Radeloos wb trailer laden *Probleem opgelost! pag. 27*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Radeloos wat betreft trailer laden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 09:58

Ja, daar ga ik ook vanuit.
Ben daarom al heel blij dat mam hier nu aan mee wilde werken.
Ookal gaan we niet vaak weg, is toch wel net zo fijn dat Silence zonder problemen en angst de trailer op kan voor als we weleens weg willen.
Met een beetje geluk kan ik dan volgend jaar de wedstrijden weer oppakken die ik nu hiervoor heb laten vallen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:00

ik ben er ook van overtuigd dat het gaat lukken! zeker met hulp! Petra kent mij als Ciska, als je dr vertelt van het vrouwtje die in dr hand is gebeten en dat de verzekering moeilijk doet en dat ik bij haar een opleiding wil doen, dan weet ze het waarschijnlijk wel Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 10:03

Ik zal het zeggen.

Ik zal hier ook zeker een update zetten als we geweest zijn en het geleerde in de praktijk gebracht hebben.
We gaan dan Dinsdag 1 Juli erheen. De woensdag, donderdag en vrijdag erop moet ik werken, maar dat weekend heb ik vrij.
Dus dan kan ik het volop gaan uitproberen. Iets waar ik dan ook zeker heel hard mijn best voor ga doen.
Misschien kan ik die avonden al wel meepakken na het werk, want ben uiterlijk 18.00 klaar.
Maar ik denk beter het weekend aangezien ik dan echt alle tijd heb.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:09

je moet er echt aan beginnen zonder tijdsdruk, dus zorg dat je minstens een halve dag niks hebt en ga dan oefenen. Als je nl die druk niet hebt ben je veel relaxter en dat pikt je paard echt op! Lukt het dan toevellig in een half uur heb je de hele middag nog om in het zonnetje te gaan bakken en te genieten van het feit dat je paard weer in de trailer staat Lachen

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:10

Een trailerangst-vrij paard geeft zo veel vrijheid, heerlijk lijkt me dat. Wij hebben binnenkort weer een ritje naar de kliniek (helaas) en gaan voor die tijd nog wat ritjes ergens anders naar toe maken, dat wordt onze eerste beproeving. Hopelijk gaat alles goed!

Heb net even op de site van 2moons gekeken, dit lijkt behoorlijk over een te komen met de methode die ik heb toegepast. Alles met rust benaderen en hem zelf de keuze laten maken de trailer, of in jou geval de klep, op te gaan. Ben benieuwd naar het resultaat van de info avond. Ik lees het hier vast wel Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 10:11

Ja daarom dat ik dus meteen dacht om te wachten tot het weekend
Ga dat ook zeker doen.,

Rukaro: Het resultaat zal ik hier zeker wegzetten Ja
Zal dus morgen of overmorgen over 2 weken zijn.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:15

Goed, ik heb alleen pagina 1 gelezen en zag dat er al 16 zijn Lachen Bloos maar misschien helpt het om lekker voor/op de laadklep te gaan zitten , met je paard aan een touw, en dan voor je een emmer biks te zetten. Dan steeds iedere keer die emmer hoger op de laadklep zetten. Of hooi. (anders heb je een dik paard en past ie niet eens meer in de trailer! ) en hem gewoon laten begaan, als ie maar rustig staat. Misschien staat ie straks vanzelf met 4 benen op de laadklep te eten. ik zeg wel zitten: maar kijk naar wat veiligheid is!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 10:17

Dat was al ter spraken gekomen inderdaad.
Heb dat ook geprobeerd, heb toen 3 uur gezeten en toen maar opgegeven Knipoog

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:19

Oh ok! Lachen sorry dat had ik dus nog niet gezien Knipoog

Wat voor laadklep heb je? Want vaak durven paarden er niet op omdat ze zo'n hoge klep hebben.
Wij lenen een trailer waar de afstand tussen grond en trailer maar 30 cm is ofzo, en de laadklep (voor zover je het kan noemen) is maar 20 cm. Dat wil zeggen dat een paard eigenlijk bijna gewoon zo gelijk de trailer in kan stappen.

Maar goed, je vader is niet de meest meewerkende man hoorde ik... dus ja. Of dit een optie is Lachen ...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 10:21

Op het moment geen laadklep. Knipoog
Onze trailer is verkocht, omdat hij die alleen maar associeerde met angst.
Dus hebben we met vrienden afgesproken dat we altijd hun trailer mogen lenen en om te oefenen kunnen we ook die van de staleigenaar lenen. Dat zijn beide trailers met geen hoge klep.

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:37

Echt heel erg zonde van die mensen van de ruitersportwinkel!
Er was iets met dat touw, waar je paard bang voor was, een zwaaiend touw?
Laat haar daar eerst weer aan wennen, dat touwen niet eng zijn.
Ga dan pas weer aan het werk met de trailer, heel erg rustig beginnen. Als je paard 'weer onrustig wordt en 'raar' gaat doen, moet je niet stoppen met je training, en een andere keer doorgaan.
Maar wanneer je paard rustig blijft met een trainig bijvoorbeeld over een losse laadklep lopen, beloon hem dan en hou op met je training. De volgende keer ga je een stapje verder, en dan zie je hoe het loopt.
Ik weet niet of jij dat allemaal al weet enzo,,
Maar hopelijk heb je er wat aan, en als je nog ieys wil weten, zeg maar Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 10:39

Ik werk inderdaad stap voor stap.
De angst voor het touw heb ik met grondwerk al kunnen oplossen.
Kan nu aan alle kanten touwen over hem heen zwiepen, doet hem niks.
Gelukkig maar...

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:48

Oke mooizo,
Nou, goed van je dat je stap voor stap werkt en zonder geweld enzo, want sommige mensen in de wereld doen dat heel anders, zoals die van de ruitersportwinkel!
Maar, loop eens een keer met je paard over een grote plank of iets dergelijks,.
Als dat goed gaat dan lopen in een soort hiuisje, iets met 3 muren en 1 opening enzo, weet je wel?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 10:49

Ja, bedankt voor de tips Knipoog

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:54

Alsjeblieft hoor:)
Ik weet zeker dat het gaat lukken om jou paard de trailer in te laden!
Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:19

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Saantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:22

Wij zijn nu ook aan het oefenen met de trailer. Ons paardje wil er ook echt niet in. Gaat steigeren wanneer ze de trailer al ziet staan....
Ze loopt tot op de laadklep en niet verder.
Wat we nu doen is haar blinddoeken. Dus we doen een doek over haar ogen heen. dan stapt ze zo de trailer op. Wanneer de stang achter haar kont zit, gaat de doek af. Wanneer ze in de de trailer staat, is ze wel rustig.
We willen haar dus regelmatig vervoeren met de trailer en we proberen langzaam aan de blinddoek achterwege te laten.
Als we haar geblinddoekt hebben, is het heel belangrijk dat je je stem gebruikt.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:23

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:24

Saantje, klinkt als een dikke vinger paard, ook dit is gewoon te trainen met geduld en consequentie, zeker omdat je zegt dat ze er zo oploopt en verder rustig is.
Ik vind een blinddoek levensgevaarlijk en het paard is echt niet gek hoor, zij weet heus wel dat ze de trailer oploopt aan het geluid en gevoel van de trailer.
Wat doe jij als je paard voor de klep stopt, hoe zou je haar willen overtuigen de trailer in te gaan?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:43

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:53

maar omdat meerdere mensen dat doen maakt het nog niet minder gevaarlijk, diegene wist dat blijkbaar ook niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:56

Ik heb een hoop gekke fratsen uitgehaald met paarden om het dier toch te laten doen wat ik wilde......... maar blindoeken is en zal er nooit tussen zitten..............

wat een ellende als zo een dier loskomt en in paniek geblinddoekt rond gaat rennen......... nee hoor......... dan liever een eind hout

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 19:22

Die tip van blinddoeken ga ik echt niet uitproberen.
Sta open voor allerlei manieren, maar dat gaat er bij mij niet in.
Laatst wilde ook iemand een zak over het hoofd van Silence doen. Heb ik meteen afgekapt, dan gaat ie er maar niet in.
Dat vind ik echt levensgevaarlijk....

JasmijntJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:25

Je moet je paard laten weten dat het niet eng is, geef snoepjes. Loop er soms gewoon even langs.
Mijn vriendin had ook een pony, niet in de trailer te krijgen maar toen ze deze dingen deed hielp het heel erg :
dus soms gewoon langs de trailer lopen, trailer open doen en op de laaddeur een snoepje leggen helpt ook heel vaak zo gaat het paard het leuk vinden om in de buurt te zijn van de trailer, GEDULD is echt belangrijk, paarden hebben zo'n lang geheugen ik sta er van te kijken! uiteindelijk lukt het echt met vertrouwen, geduld en liefde van zijn eigenaar!

succes! Ach gut Pling

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 20:27

Langs de trailer enz. is allemaal geen probleem.
Het begint pas echt als hij een voetje op de klep moet zetten, dan verstijfd hij helemaal.