Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suleilitha schreef:Ik ga maar niet verder op jou in Ninx, we weten allemaal hoe jij kunt doordrammen als je eenmaal op je stokpaard zit.
Tuurlijk is deze pony wel weer handelbaar te krijgen maar het is het allerbeste dat de eigenaren dat zelf doen, die moeten er toch ook mee overweg???
Coconuts schreef:larrylurex schreef:Op het filmpje vang je de pony niet, die andere pony zou ik hardhandig wegjagen.![]()
Je bent er voor JOUW pony dus laat niet tegen je oprijden!! Gewoon hard zijn.... ( is niet altijd slecht hoor)(
Maar die andere IS haar pony![]()
Die weg loopt is van haar zusje..
Zahlina schreef:Mmm maar ze worden er wel heel erg mak van en eenmaal in handen kan hij daarna weer voldoende drinken.
Staat ook nog een andere optie bij voor de mensen die het zielig vinden.
poes schreef:Redpassion: in het wild moeten ze ook hun boeltje bij elkaar schooien, in gras zit ook water.
Probleem is hier dat de andere paarden wel water moeten hebben.
poes schreef:Ach redpassion: beest gaat echt niet dood van 2 dagen geen water.
RedPassion schreef:poes schreef:Redpassion: in het wild moeten ze ook hun boeltje bij elkaar schooien, in gras zit ook water.
Probleem is hier dat de andere paarden wel water moeten hebben.
Maar ze leven hier niet in het wild. In het wild komen er ook geen mensen die ze willen vangen om een wormenkuur te geven. In gras alleen zit lang niet genoeg water om gezond op te kunnen leven.
Zahlina schreef:Toen ik een klein meisje was kreeg ik een heerlijke welsh A van mijn ouders, wat een dondersteen was dat, iedereen kon hem vangen behalve mijn vader en dat kon pa natuurlijk echt niet hebben![]()
Zijn oplossing en het hielp echt!!!!
Bobo alleen in een klein stukje land gezet waar geen andere paarden bij kunnen en hem toen laten staan zonder water, dag een kon pa nog niets met hem, dag 2 ook niet maar in de ochtend van dag 3 wilde Bobo erg graag naar binnen voor water met mijn vader.
Sinds dien ging het totdat mijn vader weer boos werd op hem en dacht dat hij Bobo wel even plat kon leggen, resultaat een lachen de pony en pa met 4 gekeuste ribben.
Zahlina schreef:Later nog een jong paard wat hier in de kudde kwam en zich dus echt niet liet vangen, die was zo snel dat zelfs mijn DA op zijn western arabier, waar hij koeien mee vangt, hem niet te pakken kreeg met de lasso, zelfs nog laten schieten maar toen hij bijkwam was hij niet te houden met 6 mannen![]()
We hadden toen ook nog niet echt een plek waar we hem in konde drijven.
Ben toen een tijdje bezig geweest om hem vertrouwt te krijgen zodat ik hem mocht poetsen ect ect. Toen dat eenmaal goed ging (zolang hij geen touw zag dus) heb ik hem heel erg snel een spuit met metadon in zijn half gedrukt en daarna was het vangen geen probleem meer.
Achteraf had dit dier alleen zo'n erge kronkel in zijn hoofd dat hij echt niet te vertrouwen was zonder verdoving en was dat het einde van zijn korte maar vrije leventje. (dit geintje heeft in totaal 2 jaar geduurt eer ik hem te pakken had).
Tieneke schreef:Idd, je uitstraling is zo belangrijk.
Ik weet zo perfect hoe ik wel of niet naar mijn paard moet wandelen. Hoe wel? Langs voren, recht op hem af, blik op eender wat, maar niet op hem en met een stevig wandeltempo. Dan heb ik hem in no-time. Als ik langs achter of langs de zijkant kom, heb ik hem garanti niet binnen het eerste half uur