Jong, onhandelbaar paard. Hulp gevraagd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snorretje

Re: Jong, onhandelbaar paard. Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:41

Ik ben idd ook benieuwd :j

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 16:14

Super hoor :) De band komt er en het rijden gaat super, ben haar nu verder aan het opleiden, doorrijden is al gebeurd :j Ze is erg lief en braaf nu :) Ze wordt ook meer gewerkt nu.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:10

Wat goed Heleennn! Goed dat je je verhaal op bokt hebt gezet en alles uit de kast hebt gehaald. Hoewel ik ook begrepen had als het paardje weg was gegaan. Ik hoop dat het helemaal goed komt met jullie!

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:29

Wat fijn! :j

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:50

Ik ben heel blij voor jullie. Veel succes nog met je paard.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:04

*\o/*

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 21:21

dankjewel allemaal :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 23:49

Mijn paardje is lieeeeeef *\o/*

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:06

Fijn nieuws maar misschien kun je wat uitgebreider zijn?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 17:34

Hmm... ze is gewoon lief :D Ondertussen rijden we ook fijner en op een andere manier. En dit;

Afbeelding

Wat eerst een hel was en ik als reden van verkoop had is nu veel fijner :)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:01

Nou, dat is goed om te horen! Hoe heb je dit bereikt?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 18:54

Oreo schreef:

Heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld... Heel veel boeken gelezen over paardengedrag en puur mijzelf als een paard gedragen :') Anders snapte zij het niet...

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:31

Wauw, goed nieuws TS! Erg fijn dat jullie nu weer goed samen kunnen werken :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:43

Toppie *\o/*

Desireetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:50

Merell123 schreef:
Vriendin van mij heeft een pony die ook wel eens apart deed met longeren.. Ten eerste verveelde die zich dood.. Ze doen nu gewoon in de grote bak rijden en naar buiten en nog maar heel soms vrijlopen/longeren en dan heel veel veranderingen! Je moet het leuk houden, dus stap, draf, stilstaan, om, galop. Geef haar de kans niet dit te doen! Ten tweede die pony haalde 1 keer gericht uit en heeft dat geweten.. Die doet het echt nooit meer. En der zit echt geen kwaad in die pony maar ze zocht gewoon even de grens op.. En die is nu duidelijk

Misschien vind je paard het echt wel heel saai en kun je het longeren even achterwege laten.. En als je het dan eens doet laat een natural horsemanchip instructeur komen oid.. Zou zonde zijn als je zo'n leuk (want krijg wel het idee dat je haar leuk vind!) paard weg moet doen vanwege een drempel die je even over moet..

Heel veel succes! En ik hoop dat het je gaat lukken! :D

Harde aanpak is zeker goed :j. Ik weet nog dat we een jonge welh-pony hadden( wel een beetje offtopic, sorry) en die deed heel gemeen met rijden, keihard rennen, stilstaan en dan bijna tergelijkertijd bokken. Dit deed ie tijdens tijdens de F-proefjes jeugd. Met als gevolg dat er alleen maar werd zand gehapt _O- . Wat ik toen zag, en nou komt de relatie met dit topic. Ze gingen hem direct longeren. Ik schrok ervan zo heftig als het ging maarja pony heeft het nooit meer gedaan. Wat ze dus deden was heel erg opjagen/slaan, als ie te hard ging of uit z'n plaat, meteen tot stilstaan trekken, en weer het eerste herhalen. Net zolang totdat ie het niet meer deed. Misschien een idee.

Oh lees nu net onder het typevenster, dat er al een oplossing was :o . Misschien voor een toekomstig paard handig :D

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:04

Desireetje89 schreef:
Merell123 schreef:
Vriendin van mij heeft een pony die ook wel eens apart deed met longeren.. Ten eerste verveelde die zich dood.. Ze doen nu gewoon in de grote bak rijden en naar buiten en nog maar heel soms vrijlopen/longeren en dan heel veel veranderingen! Je moet het leuk houden, dus stap, draf, stilstaan, om, galop. Geef haar de kans niet dit te doen! Ten tweede die pony haalde 1 keer gericht uit en heeft dat geweten.. Die doet het echt nooit meer. En der zit echt geen kwaad in die pony maar ze zocht gewoon even de grens op.. En die is nu duidelijk

Misschien vind je paard het echt wel heel saai en kun je het longeren even achterwege laten.. En als je het dan eens doet laat een natural horsemanchip instructeur komen oid.. Zou zonde zijn als je zo'n leuk (want krijg wel het idee dat je haar leuk vind!) paard weg moet doen vanwege een drempel die je even over moet..

Harde aanpak is zeker goed :j. Ik weet nog dat we een jonge welh-pony hadden( wel een beetje offtopic, sorry) en die deed heel gemeen met rijden, keihard rennen, stilstaan en dan bijna tergelijkertijd bokken. Dit deed ie tijdens tijdens de F-proefjes jeugd. Met als gevolg dat er alleen maar werd zand gehapt _O- . Wat ik toen zag, en nou komt de relatie met dit topic. Ze gingen hem direct longeren. Ik schrok ervan zo heftig als het ging maarja pony heeft het nooit meer gedaan. Wat ze dus deden was heel erg opjagen/slaan, als ie te hard ging of uit z'n plaat, meteen tot stilstaan trekken, en weer het eerste herhalen. Net zolang totdat ie het niet meer deed. Misschien een idee.

Oh lees nu net onder het typevenster, dat er al een oplossing was :o . Misschien voor een toekomstig paard handig :D

Pfffff... goede tip 8)7 Wie weet hoeveel last dat ponietje had van z'n lijf of tanden. Even nadenken en verder kijken dan je neus lang is ho maar.
Kortom: Zwaar oneens met jouw zogenaamde tip!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 17:12

Ik zou nou ook niet gaan slaan als het paard dit soort signalen geeft...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:15

Desireetje daar snapt zo'n pony toch niks van? Als ie voorwaarts moet prima, maar dan trek je hem toch niet weer op de rem om hem daarna weer vooruit te slaan?! Raar advies hoor. Ik ben echt niet altijd soft en kan ook een stevige saflet uitdelen waar nodig maar het moet wel logisch en te volgen zijn voor het dier.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:21

Hoe vaak longeer je haar? Echt trainen aan de longe is ontzettend zwaar en zou je niet meer dan twee a drie keer in de week moeten doen. Het is ook best saai voor een paard. Wellicht heeft zevpijn of ongemak, vooral ook omdat je zegt dat ze onder t zadel heel braaf is. Ik ben overigens geeb fan van een longe door de bitringen. Als ze met haar hoofd trekt, komen de bitringen naar elkaar toe. Het zou dan kunnen zijn dat je bit in haar gehemelte prikt. Je kunt beter zo n tussenstukje gebruiken. Succes!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 19:37

Het probleem is al maanden opgelost ;)

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:41

Desireetje89 schreef:
Merell123 schreef:

Allemachtig...lees dit advies nu pas. Sommige mensen kunnen beter geen dieren houden :n

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 17:58

Desireetje89, op je advies van 'misschien een tip voor een volgend paard'... Ik vrees dat ik inderdaad snel een volgend paard nodig zal hebben als ik dit in de praktijk breng ;) Het is niet alleen fysiek onaangenaam (pijnlijk?) maar mentaal ook totaal not done in mijn ogen.

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:40

'T paard klinkt super op zijn gebreken na.
Maar ik denk dat er zeker wel aan te werken valt. Vaak zoeken ze de grenzen ook op en moet jij die duidelijk stellen.
Daarnaast lijkt het me best nuttig om natural horsemanship te doen.
Wat wij een keer op manege hebben gehad was een paardenverluisteraar. Was leuk om te zien hoe hij omging met een pony die stalnijt had en daarnaast met het longeren flink vervelend deed. Wat hij toen heeft gedaan qua longeren is los longeren, maar daarvoor eerst zijn ruimte eisen en verhoudingen duidelijk maken. De pony liep erna fantastisch , alleen jammer dat de eigenaar het verpeste door toch weer longeerlijn te pakken en tja.. toen werd ze weer overal mee heen gesleurd en trappen en doen.

Een ervaren persoon er naar laten kijken is dus wel eigenlijk t beste.

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:42

Heleennn schreef:
Oreo schreef:

Heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld... Heel veel boeken gelezen over paardengedrag en puur mijzelf als een paard gedragen :') Anders snapte zij het niet...

Dat was dus wat ik bedoelde met verluisteraar;) Die deed ook zich als paard gedragen en ruimte opeisen. Na tijdje ging hij draf na doen met zijn benen en nam pony het over ;)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:56

Werkt heel goed hoor :)