Honden mogen alleen maar los in losloopgebieden en die zijn omheind, dacht ik. Dus ik zie het probleem niet

.
Tenzij het in jullie gemeente anders geregeld is. Oh wacht, je woont in België? Dan weet ik niet hoe het geregeld is, maar in Nederland mogen honden niet loslopen tenzij speciale losloopgebieden.
losloopgebieden kunnen wél groot zijn, én daar zit vaak wél wild.
ik zou niet uren achter mijn hond willen lopen zoeken (die dan mss al een konijn gedood heeft oid, of mensen schrik aangejaagd heeft) omdat die achter een konijn zit, en niet meer reageerde op mijn geroep, terwijl het patroon wel kon doorbroken worden door een prikkeling van de teletac.
diegene die beweerd dat de teletac niet werkt omdat die nog twee maal per jaar gebruikt moet worden, wil jij dan beweren dat je je paard NOOIT meer een tikje met de zweep moet geven ?
Want al je vorige tikken hebben dan in dat geval niet gewerkt, want je moet het wel eens herhalen ...
Er wordt hier met zever gegooid, een teletac is géén mishandeling, het geeft een lichte schok die bedoeld is om het dier out of his agressive state of mind te halen, zoals cesar zou zeggen

het is niet bedoeld om een dier mee te pijnigen of te mishandelen.
als mens heb je nog altijd het bakje zelf vast ...
en diegene die zegt dat als je een hond niet op een vriendelijke manier kan trainen, die zou eens een goede jachthond in handen moeten krijgen.soms heb je dergelijke hulpmiddelen nodig, simpelweg om de klik te maken ...
als je geen dergelijke hond gehad hebt, als je geen ervaring hebt met een teletac, als je geen ervaring hebt met een teletac die gebruikt wordt bij een paard, blijf dan gewoon weg uit dit topic. Dan heb je nl niks zinnigs toe te voegen.