Paardenliefde een natuurlijke liefde

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 17:24

pleiada schreef:
Er waren toch meerdere mensen die contact met jou opgenomen hadden om solo evt te kopen??Nu snap ik het niet helemaal meer..

We snappen er allebei net zoveel van, nee ik hoor of zie niemand, hoor niemand. Ik heb inmiddels wel twee mensen naar dit topic doorverwezen maar ik begrijp uit een eerdere post dat er contact is geweest met Mist, die een deken had geschonken maar die ik toen wel op moest halen, en wat ik gedaan heb. Begreep ook dat er een belachelijke prijs is genoemd, ja en ik kan niet onderhandelen over een prijs dat kan alleen de eigenaar.
Ik weet niets meer dan wat ik schrijf.

Het gedrag van Solo is zeker vergelijkbaar met dat van een Arabier, absoluut. En een aantal filmpjes van de laatste dagen hebben ook laten zien dat het allemaal wel kan. Maar het kost tijd, geduld en kennis van de taal van de dieren. Dat noem ik 'de taal van het gevoel', de taal van de waarheid. Zo simpel, maar voor velen zo moeilijk. Solo merkt alles op, alles.

Verder heb ik wel dankzij dit topic zijn CV kunnen maken, want ook al begin je opnieuw, hij laat snel merken waar zijn twijfel zit en inmiddels begrijp wel waar het vandaan komt. Het is op te lossen, zeker weten. Hij wil wel, en hij laat ook zien dat het kan.

Ik hoop zo dat er snel duidelijkheid komt, voor het paard, voor ons en voor iedereen hier.
Hoe graag zou ik dit willen afsluiten, het kost me soms moeite om hem vriendelijk en open te blijven benaderen.
Mijn persoonlijke idee (hoop) is om hem als we hem mogen overnemen en de papieren hier of op het bureau van de advocaat zijn, ik hem kan overdragen. Maar zoals het nu gaat, dat kan niet.

De tijd zit er echt een keer op.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 18:26

Paardentango schreef:
Afgezien van die rare vijandige reacties, en dat gezeur over of ik hem wil laten inslapen en zelfs opeten...

Die vijandige reacties heb je over jezelf afgeroepen toen je op FB verkondigde dat je hem zou laten inslapen of slachten. En dat is ook de reden dat ik je vorige week gebeld heb, want, zoals ik je ook vertelde, zie ik geen psychisch gestoord paard of een paard met grote problemen. Op zo'n moment kan ik het niet laten me er mee te bemoeien. Ik wilde van je weten of je dit inderdaad van plan was (zijn leven te beeindigen) want ALS (heel belangrijk woord hier dat "als" ) je dat van plan was dan wilde ik hem wel overnmen. Kan er namelijk nooit goed tegen als een onbegrepen paard op die manier aan zijn einde komt. Na een keer of 4-5 vragen of je dit inderdaad van plan was kwam het er eindelijk uit; je wilde alleen maar een reactie oproepen van bepaalde personen, het was gewoon een loos dreigement blijkbaar.

Rare manier om aandacht te krijgen/vragen, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.

En ja, TS heeft inderdaad een deken voor Solo bij mij opgehaald, ergens in December, maar blijkbaar had ik die bij haar langs moeten brengen of zo :? Anyway, ik wens je veel sucess, en ik wens vooral een goed nieuw baasje voor Solo.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:02

Ik hoop ook voor Solo dat er snel duidelijkheid komt en dat hij maar goed terecht mag komen..Ik snap er niets meer van maar kan me ook voorstellen dat het voor jou ook allemaal erg onduidelijk is waardoor je misschien vaag overkomt..Solo is uber gevoelig en razend snel en dat maakt in combi met zijn traumatische verleden natuurlijk dat hij niet geschikt is voor iedereen..Dat zie ik ook wel echt terug in dit filmpje..Ik heb al in een eerder filmpje gezien dat je hem stil zet op het moment dat hij rennerig wordt en dat werkte heel mooi bij hem..Blijf hem hoe moeilijk het nu ook voor je is toch positief benaderen..Hij voelt zich goed bij jullie en ziet er goed uit..

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:56

Ik zit met verbazing naar de filmpjes te kijken. Alles in slowmotion en dramatisch verteld, maar er is niets te zien van wat er verteld wordt.
Ik zie dit dagelijks op de gemiddelde pensionstal een stuk erger := (daarmee niet gezegd dat dit veilig en plezierig gedrag is :n )

Ja, het paard is gevoelig, ja het paard is op momenten gespannen/angstig, ja, het paard kent een aantal dingen nog niet (zoals wachten met rennen tot het halster af is). Ik zie ook liever een meer ontspannen paard, maar dit kan vrij makkelijk opgelost worden.

TS, als ik je een tip mag geven, ik denk dat je (nog) niet klaar bent om met probleempaarden te werken. Als je dit bereikt hebt in 7 maanden, dan moet je je eens hard achter de oren krabben wat je eigenijk aan het doen bent. Je hebt het paard aan je laten wennen en wat kleine dingetjes geleerd, allemaal prima en niets mis mee, als het je eigen paard zou zijn.
Als trainer zou ik toch iets meer vaardigheden verwachten zodat je een paard actief kan leren dat hij zich kan ontspannen bij mensen.
Zoals je je op je filmpje constant afvraagt waarom het paard toch zo reageert op dit meisje; als je dat niet weet, dan zou ik geen paarden aannemen om te trainen. Ik heb het idee dat het gedrag van Solo je een beetje angstig maakt, zoals je erover praat en zoals je ook met hem bezig bent. Alles heel twijfelend en elke keer teleurgesteld als hij even wegrent.

Ik vind het een heel vervelend idee dat de eigenaar hier nu een slaatje uit lijkt te willen slaan. Ik heb er ook een naar gevoel bij dat ermee gedreigd wordt om het paard in te laten slapen.
Ik hoop dat er niemand is die zo gek is om zoveel medelijden met dit paard te krijgen en een flinke klap geld voor dit paard neer te leggen, het voelt allemaal een beetje als emotionele chantage eigenlijk -O-

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:18

Wat een dramaverhaal, sorry TS.

Ik zie niets traumatisch hier. Gewoon een beetje een afwachtend en soms gespannen paard, wat logisch is omdat hij efkes niet veel heeft gezien. Zijn problemen zijn gemakkelijk op te lossen door een ervaren persoon, echt een probleempaard is hij in mijn ogen niet.

Je schrijfstijl is erg mooi voor in een boek, maar erg vervelend om op bokt te lezen en geeft de indruk dat je wat meer met je benen op de grond moet staan. Wat erg belangrijk is bij elk soort paard, jong, oud, met verleden of zonder... Een paard heeft een leider nodig, duidelijk en zonder poespas. Aan een twijfelaar zullen ze echt niet snel hun vertrouwen schenken, omdat ze niet weten wat ze aan je hebben. Continu lees ik twijfel in je berichten, zou je dan niet hulp erbij zoeken van iemand die echt zeker weet waar hij mee bezig is? Hulp vragen is geen schande en zal alleen je eigen kunnen vergroten.

Ik sluit me helemaal aan bij het bovenstaande, ik zou begeleiding zoeken van iemand die veel kent van jonge paarden want dit zijn typische jonge paarden probleempjes.

Loody

Re: Paardenliefde een natuurlijke liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:25

Nou sorry hoor paardentango!! Schaam je diep zeg.. ik ben je zeker een mail verstuurd over het overnemen van solo.
En toevallig weet ik dat meerdere dat gedaan hebben!! Maar jij reageert nergens op!!

Jij bent degene die alleen maar banketstaaf en niets doet!!!! Wat een belachelijke opmerking van jou zeg!!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:38

Paardentango schreef:
Waarom ik doe wat ik doe? Omdat ik zo van paarden hou, en ik niks beters te doen heb dan me zo rond de 75 uur per week bezig houden met paarden.

Ik zou zeggen: ga wat anders doen, halveer de tijd die je bij de paarden doorbrengt, die worden daar echt niks minder van. Een wake up call in de buitenwereld helpt misschien om weer met beide benen op de grond te komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:42

Loody schreef:
Nou sorry hoor paardentango!! Schaam je diep zeg.. ik ben je zeker een mail verstuurd over het overnemen van solo.
En toevallig weet ik dat meerdere dat gedaan hebben!! Maar jij reageert nergens op!!

Jij bent degene die alleen maar banketstaaf en niets doet!!!! Wat een belachelijke opmerking van jou zeg!!

maar een paard kan toch alleen maar verkocht worden als de eigenaar daarmee instemd?
En dat was het probleem juist toch?
Bergijp me niet verkeerd...ik vind het verder ook een hele wazige toestand ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:59

Dat begrijp je niet verkeerd maar als er geroepen wordt dat niemand gereageerd heeft dat vind ik te ver gaan.
Er hebben zeker mensen gereageerd! Waaronder ik. En dan verschuilen achter een opmerking van..heb ik niet ontvangen. .
Beetje vreemd. Aangezien 2 vriendinnen van mij ook gemaild hebben. Ook via fb...

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:26

geerke schreef:
Loody schreef:

maar een paard kan toch alleen maar verkocht worden als de eigenaar daarmee instemd?
En dat was het probleem juist toch?
Bergijp me niet verkeerd...ik vind het verder ook een hele wazige toestand ;)

De eigenaar heeft gezegd dat het paard verkocht moest worden. TS heeft dat niet gedaan. TS denkt dat paard dan bij de slager komt o.i.d.
Verder snap ik er ook niets meer van. Er zijn verschillende mensen die hulp aangeboden hebben. Ondertussen loopt het topic alweer ruim drie maanden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:31

sanne83 schreef:
Ik zit met verbazing naar de filmpjes te kijken. Alles in slowmotion en dramatisch verteld, maar er is niets te zien van wat er verteld wordt.
Ik zie dit dagelijks op de gemiddelde pensionstal een stuk erger := (daarmee niet gezegd dat dit veilig en plezierig gedrag is :n )

Ja, het paard is gevoelig, ja het paard is op momenten gespannen/angstig, ja, het paard kent een aantal dingen nog niet (zoals wachten met rennen tot het halster af is). Ik zie ook liever een meer ontspannen paard, maar dit kan vrij makkelijk opgelost worden.

TS, als ik je een tip mag geven, ik denk dat je (nog) niet klaar bent om met probleempaarden te werken. Als je dit bereikt hebt in 7 maanden, dan moet je je eens hard achter de oren krabben wat je eigenijk aan het doen bent. Je hebt het paard aan je laten wennen en wat kleine dingetjes geleerd, allemaal prima en niets mis mee, als het je eigen paard zou zijn.
Als trainer zou ik toch iets meer vaardigheden verwachten zodat je een paard actief kan leren dat hij zich kan ontspannen bij mensen.
Zoals je je op je filmpje constant afvraagt waarom het paard toch zo reageert op dit meisje; als je dat niet weet, dan zou ik geen paarden aannemen om te trainen. Ik heb het idee dat het gedrag van Solo je een beetje angstig maakt, zoals je erover praat en zoals je ook met hem bezig bent. Alles heel twijfelend en elke keer teleurgesteld als hij even wegrent.

Ik vind het een heel vervelend idee dat de eigenaar hier nu een slaatje uit lijkt te willen slaan. Ik heb er ook een naar gevoel bij dat ermee gedreigd wordt om het paard in te laten slapen.
Ik hoop dat er niemand is die zo gek is om zoveel medelijden met dit paard te krijgen en een flinke klap geld voor dit paard neer te leggen, het voelt allemaal een beetje als emotionele chantage eigenlijk -O-

Ik ben zoooo blij dat je het snapt. Je zegt het precies zoals het is! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alleen al die opmerking die TS maakt over leiderschap: "Bij een gevoelig paard als deze is leiderschap totaal niet van belang, paard is allang overtuigd van de 'sterke mens'. Hij is in het verleden al zo vaak opgejaagd, en ook dat is littekengedrag wat hij vaak laat zien". zegt al direct dat ze geen verstand heeft van wat ze aan het doen is. Juist een gevoelig en onzeker paard heeft baat bij leiderschap. Leiderschap is niet "de sterke mens" en opgejaagd worden, zoals je (TS) hier suggereert. Zoek een andere hobby, TS! Dit ligt je duidelijk niet!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:41

Loody schreef:
Dat begrijp je niet verkeerd maar als er geroepen wordt dat niemand gereageerd heeft dat vind ik te ver gaan.
Er hebben zeker mensen gereageerd! Waaronder ik. En dan verschuilen achter een opmerking van..heb ik niet ontvangen. .
Beetje vreemd. Aangezien 2 vriendinnen van mij ook gemaild hebben. Ook via fb...

Ook ik weet dat er mensen hebben gereageerd.
Ts kan die mensen doorgeven aan de vriendin van de eigenaar. Die gene die heeft gezegd dat hij er 750 euro voor wil hebben.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:42

Zal ik even de knuppel in het hoenderhok gooien? Ik ga zo kijken bij Gert van den Hof, die geeft een demo in Balkbrug. Hij werkt wat sneller. (Nee, ik heb mijn gevoelige arabier niet naar hem gebracht, maar hij heeft er wel een onder het zadel gehad bij de KNHS demonstratie in Ermelo)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:09

Ik heb alle filmpjes bekeken maar zag indd wel verandering.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:02

En wie is de zg.vriendin en wie is de eigenaar ???
Fijn dat je nog eerlijke mensen hebt achter de schermen die je even vertellen hoe de vork in de steel zit !
Verzin een drama-story en een fictieve eigenaar die zg.dwars doet ,zoek de emotie-mensen op...
wacht tot het bod komt wat voor ogen is en ...bingo !

Pro-deo ???...bull oliebol...geef nu eens een eerlijk antwoord ts...hoeveel stalgeld moet ik nu bij jouw betalen ?
Wat krijg ik daarvoor...of eigenlijk het paard ?
Verkapte loon noem ik zoiets !

Wie is de eigenaar en wat vraag je voor Solo....wel erbij vertellen dat de rest er ook nog bij komt hoor ...
Jij wilt Solo helemaal niet wegdoen... alléén voor een bepaalde prijs !
Handel in paarden....prima...maar via deze weg....schandalig !!!
Welke advocaat behandeld deze zaak...zou graag wat informatie inwinnen i.v.m verkoop van...zal zeer zeker niet via jouw en jouw vriendin... ehhh de vriendin van de eigenaar gaan !!!

Ps fijn om jezelf te versterken via dit meisje ...zij moet in 1x klaren waar jij al een half jaar mee bezig bent ??!!
Solo heeft stabiliteit nodig ...géén pennies met worteltje en aaitjes !!
Iemand die hij blindelings gaat vertrouwen, want volgsaam is hij duidelijk in alles maar hij heeft zijn grenzen bepaald vanuit zijn ervaringen met blinde,onervaren beterweters en zijn instinct en alertheid versterkt om niet weer in die situaties te komen !

Bedankt bokt ....dat vele ogen open mogen/zullen gaan !

Ps wil je de kapotte deken even op een filmpje laten zien ?
750 euro voor Solo is inmiddels 1500 +.....!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:33

kunnen geintresseerden niet rechtstreeks contact zoeken met de eigenaar?
Of zijn er dan mensen bang dat ze het geldschip mislopen? :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:01

TS heeft het paard niet te koop staan, dat kán ze niet want ze is niet de eigenaar van het paard. De eigenaar is toch degene die de prijs van het paard verzint, niet Paardentango? als de eigenaar graag een hoog geldbedrag ziet voor Solo zodat hij/zij daarmee ook meteen zijn schulden af kan betalen aan Paardentango... dat kan je PT toch zeker niet kwalijk nemen?

Of heb ik ergens in het verhaal iets verkeerd begrepen, kan natuurlijk ook. Zo ver ik weet is PT nu niet de eigenaar, toch?

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:23

Zegt ze...maar ze zegt zoveel (wat niet klopt !)

Ik krijg géén antwoorden ,ook niet via pb....
Informatieve informatie voor haar boek en wat ze kan gebruiken voor...is welkom ...verder walst ze gewoon over alles heen wat niet in haar voordeel werkt....komt er weer een zielige beeldvorming...!

Nogmaals het kan mij niet schelen WAT je voor een paard neerteld of wat je er voor vraagt...maar niet op deze manier !

Ts..het zou fijn zijn als je dit topic niet ge/misbruikt voor je eigen promotie , welke advocaat kan ik en anderen benaderen ?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:23

Ik ben echt benieuwd hoe de vork in de steel zit..Het zou toch ongelofelijk ongelofelijk zijn als het verhaal waar broadway mee komt klopt -O-

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:36

Paardentango kan het paard niet verkopen
en als de eigenaar hem zou verkopen, zal Paardentango hem waarschijnlijk niet meegeven, voordat de stalling is betaald.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:38

Helaas klopt het verhaal van Broadway en wordt er heel wat meer gevraagd voor Solo dan €750,-

Natuurlijk mag iedereen vragen voor zijn paard wat hij wilt.
Maar ik ben het met Broadway eens dat het lijkt alsof heel dit topic is bedoelt om onder deze omstandigheden nog zoveel mogelijk te verdienen aan dit paard.
En natuurlijk om aandacht voor persoon Pt te genereren.
In plaats van dat er echt een oplossing wordt gezocht voor het dier. Waar het eigenlijk om leek te gaan...

Iedereen mag vragen wat hij wil, maar zet het paard dan gewoon te koop voor het bedrag wat je ervoor wilt hebben.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:43

Jeetje bizarre manier van doen zeg :( Ik kan haast niet geloven dat iemand op deze manier te werk gaat -O-

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:49

pleiada schreef:
Jeetje bizarre manier van doen zeg :( Ik kan haast niet geloven dat iemand op deze manier te werk gaat -O-

-O- ik ook niet

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:05

Uiteraard kan PT het paard niet zelf verkopen, maar ze kan toch tenminste diegenen die hebben aangeboden het paard te kopen met de eigenaar in contact brengen?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:04

dit staat op fb...

Bericht van de advocaat (Mr. M. Jansen Hippisch advocaat)
Je kunt het paard aan hem meegeven, maar niet dan nadat je schriftelijk (of per e-mail) opdracht van XXX als eigenaar hebt om het paard af te geven omdat hij het heeft verkocht.