Radeloos wb trailer laden *Probleem opgelost! pag. 27*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Radeloos wat betreft trailer laden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:00

Daarnet hebben we geoefend, maar hier eindigd het hele trailerprobleem dan ook.
Het is zo verschrikkelijk uit de hand gelopen met mijn vader.....zit hier nu compleet in tranen.
Ga er liever niet te diep op in op dit moment, sorry.
Maar ik denk niet, dat ik voorlopig nog ergens ga komen met Silence.
Op mijn vader hoef ik niet te rekenen en hij heeft me op een hele rotte manier duidelijk gemaakt, dat hier geen hulp voor gaat komen...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:13

ach meisje toch, ben je zo druk met proberen het probleem op te lossen en dan ligt je vader weer dwars? das niet leuk, kan me voorstellen dat je het even hebt gehad.
Je hoeft dit niet persé met je vader op te lossen toch, dit kun je ook zelf regelen. Als je eraan toe bent om te vertelen wat er is gebeurt PM me dan even, misschien kan ik je helpen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:15

Ik pb je wel even, is wel fijn om m´n verhaal even kwijt te kunnen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:15

ga je gang, ben voorlopig nog wel wakker Lachen

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:16

hoi hoi,

ik herken je probleem ik heb mij paard nu al 6 jaar en altijd problemem gehad met laden,
toen ik een paarden reader liet komen liet zei mij ook weten dat hij het niet eng vond maar
dat hij er gewoon absolut niet in wilde omdat hij dat niet zo nodig vind.. zelf dacht ik altijd dat die bang was,,, zij zei toen tegen mij.. zet hem gewoon voor de trailer en ga daar desnoods heel
de dag staan tot dat hij ZELF een poging waag op erin tegaan.. ik heb haar advies op gevolgd..
trailer neer gezet.. vertel tegen mijn paard dat hij maar 1 hoef erop hoefde te zetten en dat hij dan weer naar stal mocht.. ik stond daar naast mijn paard met een slap touw z'n 10 min naar een trialer te kijken.. na die 10 min een klein beeje musly gezegt tegen hem kom op 1 voet en je krijgt een hapje.. en hopla niet 1 voet maar mijn hele paard stond in de trialer en ik hoefde er niets voor tedoen... 1 hapje musly en eruit en gelijk weer proberen en ja hoor zonder aarzelen stond hij er weer in en ging er ook weer zo uit en nog voor een 3e x gedaan en ja hoor ook dat werkte.. daarna op stal gezet en zo dat een paard x oefenen zonder rijden.. ga daarna eens een stukje rijden.. je paard moet het LEUK vinden om de trailer in tegaan en er ZELF voor kiezen... ook 1 voet ik goed.. daarna mag die de trailer al niet meer in van jou gewoon nee zeggen hoe nieuwsgieriger die word hoe beter.. bij die van mij werkt het wel en zijn nog steeds aan het oefenen!!! tot nu toe gaat het hartike goed en hoop ik volgend jaar ook wedstrijden te kunnen doen!

nou misschien heb je er wat aan of misschien ook niet.. ieder paard is anders..

groetjes!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:18

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:19

Zo heb ik geregeld in de trailer gezeten, maar na 3-4 uur toch maar opgegeven.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:28

Jammer dat je zover weg woont zeg,zijn er al bokkers die hun hulp aan hebben geboden??
Zou zo fijn zijn vooral nu je vader er niet achter staat..........
En idd alleen in de trailer zitten zul je silence er wel niet mee inkrijgen,ik hoop dat je alles van die info avond kan uitwerken,het mooiste zou zijn met iemand die ervaring ermee heeft natuurlijk.
Ik hoop voor je dat het zich oplost,heel veel succes gewenst en geef de moedt niet op~ Ach gut !!!!!!!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:28

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:32

Silence schreef:
Daarnet hebben we geoefend, maar hier eindigd het hele trailerprobleem dan ook.
Het is zo verschrikkelijk uit de hand gelopen met mijn vader.....zit hier nu compleet in tranen.
Ga er liever niet te diep op in op dit moment, sorry.
Maar ik denk niet, dat ik voorlopig nog ergens ga komen met Silence.
Op mijn vader hoef ik niet te rekenen en hij heeft me op een hele rotte manier duidelijk gemaakt, dat hier geen hulp voor gaat komen...

Ach meis, wat naar nou zeg! Zat echt te hopen dat het goed zou gaan. Vaders ook soms!!!
Kun je niet alleen oefenen met Silence (of is de trailer alweer weg)
Nou ja, kan niets anders zeggen nu dan: laat het even allemaal bezinken. Ook bij je vader. Weet natuurlijk niet WAT er gebeurd is en dat hoef je wat mij betreft ook hier niet uit de doeken te doen. Maar als het een stressvolle situatie geweest is (wat ik er zo uit lees) laat dan maar gewoon effe alles los.
van mij in elk geval een hele dikke Ach gut

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:39

Bedankt voor de lieve berichtjes.
Alleen laden is op zich geen optie.
Meestal krijg ik Silence niet eens in de buurt van de trailer.
Als dat wel lukt, verstijft hij voor de klep.
Als er dan toch beweging in komt, springt hij vrijwel altijd schuin langs de klep eraf.
Dus heb daarin sowieso wel wat hulp nodig.

Ik heb wel hulp aangeboden gekregen van een bokker, maar ook die mag niet komen.
Pap wil er gewoon geen hulp bij, en dat we dit maar zo laten en dat ik me er maar bij neer moet leggen, dat we nooit meer met de trailer weg zullen kunnen.

En hij wordt dan ook zo ontzettend boos, dat vind ik zo erg.
Erover praten lukt niet, waarschijnlijk zegt ie nu toch al 3-4 dagen niks tegen me.
Laatst bijgewerkt door Silence op 03-07-08 19:42, in het totaal 2 keer bewerkt

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:41

.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:41

en dat gaan we dus niet doen! we regelen het we zonder je vader Lachen en anders ga ik wel even met je vader praten!

edit, was niet tegen jou kitty maar je was net te vlug Lachen

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:42

Tsja, misschien is effe een pauze ook wel een idee? Om het een half jaartje te laten rusten. Voor jou EN Silence EN je vader? Om het over 6 maanden weer eens met hem erover te hebben. Dat het wel jammer is, dat het je pijn doet whatever dat je nergens naar toe kan. Maar dat je eht nu dus gewoon effe laat rusten en je je er met zijn 3-en bij neerlegt. Zo te horen hebben je vader en je paard daar geen bezwaar tegen (klein knipoogje hier)... nu jij nog. Ach gut Lief bedoelt dit he!
Gewoon effe wat rust, even pauze van die hele stress...? idee?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:43

.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:43

Kitty: De stalgenoten, zijn van de harde aanpak, zoals lijnen, bezems enz. Niet ons ding dus.

Cissy: Dat bespaar ik je liever, als je dat niet erg vind. Zo´n kwade vader gun ik niemand.

Zilfstar: We hebben net een pauze van bijna 3 maanden achter de rug. Dacht dat we het nu wel weer op zouden kunnen pakken. Helaas niet dus.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:44

nee, probleem wordt er niet minder om en wat als er wat gebeurt en paard moet naar kliniek? moet zo snel mogelijk worden opgelost en die vader moet gewoon braaf even in zn mandje wachten tot het zover is.

he silence, dacht je dat ik geen vader heb gehad en dat ik van suiker ben? we gaan hem gewoon van het tegendeel bewijzen en ik hoop dat hij dan ook mans genoeg is om zn ongelijk te erkennen!
Laatst bijgewerkt door cissy op 03-07-08 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:45

.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:48

nou als hij hulp on hands al niks vind zal hij een reader wel helemaal idioot vinden en volgens mij heeft ze die er al bij gehad

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:48

Ik heb readings laten doen, alleen krijgt helaas niemand daar wat uit over de trailer.

Cissy: Mijn vader zal zijn ongelijk nooit toegeven, ookal druipt de waarheid er vanaf. Dat zal ie nooit doen.
Pap vond de reading onzin inderdaad, maar aangezien dat via de pc ging, kon ik dat toch mooi laten doen Knipoog

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:50

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:51

Silence schreef:
Zilfstar: We hebben net een pauze van bijna 3 maanden achter de rug. Dacht dat we het nu wel weer op zouden kunnen pakken. Helaas niet dus.

Hmmmm ja. dat lijkt me en flinke pauze ja.
Jeetje balen hoor.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:53

Weetje wat nog het ergste is eigenlijk...nooit komt hij bij Silence, nooit doet hij iets met Silence, maar dan over zoiets moet hij wel alles beslissen.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:53

Fijn je krijgt wel hulp dus,herken veel in je verhaal had ook allemaal mensen die het belachelijk vonden om me heen.
Vooral omdat het paard er altijd op had gewild en er nooit iets was gebeurt met de trailer.
Heb het oefenen na hulp altijd alleen gedaan,zette de trailer altijd langs een wand zodat er maar 1 manier was en ze niet vanaf 2 kanten weg kon springen,dat scheelde al later met containers en weer later had ik dat allemaal niet meer nodig.

Het gaat je vast lukken met de hulp die ze hebben aangeboden!!!!!!!!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:54

Maar dat is dus het probleem, ik mag geen hulp aannemen van mijn vader.