Pinda_Dipje schreef:Mallow schreef:Giolli, als mijn paard een dag geen zin heeft loopt ze simpelweg niet met me mee. Prima, halster eraf en tot morgen. Neehor die heeft nog nooit zoiets tegen me gebruikt. Als zij geen zin heeft wie ben ik dan om haar te verplichten?
Dat vertik ik dus wel, want ik bepaald als leider (Alpha merrie) wanneer we ons verplaatsen. Een keer geen zin hebben is prima, al lopen ze slechts 5 passen wél achter me aan. Of gehoorzamen ze eenmaal een vrijheidsdressuurcommando, of wijken ze slechts 1 maal voor druk op mijn aanwijzing. Maar nimmer zal ik mij omdraaien zodat uberhaupt wat gedaan te hebben.
En dat is precies wat ik dus bedoel te zeggen met mijn post..
. Neehor die heeft nog nooit zoiets tegen me gebruikt. Als zij geen zin heeft wie ben ik dan om haar te verplichten?
) wanneer we ons verplaatsen. Een keer geen zin hebben is prima, al lopen ze slechts 5 passen wél achter me aan. Of gehoorzamen ze eenmaal een vrijheidsdressuurcommando, of wijken ze slechts 1 maal voor druk op mijn aanwijzing. Maar nimmer zal ik mij omdraaien zodat uberhaupt wat gedaan te hebben.
etc etc.

, bij zijn 9 jarige broer heeft ie al bot gevangen
. Nu probeert hij mij, alfa merrie/mama, van mijn plek te stoten. De stoten krijgt hij
. Hij weet dat hij sterker/sneller/op achterpootjes hoger is dan mij, ik weet dat ik met mijn 1.70/74 kilo/schoenmaatje 37/dressuurzweepje totaal geen partij ben voor hem als hij echt kwaad wil. Toch ga ik een robbertje knokken met hem niet uit de weg
. Ben ook niet onder de indruk als hij weer eens op zijn achterpoten voor mij staat. Dat weet ie, maar toch proberen. En nee, steigeren is een no-go, maar hij doet het toch net als bijten
. Inmiddels doet ie het niet meer met gestrekte voorbenen, want dan trekt die vervelende 2 bener het touw onder je been langs, als je neer komt trekt die nog ff harder zodat je met je neus tegen je been geparkeerd staat en legt er dan ook nog even fijn snel een knoop in zodat je geen kant op kan. Ja, ik ben wel gemeen.
Als hij steigert/bijt krijgt hij echt een paar opdoffers op/tegen zijn neus waar mening een U tegen zegt. 

)