Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
[/quote]detour schreef:Mensen bestraffen elkaar verbaal, rubyr, paarden doen dat nonverbaal, oftewel fysiek.
Ninx schreef:Zo één loopt er bij ons op stal ook rond. Verschrikkelijk.
Het paard word constant geslagen, met rijden zit ze er amper op of hij word al in de krul getrokken.
En toch blijft het beest stiklief. Niet normaal gewoon. Ze boft heel erg met dat paard, ik ken paarden die haar allang een keer doodgeschopt hadden, of het op z'n minst niet meer zouden pikken.
Zo als zij met dat dier om gaat. Gewoon géén respect. En toch blijft het beestje lief voor haar en doet hij keer op keer z'n best. Ook al wil ze een kwartier achter elkaar vliegende wissels springen, hij doet het. En het is zo verschrikkelijk, want op een dag word zoiets 'm te veel, en zij is echt wel in staat om hem naar de slacht te doen. Zo'n lief beest, en hij word eigenlijk gewoon mishandeld. Voor alles wat hij in haar ogen verkeerd doet, word hij gewoon afgeranseld. Ik heb haar nog nooit één lief woord tegen hem zien zeggen. Ze schreeuwt hoogstens af en toe dat 'ie beter z'n best moet doen en wat voor een rotknol hij wel niet is.
O als dat beestje toch van mij was he... Want het is zo'n schat en hij is echt wel het laatste paard dat zoiets verdiend...
essti schreef:Detour:
Ik werk in mijn dagelijks werk met verstandelijk gehandicapten en geef ze geen paardrijles.
Lekker makkelijk! 
Cin_penotti schreef:je kan je paard wel is een corrigerende tik geven maar op t hoofd slaan is echt niet nmormaal en je paard kan best wel een tik verdragen hoor in de groep zijn het ook geen lieverdjes tegen elkaar en krijgen ze ook genoeg tikken als ze op hun plaats gezet worden
. Heb ik ooit ergens gelezen. 
verography schreef:@tamara, ja dat is wel erg extreem, zoiezo moet je schuren altijd corrigeren want dat is een teken dat hun boven jou staan. Heb ik ooit ergens gelezen.
die van mij mag zoiezo niet schuren want ze duwt me echt 1.5 meter de lucht in dan. 
sindsdien is het schuren op mensen verboden. (maarja wat wil je ook met zo'n dikkerd en zo'n groot hoofd
)