wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:02

Er zit een bepaald patroon in zijn gedrag. Alleen komt hij er niet met een onzeker iemand.

Dat hij aanvalt is zeer zeker niet correct en al helemaal de manier hoe niet. Alleen de laatste pb heeft mij een bepaald deel van zijn aanvalsmomenten laten inzien. Ik denk dat hij zeker wel geholpen kan worden alleen moet je met deze wel opletten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:06

Ravottie18 schreef:
bigone schreef:
Ts, ik vind het heel erg wat je gebeurt is maar dit, het eventueel weer verkopen, dit had ik van jou niet verwacht. Nu je hem misschien niet kunt laten slachten komt in één keer weer verkoop in de picture? (zo lijkt het) Nu lijkt het alsof je probeert om nog wat centen te beuren en is dit zo dan valt me het ontzettend tegen gezien je eerdere berichten.

Slachten was voor mij nooit een optie! Het zou sowieso inslapen worden, dus winst van centen wil ik helemaal niet en daar gaat het ook niet om! Ik kreeg bericht dat er iemand wou komen kijken en dat heeft die ook gedaan. Kwam aan met trailer en centen lagen op tafel, maar ik kon het niet, omdat ik niet hetzelfde wou zijn als deen waar ik hem van heb gekocht, al wist die jongen wel zijn geschiedenis. Dus maak je maar geen zorgen, hij staat nog steeds bij mij op wei..

Mooi, maar hoe weet die vent dan dat er bij je een paard staat en met trailer en centen aan komt zetten. Erg goed dat je je verantwoording neemt maar het lijkt een beetje een vreemd verhaal zo, ik heb paarden genoeg en krijg echt geen mensen op de dam met trailer en geld indien ik niet zelf aan geef iets te koop te hebben. Misschien werkt het in Belgie anders. Nog even iets, iemand gad hier de optie van een muilkorf, denk daar eens over na, kunnen ze mee eten maar niet meer happen uit je lichaam nemen. Maakt het iets veiliger voor de mensen om hem heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:10

met een muilkorf zou hij misschien je arm breken, of op een andere manier ook pijnlijk verwonden lijkt me. Want vols mij komt hij vrij hard aangestormd.

Gabbergirl, ik zou het niet doen, wat als je die ene keer niet oplet? Of je dochtertje stiekem een keer het weiland in kruipt?

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 13:11

[/quote]
Mooi, maar hoe weet die vent dan dat er bij je een paard staat en met trailer en centen aan komt zetten. Erg goed dat je je verantwoording neemt maar het lijkt een beetje een vreemd verhaal zo, ik heb paarden genoeg en krijg echt geen mensen op de dam met trailer en geld indien ik niet zelf aan geef iets te koop te hebben. Misschien werkt het in Belgie anders. Nog even iets, iemand gad hier de optie van een muilkorf, denk daar eens over na, kunnen ze mee eten maar niet meer happen uit je lichaam nemen. Maakt het iets veiliger voor de mensen om hem heen.[/quote]

Omdat ik hem verteld hb dat ik er vanaf wil, liever vandaan dan morgen! Vanaf de zijlijn is het makkelijk om te oordelen, wou dat je even in mijn schoenen kon staan.. Ik ben inderdaad verschillende opties aan het overwegen, wat zeker niet wil zeggen dat ik besluiten aan het nemen ben.
Laatst bijgewerkt door Ravottie18 op 08-12-16 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:14

Ik zit werkelijkwaar te knipperen met mijn ogen dat er mensen zijn die het aanbieden het paard te willen overnemen..

En wat SVRL zegt, zo denk ik er ook over!
Haar voorbeeld kan zomaar een andere dierenarts/persoon zijn.

Ts, ik begrijp je gevoel en verwarring maar als u blief... Denk heeeeeeeeel goed na wat jullie met dit paard gaan doen..
Laat je niet verleiden door mooie praatjes en Bambi bruine ogen. Doe wat je verstand zegt. De kans dat dit nog eens gebeurd is zeer aanwezig, het is immers niet de eerste keer dat dit paard mensen verwond heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:17

Ayasha schreef:
Als die DA geen jonge mama was zou het niet erg zijn dat ze slachtoffer werd?
Ik vind dat altijd zo'n raar argument/verhaal... Alsof het voor iemand zonder kinderen niet zo erg is. Net als "stel je voor dat ie een kind pakt"... Ja want als ie een volwassene pakt valt 't wel mee...
Je laat dat dier slachten omdat hij gevaarlijk is voor iedereen, niet omdat ie een moeder of een kind zou kunnen pakken.

"Mijn dierenarts is een jonge mama" dat is wat ik schreef. Dus moest het "mijn" paard zijn, zou ik een jonge mama in gevaar brengen. Tuurlijk is het leven van ieder mens evenveel waard, neemt niet weg dat ik best wel even mag zeggen waarom ik, moest het mijn paard zijn, mijn dierenarts niet in gevaar zou brengen. Moest het een fijne man zijn, zou ik gepost hebben dat hij een lieve man is die ik niet in zo'n gevaar zou willen brengen en zo zou ik vanuit mijn referantiekader altijd met het beeld van mijn dierenarts voor ogen reageren. Snap echt niet dat je blijkbaar niet in staat bent om mijn reactie juist te plaatsen en er iets van moet maken zoals het helemaal niet bedoeld is. Muggenziften noemt men dat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:19

GabberGill schreef:
Er zit een bepaald patroon in zijn gedrag. Alleen komt hij er niet met een onzeker iemand.

Dat hij aanvalt is zeer zeker niet correct en al helemaal de manier hoe niet. Alleen de laatste pb heeft mij een bepaald deel van zijn aanvalsmomenten laten inzien. Ik denk dat hij zeker wel geholpen kan worden alleen moet je met deze wel opletten.

Eerlijk gezegd, gezien jouw reacties in het topic en de vermenselijking die je steeds doet, ben je de laatste bij wie ik dit paard zie goed komen...

SVRL: Het is gewoon iets wat ik vaker lees bij onberekenbare dieren. Dat ik jou er nu uit pik is eerder toevallig dan persoonlijk. Als een dier een volwassen iemand aan valt komt er vaak ook "stel dat het een kind was geweest" of "stel dat ie de volgende keer een kind pakt" en variaties daar op... Ik vind dat gewoon altijd zo gek. :) Niet meer of niet minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:20

Ayasha schreef:
GabberGill schreef:

Eerlijk gezegd, gezien jouw reacties in het topic en de vermenselijking die je steeds doet, ben je de laatste bij wie ik dit paard zie goed komen...

SVRL: Het is gewoon iets wat ik vaker lees bij onberekenbare dieren. Dat ik jou er nu uit pik is eerder toevallig dan persoonlijk. Als een dier een volwassen iemand aan valt komt er vaak ook "stel dat het een kind was geweest" of "stel dat ie de volgende keer een kind pakt" en variaties daar op... Ik vind dat gewoon altijd zo gek. :) Niet meer of niet minder.

Oh boy, na een nachtshift niet gaan slapen maakt me duidelijk minder opmerkzaam en kattig, snorry

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:21

Joh zo kattig was het niet. ;) No worrie's. Ik begrijp je reactie wel. Snap dat het ook zo kan over komen nu ik het terug lees maar het was dus iig niet persoonlijk op jou bedoelt. :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:27

Mijn kind gaat sowieso niet meer mee naar de paarden en ik ben er ergens niet happig op zeg ik eerlijk. De verwondingen zijn hels. Hij komt dan ook niet op een stal waar andere met hem in aanraking komen of iets dergelijks. Doe het zelf stal dus alleen ik ben dan degene die het doet. Ik ben er goed over aan het nadenken en de TS net zo goed. Het is niet zo dat hij per direct gehaald wordt.

Ik heb er meerdere gehad. Ik vermenselijk niks. Ben me zeker bewust van het paard en zijn kracht en ook zijn killerinstinct. Ik weet ook dat dit niet het verhaal van streng toespreken wordt. Ik probeer een stuk geschiedenis van hem terug te halen en heb tot nu toe een bepaald type paard in mijn hoofd. Of ik het zou doen is niet zeker.

Wel heel knap dat jij weet hoe ik met paarden omga

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:29

GabberGill schreef:
Mijn kind gaat sowieso niet meer mee naar de paarden en ik ben er ergens niet happig op zeg ik eerlijk. De verwondingen zijn hels. Hij komt dan ook niet op een stal waar andere met hem in aanraking komen of iets dergelijks. Doe het zelf stal dus alleen ik ben dan degene die het doet. Ik ben er goed over aan het nadenken en de TS net zo goed. Het is niet zo dat hij per direct gehaald wordt.

Ik heb er meerdere gehad. Ik vermenselijk niks. Ben me zeker bewust van het paard en zijn kracht en ook zijn killerinstinct. Ik weet ook dat dit niet het verhaal van streng toespreken wordt. Ik probeer een stuk geschiedenis van hem terug te halen en heb tot nu toe een bepaald type paard in mijn hoofd. Of ik het zou doen is niet zeker.

Wel heel knap dat jij weet hoe ik met paarden omga

Jij was toch diegene met die zwaar verrotte haflinger van een vriendin die je ook wou redden??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:33

Hoe je met paarden om gaat weet ik niet maar ik kan me wel baseren op je berichten op bokt en daar een conclusie uit trekken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:35

Die ik in wilde laten slapen? Klopt als een bus. Paard staat er nog steeds en heb ik mijn handen vanaf getrokken. Zoals ik al meerdere malen aangaf was hij dusdanig verrot dat hij geen rijpaard ging worden en zodra hij dat zou worden zou hij binnen een jaar ingeslapen worden omdat hij helse pijnen gaat krijgen. Dat heeft vrij weinig met mij te maken denk ik zelf.

Heeft dat iets met dit te maken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:37

Ja, dat je vrij impulsief bent in beslissingen en ook net zo snel weer veranderd van gedacht. Iets wat met dit paard dus niet goed gaat aflopen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:39

Ayasha schreef:
Hoe je met paarden om gaat weet ik niet maar ik kan me wel baseren op je berichten op bokt en daar een conclusie uit trekken.

Ik heb er echt veel goed gekregen en gereden alleen ben ik me aan het inkijken of dit een patroon heeft. Zo ja, waardoor komt het. Als ik dit zelf niet kan plaatsen dan ga ik geen risico nemen.

Impulsief ben ik helrmaaaaal niet. Ik help andere graag. Soms ten koste van mezelf.

Daarom denk ik over deze heel goed na.

Die haflinger is nooit van mij geweest rn had ik ook nooit gekocht. Bij mij had hij ook al eeuwig geslapen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:39

GabberGill schreef:
Die ik in wilde laten slapen? Klopt als een bus. Paard staat er nog steeds en heb ik mijn handen vanaf getrokken. Zoals ik al meerdere malen aangaf was hij dusdanig verrot dat hij geen rijpaard ging worden en zodra hij dat zou worden zou hij binnen een jaar ingeslapen worden omdat hij helse pijnen gaat krijgen. Dat heeft vrij weinig met mij te maken denk ik zelf.

Heeft dat iets met dit te maken?

Ayasha zegt het, persoonlijk denk ik dat jij je kunnen danig overschat en dit zeg ik ter bescherming van jezelf. Ik zou er zelfs niet aan beginnen en zit al meer dan 40 jaar tussen die vierbeners. Wil niet zeggen dat ik alles weet en goed doe, zeker niet maar in dit geval denk ik dat ik het wel juist zie. En dat dit paard in zo ernstige mate onbetrouwbaar is dat je daar totaal geen risico meer mee moet gaan nemen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:41

Hou er ook rekening mee dat we in een klein landje wonen. Weiland kan nog zo afgelegen liggen, maar kans op voorbijgangers hou je hier altijd. Zelfs als ze er officieel niet mogen komen. Zelfs als jij de enige bent die er mee aan de slag gaat, blijft er altijd risico voor onschuldige buitenstaanders. Wil je dat op je nemen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:43

Als hij tien jaar jonger was zou ik er wellicht wel nog aan beginnen. Mede omdat ik weet dat ik hem zo kan zetten dat er zelfs geen toevallige voorbijgangers bij kunnen komen en dat mijn man ook jaren met dergelijke paarden gewerkt heeft dus hier zitten we met twee stel hersenen die kunnen samenwerken.. :) Maar eerlijk is eerlijk niet bij een 18jarige. Het risico weegt simpelweg niet op tegen wat je er nog uit zou kunnen halen als het lukt.

Gabbergill: ik heb eerlijk gezegd moeite om dat te geloven. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:43

Je slaat binnen een dag om als een blad aan een boom.
Zonder het dier ook maar gezien te hebben.
Dat is tamelijk impulsief.

Wat zijn je beweegredenen?
Ben daar wel heel benieuwd naar, eerlijk gezegd :o

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:51

Dat geloof ik ook zeker en daarom zeg ik niet inladen en ophalen, maar ben ik alleen nog aan het kijken hoe en wat. En als dit al zou gebeuren dan zou er dus zwart op wit komen dat ik al zijn daden ken en dus mijn verantwoordelijkheid ervoor nee en dat hij alleen nog ingeslapen wordt.

Ik denk dat idd vele dit paard onderschatten en dus ik ook. Dat is ook waarom ik zeg dat ik een optie heb geboden en dat we kijken, maar TS wilt er ook niet heel graag vanaf of een ander in gevaar brengen dus er wordt niks impulsief gedaan.

Wil best de beweegredenen vertellen. Ik heb plek, afgelegen, geen voorbijgangers. Je hebt wel eens een bepaald patroon wat paarden aannemen en dat dus duidelijk aangeeft wanneer ze in de aanval gaan.

Wat ik bij deze meekrijg is dat het over het gemeen iets is dat zijn kudde lijkt te verstoren.

Aanvallen zijn vaak gebeurd als mensen paarden uit dezelfde wei haalde als dat hij stond. Nu weer in de wei en de ruim van de buren dus ook in de wei.

Mijn gedachtegang daarachter is dat hij gewoon een soort van killer is op het moment dat iets of iemand ZIJN ding of kudde verstoord.

Volgende vraag is dan uiteraard in welke mate kan je dit bij hem lijden en is dit wel te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:53

En het meiske in de stal?
Welke kudde beschermde die toen?
En al die jaren dat hij het niet deed?
Aan je theorie zitten een hoop haken en ogen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-12-16 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:54

Moet hij wéér verhuizen, komt ie dan wel tussen andere paarden te staan? Het beest is 18, is er niet genoeg met hem gezeuld? Dit gedrag krijg je er echt niet meer uit, zeker niet omdat het geen constant gedrag is, maar schijnbaar zo eens in de zoveel jaar ineens naar boven komt?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:55

Ayasha schreef:
En het meiske in de stal?
Welke kudde beschermde die toen?

Die heb ik gemist zeg ik je heel eerlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:56

En dat kan je je met dit paard dus niet permitteren. Want dan kom je in het ziekenhuis.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:59

Ik hoop dat de huidige eigenaresse zo verstandig is hierop niet in te gaan :n