Vraag over gedrag van paarden met 2 kruinen op het hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: Vraag over gedrag van paarden met 2 kruinen op het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:52

de echte extreme gevallen die ik ken waren niet in een stal te houden, onder het rijden alleen maar rodeo's, en ook niet tot nauwelijks te trailer laden..

hengsten met 2 kruinen lijken juist weer enorm vriendelijk en betrouwbaar, daar heb ik een onderzoekje naar gedaan op bokt maar ken geen honderden hengsten met 2 kruinen dus dat zegt niet alles..

paarden met 2 kruinen, ben ik van overtuigd, daar kunnen mensen enorm veel van leren..
wanneer mensen door hebben hoe het werkt, dat je met duidelijkheid, eerlijkheid, respect en een zeer diepgaande band het meeste bereikt dan valt me idd op dat dit vaak de topponys en paarden in de sport zijn, net dat beetje extra hebben ze

hoewel er ook gewoon veel paarden zijn die niet compleet begrepen werden waar ernstige ongelukken mee gebeurden..
mensen in het ziekenhuis door flinke valpartijen, paarden die uit zichzelf de sloot in kukelen met berijder erop etc..
9 van de 10 x niet schrikken als je ergens langs gaat en de 10e keer compleet op hol...

mede door dit topic komt ik er meer achter 'hoe mooi' het ook kan zijn!
had al veel van die gevallen gehad in de analyses, maar de mensen met echte grote problemen met 2 kruinen paarden hadden de overhand..
(logisch dat die ook sneller een analyse aan vragen dan mensen die er al goed mee om kunnen gaan)
erg leuk om in dit topic dus de mensen te treffen die het helemaal geweldig vinden en zo weer een 2 kruinenpaard aan zouden schaffen Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:04

Ik heb er iets mee, ik zoek ze er niet op uit, maar een normaal paard heb ik niet op stal staan. Mijn merrie is een verhaal appart ook zo eenkennig als wat en nu heb ik een hengstje erbij en die was in het begin zo flegmatiek, dat ik stiekum dacht dat hij een klap van de molen gehad had, oftewel een beetje gehendicapt was. Maar ook die begint nu wat los te komen en is inmiddels zo op mij gericht dat hij mij aankijkt als iemand anders hem overpakt alsof hij vraagt, moet ik meelopen oke dan doe ik dat. Het is wel in tegenstelling tot de twee andere een erg cool paard, schrikt nergens van en gaat helemaal voor mij door het vuur. Bij vreemde merk ik wel dat hij zich direct meer afsluit. Bij hem zou ik graag nog een manier vinden zodat hij zich nog meer open leert stellen.

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:07

ik rijd zoë ook met martingaal/voortuig bij springen en buiten rijden.. ook mede doordat ze een keer wegschoot waardoor het zadel ineens zoveel ruimte tussen singel en huid kreeg, dat ik er met zadel aan de zijkant naast hing Nagelbijten / Gniffelen

ook Zoë kan zeer goed spinnen, en ze is niet eens western beleerd..

wat me ook op valt in de duinen is dat ze dan op eens heel netjes een aantal dressuur oefeningen uitvoert, zoals wijken of zelfs appuyeren terwijl ik dat nooit met haar gedaan heb Clown

laatst had ik een keer dat ze midden op een open vlakte niet meer vooruit wilde.. ze wilde alleen nog maar achteruit.. heel raar, en ineens uit het niets nam ze een sprong naar voren Verward

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:07

Het zijn gekke paarden dat is duidelijk maar o zo leuk en je leert er inderdaad veel van.

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:08

ik zou er zeker niet om teijfelen als er een paard met 2 kruinen op mijn pad zou komen..

toen we haar kochten wist ik niet eens dat het iets te beteken had Clown

iemand die op mijn oude stal rond liep wees me erop Nagelbijten / Gniffelen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:45

Ik wist wel van de betekenis maar heb er gewoon niet eerder op gelet.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:09

Hey Roos,
Ik kan je pas volgende week ofzo een mailtje sturen met de foto's over de karakteranalyse van mijn merrie ...Want mijn papa zit in Australië & die heeft het goede fototoestel mee. Hij komt volgende week vrijdag terug & dan kan ik dus duidelijke foto's maken.
Kheb hier nog een fototoestel liggen maar de foto's die ik daar mee maak zijn niet duidelijk.
Verder heb ik nog een vraagje ...
Moet ik iets in de mail schrijven over mijn merrie ...aangezien ze trauma's heeft ...of ?
Of heb je alleen foto's nodig ?
Haha!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:15

Hier heb ik nog nooit bij stil gestaan en ook nog nooit opgelet. Morgen lees ik effe groetens deels van dit topic door en ga ik mijn paarden eens bestuderen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:17

geeft niet hoor Lachen
in de mail het liefst gewoon leeftijd, geslacht, naam etc..
en de foto's
je hoeft me niks te vertellen, dan ben ik helemaal puur en niet beinvloedt..
wanneer ik wel dingen weet laat ik me ook niet beinvloeden maar dan zijn er nogal eens mensen die het doorgestoken kaart vinden..
mocht je het zelf prettiger vinden dan mag je me best wat vertellen van wat er precies is gebeurd, maar soms zie ik ook al dingen aan het paardenhoofd zelf..
waar je je zelf prettig bij voelt dus Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:11

Die van mij heb ik inderdaad enorm veel van geleerd!

Moet zeggen het was een regelrechte moordmachine. Maar toen eenmaal de onderlingen plaats duidelijk was tussen hem en mij is hij compleet veranderd. Nu als 6 jarige hengst si het dan ok echt een leiverd, wel nog met ene gebruiksaanwijzing, maar ja dat houd eht ook leuk al zeg ik het zelf

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:07

Wanneer is Jimmy geboren Lian, wordt hij dit jaar 6 of wordt hij 7?? Offtopic misschien, maar mijn Jimmy wordt 6 en als ik niet beter wist zou ik zeggen dat het stiekum een tweeling is.

Jimmy was als hengst niet te harden, vandaar dat hij nu als ruin door het leven gaat. Wandelen ging niet, als dan met 2 personen en dan liep meneer op zijn achterbenen mee, na het castreren ben ik opnieuw gaan werken aan onze verhouding en toen ging het goed. Echter gedurende al die tijd konden kinderen wel alles met hem, alleen volwassene niet.

Ik heb het gevoel dat ze duidelijkheid en grenzen nodig hebben, maar vooral veel respect.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:29

Volgens zijn paspoort word hij 6 jaar maar als 3-jarige is zijn gebit bekeken en hij word dus al 7 jaar dit jaar.

Jimmy was eerst ook neit te harden als hengst, gelukkig ehbben we dat opgelost.

En inderdaad heel veel respect, iemand die geen respect voro hem heeft hoeft dat ook zeer zeker niet terug te verwachten van hem

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:43

Dan is jou Jimmy toch een jaar ouder, Jimmy wordt nu 6.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:54

Haha was anders wel heel erg toevallig geweest, haha

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:17

Dat bedoel ik, gekke Jimmy's lijken wel heel erg.