KiWiKo schreef:Het heeft geen nut. Ze denken te weten hoe leiderschap werkt. Dat is met vechten en dat is ook hoe ze menen dat het bij mens en paard ook moet. Wel even laten weten wie de leider is. Dan hebben ze nu gelukkig te maken met een niet dominant jaarling paardje. Maar als ze datzelfde proberen bij een 3 jarige wel dominante hengst, dan komt dat door het staan in de opfok en dat soort blaat meer.
Ze hebben niet in de gaten dat het door eigen handeling lijkt op vechten. En elk ander die anders denkt heeft geen ervaring. Ik heb het vroeger zo ook geleerd. Je liet wel even weten hoe het zat. Je maakte een paard onderdanig en dat was dan respect. Tot je er een tegen kwam en die wel even vertelde dat het zo niet werkte. Dan ga je verder kijken en kom je er achter dat respect een wederzijds ding is. Gebaseerd op vertrouwen. Niet op een enkel machtspelletje, maar meer dingen samen. 1 ding daarvan is een paard in zijn waarde laten. En dat komt hier nu niet voorbij, geen enkele keer.
Maar ga zo door, meer willen jullie niet horen. Ik heb zelf het idee dat de TS de juiste mensen nog wel eens treft en dan gaat herkennen wat ik heb geschreven. Het is namelijk in schrift niet uit te leggen, maar heb je het ervaren herken je de wazige woorden van mij wel. En begrijp je ook de andere hier die hetzelfde zeggen.
Citaat:
ZE??? wie is ZE???
Dat zijn ik en TS
maar gezien het feit dat Sparta zogenaamde info heeft gekregen en daar niet op reageerd, zal sparta hier niet meer reageren.