Muzefee schreef:Nens77 schreef:Dat was dus mij verder sleuren over het terrein omdat hij zijn macho gedrag aan een ander paard wat in de bak los stond wilde vertonen, waarbij hij zijn voorbenen veel meer kon beschadigen tegen de balken van de buitenbak dan die ene gerichte schop op zijn borst van mij....
Nee dank je, en er is me uit jouw reactie nog steeds niet duidelijk hoe JIJ een dergelijk dominant paard met hengstengedrag aan zou pakken om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren.
Ik liep overigens niet voor niets al met een zweepje, meneer had nogal een reputatie
Als het paard andere dingen interessanter vind dan jou heeft hij dus geen aandacht voor jou, wat ga jij daar aan doen?
De verdere situatie kan ik verder niks over zeggen en dus ook niet exact bepalen wat ik zou doen. Ik ben er niet bij, ik zie het paard en zijn omgeving niet, ik kan helaas niet vanachter een computer zeggen wat ik precies zou doen. Als ik vooraf weet dat het dier 'een reputatie' heeft ga ik nog even nadenken of ik met hem aan de wandel ga, als ik bij het lopen alleen al een zweep nodig ben in dit geval laat ik het wel aan een ander over.
Hij was manegepony en gewend ongestraft zijn zin door te drammen.
Je moet met hem lopen om van zijn stal bij de buitenbak te komen om los te gooien.
Bovendien wilden we hem leasen om te gaan kopen, dan moet je toch op alle fronten ontdekken wat voor vlees je in de kuip hebt, hij heeft ook grondig gekeken of we de moeite waard waren om naar te luisteren

Voor anderen had hij ook weinig respect, ik kon hem toen moeilijk houden, toen wilde een andere pensionklant (man) hem van me overpakken en die liep langs hem op en terwijl hij erlangs liep probeerde hij hem met het achterbeen te trappen.
Het was echt een etterbakkie.
Ik heb maar twee of drie keer echt een aanvaring gehad met hem, daarna was het klaar, het is echt niet zo dat hij van mij steeds schoppen krijgt ofzo hoor...