ze is onlangst gekomen voor mijn paarden en ze zag daarna bont en blauw...
paardjes van mij moeten dus gecorrigeert worden
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

tessyke schreef:mijn hoefsmid corrigeert waar nodig is en dat keur ik goed

, ik kan daar echt niet tegen). Sam begon dan meteen te draaien, zijn evenwicht snel te verliezen en zijn benen terug te trekken. Nou, echt niet, dat die man mocht rammen (wat 'ie wel wilde) van mij. Jammer dat zo'n persoon niet begrijpt dat hij zelf de oorzaak is. Iets wat ik zo vaak bij diverse hoefsmeden heb gezien. Ik ben er zelf dus ook ALTIJD bij, omdat ik teveel nare dingen heb gezien bij het bekappen en beslaan en dat gaat mijn paard echt niet gebeuren.

runningkawa schreef:Bij die onmacht staan veel paarden toch wel stil
paarden onderling die tikken, is dat ook onmacht?
En als pauze nemen niet werkt?
Dan heb je zo alle smeden in de regio gehad
naar jezelf kijken, niet naar de smid
Nadya schreef:tessyke schreef:mijn hoefsmid corrigeert waar nodig is en dat keur ik goed
Misschien moet je je paarden eens wat manieren aanleren dan?![]()
Ik snap dit soort verhalen nooit zo goed, maar o wee als ik zeg dat mijn NBer niet mag slaan (doet 'ie gelukkig ook niet, is niet zijn manier). Dan vallen er altijd bepaalde bokkers over je heen.![]()
Ik heb mijn paard gewoon geleerd voetjes te geven, wat geduld te hebben, stil te staan enzovoort. Daar is nooit een klap bij gevallen en geloof me, hij vond het niet makkelijk, hoor, als jonkie (evenwicht, geduld, stil staan, vertrouwen hebben in degene die zijn benen doet). Kwestie van heel veel oefenen en geduldig blijven. En gelukkig had mijn NBer dat geduld ook in het begin en nu gaat het heel gemakkelijk.

Nadya schreef:Tessyke, juist met jonge paarden moet je heel veel geduld hebben bij het bekappen

tessyke schreef:mijn hoefsmid corrigeert waar nodig is en dat keur ik goed
tessyke schreef:ik heb nergens in mijn posts laten uitschijnen dat we ongeduldig zijn
Jannepauli schreef:SLAAN IS ALTIJD ONMACHT !
Als eigenaar behoor je ervoor te zorgen dat je paard bekappen of beslaan goed kan ondergaan.Is je paard desondanks onrustig dan ligt dat aan de aanpak: even pauze nemen, tot rust laten komen, en als dat niet werkt een andere hoefsmid zoeken.
cow_girl schreef:Absoluut NEE....![]()
![]()
![]()
Die van mij heeft 1x uitgehaald toen ze met der neus op zijn rug ging snuffelen... hij gaf der een harde mep op der neus... en hij kon toen meteen van mij vertrekken!![]()
![]()
![]()
Keb meteen een andere genomen, deze neemt de tijd, praat met der en ze mag snuffelen zo veel als ze wilt!
![]()