Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Pensionnetje schreef:Idd...die met gelijke munt terug betaald en zo nodig net ff harder.
Een ouder relaxed dominant paard, die zich niet door Bertje laat opjutten maar Béng vanuit het niets even een flinke correctie uitvoert. Ook zijn nieuwe eigenaar dient uit dit hout gesneden te zijn.
Een rustig zelfverzekerd persoon die eerder kan lachen dan huilen om Bertje zn streken......

Diablo schreef:Anneliesdj, jij doet het voorkomen alsof Bert van eigenaar naar eigenaar is gegaan door zijn gedrag, maar dit is niet waar.
Bij zijn eerste eigenaar moest hij weg, omdat het stel ging scheiden het en het huis (met grond) verkocht werd. Er was toen voor Bert en zijn vriendin geen plaats meer.
Ik heb hem toen opgevangen, met de intentie een ander baasje voor hem te zoeken en dat is toen Barmat geworden. Hij was al nooit een lieverdje (een typsiche Shet, zoals veel mensen zouden zeggen), maar dit gedrag, zoals hij het nu uit, heeft hij niet eerder vertoond. Wel streken, zoals angstige mensen wegjagen en bijten, maar dit aanvallen, ronduit agressief gedrag, had hij eerder niet en was dus ook niet de reden dat hij nu tot twee keer toe (en dus niet maar van hand tot hand) een ander tehuis heeft gekregen.

Anke schreef:typisch shet....nou ik kan je wel zeggen dat een shet niet zo'n gedrag hoort te vertonen.
Jammer genoeg zijn ze niet allemaal op goed karakter gefokt en goed opgevoed (vooral in de beginjaren)
Denk dat Bert iemand nodig heeft die echt met hem werkt, dus vrijwel elke dag met hem aan de slag gaat, die hem uitdaging biedt. Misschien vind je wel iemand die er de tijd in wil stoppen en hem heropvoedt. Wel slim om even op papier zijn gedrag te vermelden en een handtekening erop.
Barmat schreef:Maar kleine etterzak is niet meer van toepassing op Bert hoorHij is zoooo lief geworden
Zolang ik maar lekker met hem bezig blijf en consequent blijf, gaat het prima. Als ik een paar dagen geen of minder tijd voor hem heb, merk je dat ook gelijk aan zijn gedrag
runningkawa schreef:Heb jij niet enkele berichten terug gelezen?