vul de details zelf maar in-verhaaltje"

Patricia45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:26

Mondelinge afspraken zijn ook afspraken!
Natuurlijk kan ze hem niet aan je verkopen ze is immers geen eigenaar.
Dus kan ze ook geen gebruik maken van je aanbod.
Nu het stalgeld al zo is opgelopen is het wijsheid om het paard als onderpand te houden tot de eigenaar betaald.
En in tussentijd voor er goed voor hem gezorgd.

En om nogmaals terug te komen op het zeiltje; ik blijf erbij dat jullie meer denken te zien dan er is te zien.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:28

Patricia45 schreef:
Mondelinge afspraken zijn ook afspraken!
Natuurlijk kan ze hem niet aan je verkopen ze is immers geen eigenaar.
Dus kan ze ook geen gebruik maken van je aanbod.
Nu het stalgeld al zo is opgelopen is het wijsheid om het paard als onderpand te houden tot de eigenaar betaald.
En in tussentijd voor er goed voor hem gezorgd.

En om nogmaals terug te komen op het zeiltje; ik blijf erbij dat jullie meer denken te zien dan er is te zien.

Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik hem wil kopen? :') Dat was absoluut niet het aanbod. En het paard zou ook nog steeds het onderpand blijven, alleen zou haar de zorg en kosten ontvallen zodat het niet verder op zou lopen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:02

@ patricia: ik stel me toch vragen bij het ontbrekende professionalisme bij de TS: een paard in training nemen zonder schriftelijk contract, een website met giga veel taalfouten, ... Iemand met, dixit ts, zo'n hoop ervaring en kennis dat ze van geen enkele opleiding nog iets kan bijleren zou toch beter moeten weten?

Ik gebruik een standaardcontract van 15 bladzijden (een gevolg van beroepsmisvorming ;-p) dat welliswaar (een beetje) aangepast kan worden maar dat absoluut waterdicht is.
Ik geloof niet in mondelinge overeenkomsten en handelen in vertrouwen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:12

Ik lees dit topic nu pas, maar verbaas me nog dat het zo lang goed is gegaan.
Bij de eerste post staan mijn nekharen al overeind..

´arme paardje heeft geen dekentje....´ Joh, als je die drie tientjes van een oude tweedehands niet kan missen is geen paard misschien een betere oplossing.
Klinkt heel hard, maar het lijkt wel een zielig verhaal van een pennymeisje.

TS: ik denk dat jij meer zelfmelij heeft als dat je paard dat heeft. Geef jezelf alstjeblieft een schop onder je kont en maak een beslissing die goed is voor het paard.
En typ gewoon het verhaal zoals het is, niet dat melodramatische gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:39

Zeg ehhh, patricia45 of TS (klinkt als een en dezelfde persoon in mijn ogen), want er is hier werkelijk waar nu helemaal niemand die dat 1 april grafgeintje letterlijk! he, kunnen waarderen, maar jij wel? Sick kind of humor daar bij jou/jullie dan, zit het soms in het drinkwater ofzo?
en ook vind ik je tekst;
"En de shetlander was geen shetlander en zat vol met zomerexceem.
inderdaad worst er van draaien en niet lopen trutten!"
buiten alle proportie!!

Want als dit echt het algemene gevoel is daar, dan is mij in ieder geval nu wel helemaal duidelijk, dat TS echt een zielig zeikverhaal heeft opgehangen en niet van een pennymeisje hoor, want dat ben ik dan wel en proud of it by the way (ga maar engels banketstaaf hier, want dat doet TS tenslotte ook in haar filmpjes, wellic ht dat ze het dan wel gaat snappen...) maar van een dacht ze zelf uitgekookte tante...

En gekvanfleur heeft nog gelijk ook; want als je nou toch al zoveel paarden hebt staan, had het haar nog niet eens die 3 tientjes voor een 2e hands hoeven kosten, want had hij toch vast en zeker wel een van de dekens van haar hengst op kunnen krijgen of niet soms? Je kan mij niet wijsmaken dat elk paard maar 1 deken heeft bij haar, ja dat ze helemaal geen dekens heeft komt dan eerder geloofwaardiger over, maar dan moet je al helemaal niet je verhaal zo gaan beginnen he...

Patricia45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:50

We zullen maar zeggen Madame Minimelona, ja het zit in ons drinkwater dat we eerlijk zijn, ziek worden we alleen van mensen als jou die denken dat ze God op aarde zijn.
Ja loopt een beetje tegen iemand aan te zeiken (dit begrijp je misschien beter) terwijl je geen idee hebt waar je over praat, en mij ken je al helemaal niet.
En ja dieren met ongeneeselijke ziektes ook o.a HIV, extreem zomerexceem moet je afmaken.