wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 11:49

goof schreef:
Er zijn heel veel knappe paarden die leuk kunnen lopen. Is dat dan DE reden om hem uiteindelijk wel te verkopen.
Hij is niet enkel 'onvoorspelbaar'. Het dier is oprecht gevaarlijk.

Dat bedoelde ik niet, wil maar zeggen dat als dat idd een handelaar zou zijn die hem koopt, dat die hem zo weer verkocht krijgt en wie weet waar hij dan terecht komt en wat hij kan aanrichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:52

Ravottie18 schreef:
Lalidan schreef:
Nee hoor, hij kan best geslacht worden. Hij mag alleen niet voor menselijke consumptie gebruikt worden.

TS, weet je zeker dat je verkopen aan durft? Wat als die jongen minder zorgvuldig blijkt te zijn dan hij nu zegt en je hoort volgend jaar dat het paard een kind in de nek gegrepen heeft, kan jij jezelf dan nog in de spiegel aankijken? Ik zou dat niet kunnen namelijk.

En hou er rekening mee dat als je iets met de vorige eigenaar wil, je nog niet kan verkopen.

Ik begrijp volledig wat je bedoelt! En dat is nu ook mijn grote dilemma.. Er zijn vast wel mensen met goede bedoelingen die ook nog eens bekwaam zijn en weten waar ze aan beginnen. Anderzijds, wat als dit een handelaar is die zijn kans schoon ziet. Uiteindelijk is het een knap paard en loopt die goed onder het zadel. Het enige nadeel is zijn onvoorspelbaar karakter en staat dat er helaas niet van buiten op geschreven.
Wat is juist om te doen? Zoveel vragen maar jammer genoeg geen antwoorden :(

Ja dat is dus het risico wat ik niet zou durven nemen. Want bij mij rijst meteen de vraag, waarom wil deze man het met hem proberen? Wat valt er voor hem uit te halen? Vind hij het alleen maar leuk? Zoekt hij een Eigen paard? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je een paard met dit verleden voor jezelf over koopt namelijk, vooral als je de waarheid weet...
Dus ik zou me afvragen of deze man het paard stiekem toch niet wil verhandelen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:53

Ravottie, woon je in Belgie?
Gezien je stad... Ik heb daar jaren in de buurt gewoond, de meeste handelaren ken ik daar wel, als je wil mag je me PB'en.. :)
En de ruiters in jouw omgeving die zo'n paard aan kunnen zijn ook niet dik gezaaid en staan allemaal wel bekent ...

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 11:56

Joolien schreef:
Ja dat is dus het risico wat ik niet zou durven nemen. Want bij mij rijst meteen de vraag, waarom wil deze man het met hem proberen? Wat valt er voor hem uit te halen? Vind hij het alleen maar leuk? Zoekt hij een Eigen paard? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je een paard met dit verleden voor jezelf over koopt namelijk, vooral als je de waarheid weet...
Dus ik zou me afvragen of deze man het paard stiekem toch niet wil verhandelen...

Dat bedoel ik dus..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:59

Probeer jezelf voor te stellen hoe het zou zijn dat Ravottie nu op de trailer wordt gezet en meegaat met iemand die je niet goed kent en niet 100% weet wat zijn bedoelingen zijn.
Probeer serieus dit even te voelen, ogen dicht en er even voor gaan zitten. Klinkt zweverig, I know. Maar je gevoel vertelt je een hoop, dat wordt nu wat verstopt daar alle gedoe wat nu speelt.

MarjanB

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:01

En dan nog, iemand kan het paard willen opknappen. Maar wat als ie het in de eerste 3 maanden niet doet en iemand denkt van nou dat beest is gewoon braaf, hup weg ermee en een half jaar later pakt ie weer iemand die nietsvermoedend door z'n gebied loopt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:06

Ts, ik vind het heel erg wat je gebeurt is maar dit, het eventueel weer verkopen, dit had ik van jou niet verwacht. Nu je hem misschien niet kunt laten slachten komt in één keer weer verkoop in de picture? (zo lijkt het) Nu lijkt het alsof je probeert om nog wat centen te beuren en is dit zo dan valt me het ontzettend tegen gezien je eerdere berichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:08

bigone schreef:
Ts, ik vind het heel erg wat je gebeurt is maar dit, het eventueel weer verkopen, dit had ik van jou niet verwacht. Nu je hem misschien niet kunt laten slachten komt in één keer weer verkoop in de picture? (zo lijkt het) Nu lijkt het alsof je probeert om nog wat centen te beuren en is dit zo dan valt me het ontzettend tegen gezien je eerdere berichten.

Nja ik snap wel dat je alle opties wil overwegen, maar ook dat je een beetje overdonderd kunt worden. Ik snap dat een paard naar de slager brengen niet een stap is die je zomaar maakt.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 12:12

bigone schreef:

Slachten was voor mij nooit een optie! Het zou sowieso inslapen worden, dus winst van centen wil ik helemaal niet en daar gaat het ook niet om! Ik kreeg bericht dat er iemand wou komen kijken en dat heeft die ook gedaan. Kwam aan met trailer en centen lagen op tafel, maar ik kon het niet, omdat ik niet hetzelfde wou zijn als deen waar ik hem van heb gekocht, al wist die jongen wel zijn geschiedenis. Dus maak je maar geen zorgen, hij staat nog steeds bij mij op wei..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:13

Ravottie18 schreef:
goof schreef:
Er zijn heel veel knappe paarden die leuk kunnen lopen. Is dat dan DE reden om hem uiteindelijk wel te verkopen.

Dat bedoelde ik niet, wil maar zeggen dat als dat idd een handelaar zou zijn die hem koopt, dat die hem zo weer verkocht krijgt en wie weet waar hij dan terecht komt en wat hij kan aanrichten.

Precies dit. En mensen die met zo'n paard aan de slag willen, hebben meestal al heel wat watertjes doorzwommen op paardengebied om het zo maar even te noemen, en daar zitten er een hoop tussen '' die het dier wel eens even een lesje zullen leren '' ...
Ik bedoel maar dat de kans dat het paard echt mishandeld wordt, relatief groot is in dit geval.
Eerlijk, moest die hier staan en hij hapte zo'n jaap uit mijn arm, hij mocht per direct gaan hemelen.
Denk dat dit op zijn leeftijd ( wie wil er trouwens nog zijn tijd steken in een paard van 18 jaar om opnieuw op te voeden vraag ik mij dan af ) en met dat karakter nog altijd de beste en eerlijkste oplossing is. Zowel voor 't paard als voor jouw gemoedsrust.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 08-12-16 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:14

bigone schreef:

Niet zo gauw oordelen, daar heeft niemand wat aan! Ze geeft aan dat dat ze het allemaal even niet meer weet. Het zal je ook maar overkomen....soms hebben dingen even tijd nodig om overwegingen af te wegen. De situatie even laten bezinken zodat je zeker weet dat je de juiste beslissing neemt.
Of dat je ergens naar toe moet leven.

Sterkte TS, vind het echt super naar voor je dat dit jouw is overkomen! De mensen die dit paard aan jouw hebben verkocht, zijn echt walgelijke lui _-:(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:20

Je mag mij trouwens ook pb sturen moest je vragen hebben over handelaars/ruiters. Ik loop al heel wat jaartjes mee in de paardensector en ken wel wat volk dus :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:25

Handelaren hebben ook hun trucjes, hè?
Net zoals ze adverteren onder andermans naam, sturen ze ook rustig een heel ander persoon naar je toe, al dan niet voorzien van kind en lief verhaal ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:26

Stuur Pandora ook een PB TS maar ik zou neigen naar "nee" bij deze naam. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-12-16 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:26

Ik zou niet verkopen, om verschillende factoren;

- de ongewoon heftige aanval (iemand in zijn vlees grijpen en steigerend optillen en scheuren: ik zou niet het risico willen nemen dat dit bij een ander zou gebeuren en dat hij dan iemands nek zou grijpen, ook als iemand zegt bereid te zijn dat risico te nemen en het paard altijd hij zich te houden. Iemand kan alijd verkopen, of een keer niet opletten, en dat is hier letterlijk levensgevaarlijk.
- de onvoorspelbaarheid (hij staat rustig te eten, laat geen agressie zien)
- zijn leeftijd (een paard van 18 zal niet meer gauw veranderden en kan geen jaren meer mee, en een ouder paard in de handel is niet paardvriendelijk)
- De kans dat hij een rustige oude dag tegemoet gaat is nihil. Of iemand wil hem "fiksen", wat een boel stress en ook gevaar op gaat leveren, of hij staat de rest van zijn leven alleen in een soort TBS achtige constructie waarin mensen en paarden nooit met hem zijn zonder barriere ertussen kunnen zijn. Een andere optie is erger, dat mensen het niet weten en er weer plots een aanval komt zoals bij jou.

Een leven dat veilig is voor omstanders, stressvrij voor hem en voor mensen die rond hem werken, en paardwaardig met een kudde loslopend in de weide lijkt me voor dit paard nauwelijks meer mogelijk. Zeker als je het risico op herverkoop erin meeneemt.

Mijn keuze zou dus de slacht zijn. Snel, pijnloos, relatief veilig en geen onzekerheid meer over zijn toekomst. Na het schieten hoeft het vlees niet voor consumptie gebruikt te worden dus maakt de aantekening "niet voor consumptie" niet uit.
Laatst bijgewerkt door Ygritte op 08-12-16 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:31

Ravottie18 schreef:
goof schreef:

Dat bedoel ik dus ;)
Als je hem verkoopt (enkel omdat hij knap is en leuk kan lopen) weet je niet waar hij terecht komt, wat ermee gebeurt en wat hij zelf ooit nog aanricht.
Verkopen zou voor mij nooit een optie zijn in zo'n verhaal.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:35

Alsjeblieft , verkoop ravottie niet door ..
Geef hem zijn rust en laat hem gaan ..

Geloof nooit dat deze man eerlijk en oprecht is qua " aan de slag gaan met ravottie ", de meesten hebben dollartekens en weten dat je " er vanaf wil"
Bied jou minder dan de slachtprijs en verhandeld hem direct door ( slachter of de handel in)
Daarom wil hij natuurlijk ook het papier hebben om te kunnen slachten ..

Hou vast aan je standpunt en verkoop hem aub niet door , maar geef hem zijn rust en laat hem inslapen ...

Ravottie is van alles af en jij heb de zekerheid dat hij niet meer in verkeerde handen komt en niemand meer kwaad kan doen..

Hoe komt die man eigenlijk aan de optie om te komen kijken naar ravottie .. zit hij hier mee te lezen of is het bekent dat hij " te koop staat '?

Ik wens je alle sterkte en vooral wijsheid!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:39

En verkopen met een contract waarin duidelijk vermeld staat dat het paard onder geen enkele voorwaarden door verkocht mag worden?

Dus bij de nieuwe eigenaar moet blijven of ingeslapen wordt mocht het niet gaan of is dat juridisch niet mogelijk?

Ik heb daar geen verstand van namelijk!

Als dit niet mogelijk is of je hebt er geen vertrouwen in dan is zelf het diertje in laten slapen de meest veilige optie of terug doen naar de verkopers...dan zoeken zij het maar verder uit.
Begrijp uit je eerdere berichten dat je hiermee bezig bent.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:42

cissie schreef:
En verkopen met een contract waarin duidelijk vermeld staat dat het paard onder geen enkele voorwaarden door verkocht mag worden?

Dus bij de nieuwe eigenaar moet blijven of ingeslapen wordt mocht het niet gaan of is dat juridisch niet mogelijk?

Ik heb daar geen verstand van namelijk!

Als dit niet mogelijk is of je hebt er geen vertrouwen in dan is zelf het diertje in laten slapen de meest veilige optie of terug doen naar de verkopers...dan zoeken zij het maar verder uit.
Begrijp uit je eerdere berichten dat je hiermee bezig bent.

Sterkte!

Tja dat kun je wel doen, maar als hij dat uiteindelijk wel doet, heb je er weer rompslomp aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:47

Ik lees hier al een hele poos in stilte mee, maar nu wil ik toch even reageren.

In mijn wildste dromen had ik me niet eens kunnen voorstellen dat ik ooit zou roepen: doe dat paard naar de slacht. Ik ben nl iemand die anti slacht is, het type "mijn paard is mijn vriend" en ik kan heel wat van mijn paarden hebben. De mijn mogen al eens een poging tot domineren wagen, er mag leven in zitten, maar aan zo'n poging zitten gevolgen (en nee, die gevolgen zijn geen meppen). Ondertussen weten ze alle 3 waar de grens ligt en "nee, dat mag niet" is al voldoende voor hen om te dimmen. Als mijn mannen echter iets willen proberen, dan zie je dat aan hun lichaamstaal en heb je tijd genoeg om hen op hun plaatst te zetten.

Jou paard geeft geen enkel signaal, het ontploft gewoon uit het niets. Voor mij is inslapen de mooiste oplossing, normaal toch. Alleen zou ik bij dit paard geen risico's durven nemen. Als ik denk aan mijn dierenarts, een mama met 2 kleine kindjes, die jou paard de nodige prikken moet geven in het euthanasie proces, dan ben ik er niet gerust op. Je mag er niet aan denken dat de pijn van een prik, of het effect van het eerste roesje, zo'n paard laat ontploffen, waar dan de dierenarts (in mijn geval een jonge mama dus) het slachtoffer van zou worden. Echt, dit is het eerste paard waarvan ik ooit gedacht heb: doe die naar de slacht (en dan maar hopen dat hij ook daar niet ontploft).

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:53

Ik heb net aangeboden hem over te nemen. Wel zwart op wit dat ik weet hoe en wat en als ik het niet in hem zie dar hij gaat hemelen. Ik wil een gesprek van te voren om te kijken of er een patroon in zijn aanvallen zit. Ik heb een rustige plek voor hem zonder veel prikkels en sta vrij stevig in mijn schoenen. Ik bn geen horsewhisperer en dat weet ik. Ben ik gek? Misschien een beetje, maar ik heb mogelijkheden.

Ook mag hij tot de rechtszaak zeker in haar bezit blijven en wil ik hem best hier in de buurt hebben om te kijken of het echt niet te doen is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:55

Als die DA geen jonge mama was zou het niet erg zijn dat ze slachtoffer werd?
Ik vind dat altijd zo'n raar argument/verhaal... Alsof het voor iemand zonder kinderen niet zo erg is. Net als "stel je voor dat ie een kind pakt"... Ja want als ie een volwassene pakt valt 't wel mee...
Je laat dat dier slachten omdat hij gevaarlijk is voor iedereen, niet omdat ie een moeder of een kind zou kunnen pakken.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 12:55

N4N4 schreef:
Alsjeblieft , verkoop ravottie niet door ..
Geef hem zijn rust en laat hem gaan ..

Geloof nooit dat deze man eerlijk en oprecht is qua " aan de slag gaan met ravottie ", de meesten hebben dollartekens en weten dat je " er vanaf wil"
Bied jou minder dan de slachtprijs en verhandeld hem direct door ( slachter of de handel in)
Daarom wil hij natuurlijk ook het papier hebben om te kunnen slachten ..

Hou vast aan je standpunt en verkoop hem aub niet door , maar geef hem zijn rust en laat hem inslapen ...

Ravottie is van alles af en jij heb de zekerheid dat hij niet meer in verkeerde handen komt en niemand meer kwaad kan doen..

Hoe komt die man eigenlijk aan de optie om te komen kijken naar ravottie .. zit hij hier mee te lezen of is het bekent dat hij " te koop staat '?

Ik wens je alle sterkte en vooral wijsheid!

Nee hij staat zeker niet te koop!! Via via heeft hij gehoord wat er gebeurd is en dat ik hem wel weg wil, zei me dat hij tonnen ervaring had met dit soort paarden dus heb hem laten komen maar ben er al achter dat dat helemaal geen goed idee was..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:58

GabberGill schreef:
Ik denk dat ik 10 x liever wen zeer dominant paard heb staan dan een onberekenbaar paard.

Van je geloof gevallen GabberGill? :?

TS: :(:) Ik vrees dat Pandora ook niet enthousiast was?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:00

Ja zeker. Heb privé contact met ravottie18 en zie bepaalde dingen in het paard.