Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

) maar ik denk niet egt badacht! Lara_Silver schreef:Citaat:Mijn andere paard(hengst, staat in kudde) heeft mij een keer gebeten toen ik hem kwam controleren(wondjes etc) en toen heb ik zijn oor gepakt en zo hard gebeten als ik kon, ook nooit meer gedaan.
Lijkt me wel moeilijk, een paard in zn oor bijten.![]()
Is dat niet een probleem met de hoogte enzo?
vraag me af of al die schoppen en tikken langdurig effect hebben..................
Ania schreef:als ze naar mij schoppen schop ik terug. simpel
.
), die vent kwam dus achter me aan dat ik mijn paard mishandelde en dat hij er werk van ging maken. Mijn paard had gewoon zo iets van heeej wat doe je nu, hij krimpte echt niet in elkaar van de pijn ofzo. Vermoeiend, van die mensen die geen verstand hebben van paarden maar zich er wel mee bemoeien.
DarkShines schreef:Pas voor het eerst mijn paard geschopt, hij ging echt veelste ver en ik was erg moe dus kon het niet van hem hebben op dat moment. Tsjah misschien niet erg handig maar hij heeft ook weleens een slechte dag waarop hij stomme dingen doet naar mij toe. Ik had wel meteen zijn aandacht. Een meneer had gezien dat ik mijn paard een schop gaf (het was trouwens meer aan stomp met mijn voet, niet zoals je tegen een voetbal trapt ofzo), die vent kwam dus achter me aan dat ik mijn paard mishandelde en dat hij er werk van ging maken. Mijn paard had gewoon zo iets van heeej wat doe je nu, hij krimpte echt niet in elkaar van de pijn ofzo. Vermoeiend, van die mensen die geen verstand hebben van paarden maar zich er wel mee bemoeien.

_Charlotte_ schreef:ik lees hier heel vaak : ik verkoop mijn pony een schop als hij mij schopt!
nou mijn vraag: schopt joun pony je
dan moet je hem wel zo ver hebben gekregen dat hij jou een trap wil geven!
sanne83 schreef:Welshcobfan schreef:Ik heb mijn paard het trappen en bijten juist afgeleerd door structureel als hij dat deed: nee en een schop (of kneep) terug te geven. Heeft perfect geholpen. Nu is alleen: 'nee' zeggen voldoende.
maar hij blijft het dus proberen om te bijten en te trappen
marleen_usar schreef:Als je geen geduld hebt dan is schoppen of meppen het makkelijkst, want het is dan gelijk klaar zeg maar.Met geduld kom je vaak best ver, al zal dat bij sommige paarden wat langer duren.
dus voor mij heeft die methode van discipline geen zin (je moet niet half ergens aan beginnen). Belangrijkste is consequentie in opvoeden! 
_Charlotte_ schreef:ik lees hier heel vaak : ik verkoop mijn pony een schop als hij mij schopt!
nou mijn vraag: schopt joun pony je
dan moet je hem wel zo ver hebben gekregen dat hij jou een trap wil geven!