anders zo grof met je paardje omgaat.
Onze pony ging ook niet de trailer in bleef ook voor de klep (of enkele meters ervoor) stokstijf staan.
Ik stond ook met een handje muesli in mijn hand maar werd meteen afgestraft door instructrice haha.
Ik mocht haar niks geven zolang ze niet deed wat de bedoeling was.
Ze mocht alleen maar naar de trailer kijken en nergens anders naar, en klapje met de achterkant
van de bezemsteel op haar kont (niet slaan enkel een tikje) ook als ze achteruit wilde weer een tikje geven.
Als ze een stapje vooruit deed, zeggen dat ze braaf was en proberen haar zelf weer een stapje te laten doen anders
weer een tikje.
Toen ze erin stond wat lekkers gegeven, weer uitgeladen en weer opnieuw laden, dat ging al sneller.
Weer eruit en weer erin. Nu is ze zover dat ze er zonder problemen inloopt, heel soms wil ze nog weleens stoppen
en dan loop ik naar de zadelkamer van de trailer (om zogenaamd de stok te pakken) en dan loop ik terug en voordat ik
wat kan doen loopt ze er al in haha heb dan niks in mijn handen maar zij heeft het idee van wel.
Benadruk wel even met klem dat ze niet de trailer in gemept wordt maar enkelt een tikje, je moet ook geen zweep gebruiken
maar een bezemsteel is perfect.
Hoop dat je trailerleed gauw voorbij is, want het is inderdaad niet leuk om 3 uur bezig te zijn om je paard te laden
Succes ermee!!