Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:53

Ik zie er ook geen punt in om het dier even drinkwater te onthouden. ALs hij dorst krijgt kun je hem immers drinken geven, mits hij bij je komt.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 15:59

Ik ben nu net weer terug ben er 2 uur geweest, en ga er nu weer heen.
Ik heb gedaan wat hierboven staat, staan waar hij staat en als hij ergens anders gaat staan daarheen lopen, het heeft een hele tijd gewerkt, hij kwam iedere keer naar me toe om te kijken op een gegeven moment, ik heb hem niet beloond met snoepjes puur met een aai en mijn stem, daarna negeerde ik hem, toen ik op een gegeven moment het hater erbij had kwam hij dus weer helemaal niet meer en verschuilde zich tussen de rest van de paarden, Boaz kwam er deze keer niet telkens tussen, ik ga nu weer terug.

Ik heb nog niet alle reacties kunnen lezen in de tussentijd, sorry daar ga ik vanavond mee verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:01

Nou Jessica, dat klinkt al als een goed begin. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Clasine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:01

Succes! Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:10

_Jessica schreef:
Ik ben nu net weer terug ben er 2 uur geweest, en ga er nu weer heen.
Ik heb gedaan wat hierboven staat, staan waar hij staat en als hij ergens anders gaat staan daarheen lopen, het heeft een hele tijd gewerkt, hij kwam iedere keer naar me toe om te kijken op een gegeven moment, ik heb hem niet beloond met snoepjes puur met een aai en mijn stem, daarna negeerde ik hem, toen ik op een gegeven moment het hater erbij had kwam hij dus weer helemaal niet meer en verschuilde zich tussen de rest van de paarden, Boaz kwam er deze keer niet telkens tussen, ik ga nu weer terug.

Ik heb nog niet alle reacties kunnen lezen in de tussentijd, sorry daar ga ik vanavond mee verder.

Je hebt te vroeg beloond Knipoog Bij je komen doet hij sowieso al, deze keer wil je toch echt meer! Niet meer belonen omdat je hem kunt aanraken dus, hij zal toch echt wat meer zijn best moeten doen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:10

Maar met het touw gewoon heb je dus niet geprobeerd?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:16

suleilitha schreef:
Nou Jessica, dat klinkt al als een goed begin. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

En zo is het vogeltje ineens een stuk positiever gebekt Haha! Glad to see!

Succes ts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:47

Even off-topic, heb je niks anders te doen dan continu mijn posts in de gaten te houden, Ninx?

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:48

Ninx schreef:
suleilitha schreef:
Dus mensen mogen niet zeggen wat ze denken van de manier waarop dit beest met mensen aan de haal is gegaan????

Ff dimmen, ga jij je paarden eens even lekker buiten zetten Haha! Knipoog Hier krijg je een hoge bloeddruk van!
Trouwens, jij claimt deze pony binnen een maand wedstrijdklaar te hebben? (lijkt me erg ongezond)
Misschien wil iedereen daar in dit topic geld op zetten? Gaan we eens een wedje maken Haha! All talk and no action gets us nowhere!
Als je weet hoe het moet, noem je prijs, en ga helpen! Haha! Haha! Haha! En wedstrijdklaar lijkt me dan niet nodig, maar er een handelbare pony van maken lijkt me eerst voldoende. Knipoog
Beetje shiny happy people blijven met dit mooie weer jongens!

wedstrijdklaar kan iedereen dit paard hebben, is tenslotte als zadelmak, ik denk dat het uit de wei halen een groter probleem is. Ik heb het vermoeden dat mevrouw erg hoog van de toren blaast dat ze zo goed is met paarden maar dat is een vermoeden.als ze echt zo goed is als ze zegt was ze voor een kleine vergoeding wel even langs gegaan wat is nou anderhalf uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:52

Nou Debiel, ik ga niet voor een kleine vergoeding anderhalf uur heen en anderhalf uur terug rijden.
Verder geeft de ts aan hoe ze vandaag is begonnen met de benadering van haar paard en het is altijd nog de beste manier dat ze het zelf oplossen, omdat de pony ook met hen te maken heeft.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:56

suleilitha schreef:
Nou Debiel, ik ga niet voor een kleine vergoeding anderhalf uur heen en anderhalf uur terug rijden.
Verder geeft de ts aan hoe ze vandaag is begonnen met de benadering van haar paard en het is altijd nog de beste manier dat ze het zelf oplossen, omdat de pony ook met hen te maken heeft.

Tuuuuuuuuurlijk............ Clown

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:57

suleilitha schreef:

Waarom loop je ze dan zo af te zeiken de hele tijd, als je het allemaal zo goed weet kun je het ook wel even voordoen, kunnen ze het daarna zelf doen en kun jij kijken ze het wel goed doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:58

Zoals Jessica het nu beschrijft doet ze het toch goed.

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:01

suleilitha schreef:
Zoals Jessica het nu beschrijft doet ze het toch goed.

Dat zou ik ook nu snel zeggen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:02

Ik zou hem niet beloond hebben voor wat hij nu deed, hij deed immers niks meer dan gisteren en dat is nog niet genoeg. Hij moet zich laten pakken, vanaf dan kan er weer beloond worden. Met de stem mss nog aangeven dat hij in de goede richting komt, maar het echte uitbundige zeker bewaren tot hij echt zich laat vangen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:03

Uhm, zullen we het gezellig houden? Knipoog Het heeft geen zin om nu elkaar te "pakken" op uitspraken en dergelijke. Daar help je de ts niet mee. Je kan toch niemand dwingen om de ts te gaan helpen, dus verspil er geen energie aan.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:12

Sjonge jonge gaat weer goed hier Slapen ga naar buiten en geniet van het weer meiden Knipoog

Verder ben ik het eens met het feit dat je te vroeg beloond hebt, belonen doe je pas als je een halster om hebt en iets bereikt hebt wat je nog niet eerder bereikt hebt, je stelt je nu namelijk weer als mindere op door hem eten te geven, in het wild staat de zwakkere tenslotte ook zijn eten af aan de hogere in rang, dus wacht alstjeblieft met het geven van lekkers tot je hem hebt waar je hem hebben wil, je hebt hem tenslotte al geaaid en geknuffeld, daar hoeft hij echt niet voor beloond te worden met eten, geef hem een klopje op de hals en wrijf lekker over zijn hoofd,

Hebben jullie het overigens als is met een touwhalster geprobeerd ? als hij dan weg wil rennen werkt die toch net wat scherper in Knipoog (ps niet zo'n hele dunne, maar een wat zachte dikkere)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:17

melaniepk schreef:
Verder ben ik het eens met het feit dat je te vroeg beloond hebt, belonen doe je pas als je een halster om hebt en iets bereikt hebt wat je nog niet eerder bereikt hebt, je stelt je nu namelijk weer als mindere op door hem eten te geven

Ze heeft hem geen eten gegeven:
_Jessica schreef:
Ik heb gedaan wat hierboven staat, staan waar hij staat en als hij ergens anders gaat staan daarheen lopen, het heeft een hele tijd gewerkt, hij kwam iedere keer naar me toe om te kijken op een gegeven moment, ik heb hem niet beloond met snoepjes puur met een aai en mijn stem, daarna negeerde ik hem, toen ik op een gegeven moment het hater erbij had kwam hij dus weer helemaal niet meer en verschuilde zich tussen de rest van de paarden,

Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:18

Ik vind persoonlijk dat je een paard helemaal niet hoort te belonen met eten (wat ts dus ook niet gedaan heeft) en Fjorden al helemaal niet. Knipoog
Maar goed, ieder zijn manier, hoor.

TS, ben blij dat er schot in de zaak zit. Werk je met een touwhalster of niet? Want idd rennen ze dan minder snel weg, tenzij je echt los laat, omdat je zelf schrikt e.d. Ik zou daar eerder voor kiezen dan kettingen en al dat gedoe.....

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:18

Ow niet goed gelezen Koe

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:22

suleilitha schreef:
Even off-topic, heb je niks anders te doen dan continu mijn posts in de gaten te houden, Ninx?

Ik vind het erg jammer dat je ts vreselijk afbekt en aangeeft het zelf allemaal in luttele minuten te kunnen klaren, maar wanneer dat concreet wordt haak je snel af...
Misschien zul je hierdoor iets langer nadenken voordat je iemand in de hoek zet en zegt dat ze beter kunnen gaan 'dammen'. Ik vond dat niet netjes van je, en had stiekem al op een schoorvoetend excuus gehoopt.

Enfin, zoals anderen al aangeven is positieve ondersteuning een stuk vruchtbaarder. So let's get back on track!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:36

Nadya: belonen met eten kan best en ras doet er niet toe, maar je moet wel even weten waarmee je bezig bent.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:39

Ninx en Suleilitha, ik denk dat het beter is voor iedereen als jullie nu gewoon niet op mekaar reageren Knipoog Niemand hoeft de sfeer te verpesten door te katten of door te katten op iemand die aan het katten is Knipoog Haha!

Belonen met eten kan imo wel, maar ook met belonen moet je consequent zijn. Wat poes zegt dus.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:40

Tieneke schreef:
Ninx en Suleilitha, ik denk dat het beter is voor iedereen als jullie nu gewoon niet op mekaar reageren Knipoog Niemand hoeft de sfeer te verpesten door te katten of door te katten op iemand die aan het katten is Knipoog Haha!

Belonen met eten kan imo wel, maar ook met belonen moet je consequent zijn. Wat poes zegt dus.

Moet ik nu dus Suleilitha belonen met eten? Knipoog

(sorry, probeer even wat luchtigs te zeggen.... wat mij betreft is alles gezegd hoor)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:50

ach ik snap sulelitha wel Haha! Haha! In principe heb je dit soort dingen vrij makkelijk opgelost Lachen

Als ik de zaak niet had gehad, had ik echt wel een dagje uitgetrokken om TS te helpen (met alleen je reistijd ben je er niet he Lachen )

Maar ik heb nu net amper aan tijd voor mijn kind en mijn huishouden, dus dat gaat m van mijn kant niet worden......