kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:12

Ik ben ook elke dag bij mijn pony. Altijd even uitmesten en rijden/longeren/knuffelen Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:20

Ik gun mijn pony best wat rust, en kom zo nu en dan ook eens niet. Twee dagen per week kom ik niet ong. (zo nu en dan 3) en dan dus 5 dagen wel.
Ze staat gewoon in een kudde voor 3 kwart dag ongeveer, en de rest op stal, met andere paarden om zich heen, best ruime stallen, en ze worden uitgemest en er word ze hooi gegeven en evt. maïs dus mijn pony komt niet tekort,
en vind het vaak een stuk leuker me weer te zien als ik een dag (of twee) niet geweest ben.

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:57

ik ga elke dag naar me paard ik ben 1 weekeind weg geweest en dat was de enige keer dat ik neit ging en dan gaat trouwens wel me vader er word geveoert maar meer niet.
dus ik moet ook wel Knipoog

evies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:54

Ik ga elke dag naar mijn pony. Sla alleen over wanneer ik doodziek ben en dan zorg ik dat iemand anders heb de nodige aandacht geeft. In principe wordt alles voor me gedaan, maar ik kan het niet over me hart verkrijgen niet te gaan.

carmenvisser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:10

Jap

DebbyDeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:11

Waar mijn paard staat wordt ook werkelijk alles voor je gedaan..
Ze poetsen en zadelen nog net niet.. haha
Er zijn denk ik mensen die daar van profiteren.. en denken.. ach.. ze krijgt toch wel aandacht..
Zo zie je bepaalde eigenaren dus tijden niet!
Ik denk dat het gewoon aan jezelf is hoevaak je komt en hoe belangrijk je het zelf vind..
Ik probeer zo vaak mogelijk te gaan.. maar ik voel me niet gelijk schuldig als ik echt geen tijd heb om te gaan.
Ik weet van mezelf dat ik er genoeg voor mijn paard ben en dat wanneer ik echt niet kan..
ze dan toch even uit der stal gehaald wordt en dus even de benen kan strekken..
Maar ik vind het dus geen excuus om door die reden niet te gaan, terwijl je wel tijd hebt (maar geen zin)..
Het is je dier.. je maatje.. die op je wacht.. die afhankelijk is van je.. waar je voor moet zijn..

_Mlssa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:27

nou als ik een paardje had zou ik er zo vaak mogelijk heen gaan maja kan natuurlijk niet altijd maar dan kan je altijd iemand vrage togh op je stal. Maar een rede van ik heb even een keer geen zin dat vind ik raar je moet zo een beestje verzorge en nie omdat jij even geen zin heb niet gaan zo als debbydeb al zei het wacht op je en is afhanklijk van jou

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:36

Zoiso elke dag bij t paardje Ja
Maar je kan moeilijk elke dag wat gaan doen,Wel elke week uitmesten,elke dag beweging,en elke keer poetsen,wonden helen,voeren,vegen,weiland in & weiland uit!
etc Ja

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:40

13 dagen per 2 weken.. binnenkort 6 dagen in de week omdat ik noodgedwongen een stalgenootje haar laat doen op de dag dat ik in de avond nog cursus heb.
Mocht ik niet gaan heb ik altijd een beetje een schuldgevoel. Zelfs in de zomer terwijl ik weet dat madam liever buiten blijft staan dan dat ik haar uit het weiland pluk voor een aai. Bloos

edit; het is niet een kwestie van niet uitkomen. Je hebt voor een dier gekozen imo en dan moet je er ook voor zorgen. En een stukje aandacht hoort daarbij.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:41

Ik ga ook elke dag naar m'n haffie,voeren word wel gedaan maar uitmesten/opstrooien niet,vandaar dat ik wel elke dag even heenga,ook al doe ik die dag niks met m'n paard.
Tenzij ik een keer ziek ben,dan bel ik de stalhouder op of hij kan opstrooien.
En buiten/binnen zetten word meestal ook wel voor gezorgd;of door de stalhouder of 'n andere pensionklant Knipoog

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:44

Hangt er vanaf of de paarden dan ook hun beweging krijgen als je een dagje niet komt. Ik vind het echt niet kunnen om je paard de hele dag op stal te laten staan. Ik zelf ga elke dag 2 keer naar mijn paard. Voor mijn werk om te mesten en sávonds om hem beweging te geven en nogmaals te mesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:50

Ik kom bijna iedere dag bij haar. Alleen op dinsdag kom ik niet want dan loopt ze mee in de manegeles. Maar dat vind ik niet zo erg, het is wel lekker om even een dagje thuis te blijven. Het voordeel is dat bij mij op stal alles gedaan word van losgooien tot uitmesten, dus kan ik 's avonds lekker tutten of rijden.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:51

Ik ga iedere dag heen. Sinds december staan ze noodgedwongen op stal omdat het land echt TE nat werd (waar ze dit jaar voor het eerst opstonden dus we hadden geen ervaring met het land in de winter).
Ik ben vorige week een dag niet geweest omdat ik echt te ziek was om te gaan, mijn vriendin heeft hem toen in de buitenbak gezet. Pfoee dat vind ik echt verschrikkelijk moeilijk om uit handen te geven; ik zie hem toch graag het vaakst en langst mogelijk buiten staan het liefst met zijn vriendjes erbij en ik weet zeker dat ik dat doe als ik er ben en met anderen gaat het toch vaak net even iets anders.
Vind het ook erg rot voor ze dat ze nu op stal staan en probeer daarom ook vaak wel om 2x daags heen te gaan. Helaas heb ik erg wisselende dagen waardoor ik daar vaak niet aan toe kom. Maar ik ben er wel iedere dag een paar uurtjes en doe er dan ook alles aan om hem zoveel mogelijk uit de stal te houden.
Voor volgende winter straks wat anders verzinnen zodat ze niet meer op stal moeten dus!

Mocht je paard iedere dag binnen- en buitengezet worden zou ik het geen probleem vinden om een dag niet te gaan; als ze bij ons op het land staan en ik voer ze niet bij (zomers) dan heb ik daar ook geen problemen mee; vriendjes en beweging genoeg dus kunnen ze best een dag zonder mij Lachen
Als je zelf je paard eruit moet halen vind ik het echt not-done om een dag niet te komen zonder dat je vervanging regelt, dat is echt superzielig voor je paard.

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:55

Ik probeer elke dag te gaan maar bij op stal wordt alles gedaan (voeren, mesten, buitenzetten). Als het er is een dag niet van komt is het dus ook geen ramp.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:58

ik ga ook elke dag. meestal zelfs 2 keer op een dag. Ik voer de paarden smorgens die bij ons op stal staan en savonds voert iedereen zelf (we doen dit wil ongeveer op de zelfd tijdstip) sweekends hebben we een soort weekend diens zeg maar. soms ga ik een dagje weg en dan regel ik iets met een vriendin die haar paarden ook op die stal heeft staan. Maar vind het geen ramp als ze een keer een dag op stal blijven staan. Als ze hun voer maar krijgen

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:01

in principe probeer ik elke dag te gaan...ze worden binnen en buiten gezet, gemest en gevoerd + ze is nog maar 2,5 Clown dus ik hoef eigenlijk niet elke dag te gaan, maar ik vind het gewoon een prettig idee zeker te weten dat ze goed op stal staat...

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:00

Ik ga elke dag omdat er bij mij op stal niks voor je word gedaan, Dus dan moet je wel elke dag gaan.

vind het ook helemaal niet erg, maar soms is het wel een beetje vervelend als je niet veel tijd hebt door school enzo.

Dus als er bij mij elke dag alles gedaan werd zou ik denk ik ook welleens een dagje overslaan omdat ik toch altijd wel vrij laat uit school ben.

MaloLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:56

ik heb ze ook aan huis... maar tuurlijk komt het ook wel een dag voor dat ik hem niet poets:)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:10

Jap elke dag, even knuffelen/uitmesten/borstelen

rianneke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:12

Hej hej,
Ik ga helaas niet elke dag.
Dit komt door school en de afstand..
Daarvoor hebben we een bijrijder!
xxx Amy

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:27

ik kom zo goed als elke dag en anders doet mijn moeder het voeren e.d. we moeten namelijk alles zelf doen en zou het niet meer anders willen! Binnenkort woon ik bij mijn paarden dus dan doe ik ze wel iedere dag zelf Lachen

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:48

Mijn paard stond eerst in mijn straat op een weide met stal, dus ging 's ochtends en s' avonds voor de voederen en in de dag ook nog voor de rijden of te borstelen enzo.
Nu staat ze sinds 1 december op een privéstalling waar gevoerd wordt en alle paarden op de weide gezet worden, en ik kom nog elke dag, borstelen, rijden, of gewoon zomaar.

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:21

Ik ben elke dag bij mijn paarden. Haha!

umba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:27

Ik ga ook niet elke dag naar m'n paard. Ze komt elke dag een aantal uur in het land. Soms ben ik gewoon te moe na een dag werken en heb ik geen zin meer om in het donker te gaan rijden of nog erger nog met de trailer naar de manege te gaan.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:29

Ik ga wel elke dag naar haar toe. Ondanks dat ik nog niet op haar rijd, ben ik er wel even elke dag. Ook al is het alleen om even de wei in te lopen en haar een aai te geven. Lachen
En ik mest meestal ff d'r stal uit, als ik er ben. De boer waar ze staat doet het meestal niet heel secuur, hij word ook ouder.